Τελευταία Νέα
old

Επιμένει ο Σταϊκούρας - Εφικτή η επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές στο β' 6μηνο του 2014 - Υπάρχουν ρεαλιστικές λύσεις για το χρέος - Να υιοθετηθούν

Επιμένει ο Σταϊκούρας - Εφικτή η επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές στο β' 6μηνο του 2014 - Υπάρχουν ρεαλιστικές λύσεις για το χρέος - Να υιοθετηθούν
Η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών
Tο στόχο της κυβέρνησης για την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014 επανέλαβε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας.
"Η ελληνική οικονομία βρίσκεται, σήμερα, σε μια κρίσιμη καμπή", δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας, μιλώντας στην εκδήλωση του Ελληνο-Γαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Ταυτόχρονα, διεμήνυσε πως το ζήτημα της περαιτέρω ενίσχυσης της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους παραμένει ανοικτό. "Ρεαλιστικές λύσεις και εφαρμόσιμες τεχνικές υπάρχουν. Πρέπει να υιοθετηθούν, με καθαρό τρόπο, το συντομότερο δυνατό", υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.
Όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας "σ' αυτό το περιβάλλον σταδιακής μακροοικονομικής και δημοσιονομικής σταθεροποίησης διαμορφώθηκε ο Προϋπολογισμός του 2014. Προϋπολογισμός που στηρίζεται σε υπαρκτά αποτελέσματα και ρεαλιστικές εκτιμήσεις. Ώστε να οδηγηθεί η χώρα, το ταχύτερο δυνατόν, με όσο γίνεται μικρότερο κοινωνικό κόστος, στην έξοδο από την κρίση. Έξοδος όμως που απαιτεί μία συνολική, συνεκτική στρατηγική. Πέρα και πάνω από «Μνημόνια».
Στρατηγική της οποίας τα κύρια χαρακτηριστικά πρέπει να είναι:
1ον. Η ένταξη του «αφανούς» τμήματος της οικονομίας στο «εμφανές» πεδίο της, επιτυγχάνοντας τη φορολόγησή του.
Βασικά στοιχεία αυτής της προσπάθειας θα πρέπει να είναι, όπως άλλωστε και γίνεται, το χτύπημα της παραοικονομίας, η διεύρυνση της φορολογικής βάσης και η καταπολέμηση της φοροαποφυγής και της φοροδιαφυγής.
2ον. Η διασφάλιση της πιστής εφαρμογής των κανόνων και πρακτικών χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και πειθαρχίας.
Η προσήλωση σ’ αυτούς τους κανόνες και τις πρακτικές έχει ήδη αποδώσει αποτελέσματα, οδηγώντας σε σημαντική περιστολή των πρωτογενών δαπανών.
3ον. Η δημιουργία ενός δίκαιου, αποτελεσματικού και σύγχρονου κράτους.
Ενός κράτους που θα παρεμβαίνει και θα μεριμνά για τη βέλτιστη λειτουργία του μηχανισμού της αγοράς και την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής οικονομικής αποτελεσματικότητας, την κοινωνικά δικαιότερη κατανομή του εισοδήματος και του παραγόμενου πλούτου και τη σταθεροποίηση της οικονομίας.
Ενός κράτους που θα ανταποκρίνεται, με επάρκεια, στα αιτήματα της σύγχρονης ελεύθερης κοινωνίας για οικονομική αποτελεσματικότητα και κοινωνική δικαιοσύνη.
4ον. Η βελτίωση της «ποιότητας» των δημόσιων οικονομικών.
Και αυτό θα επιτευχθεί με την αύξηση της αποτελεσματικότητας των πόρων και με την ενίσχυση, σταδιακά, των δαπανών που έχουν υψηλό πολλαπλασιαστή και απόδοση, προάγουν την οικονομική ανάπτυξη και δημιουργούν υψηλή κοινωνική ανταποδοτικότητα.
Αυτός ο προσανατολισμός των δημόσιων δαπανών συνάδει και με τη θεωρία της ενδογενούς ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία παράγοντες όπως η εκπαίδευση, η έρευνα και η καινοτομία δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική.
5ον. Η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των κοινωνικών δαπανών, ώστε να περιορισθεί το επίπεδο της φτώχειας που αντιμετωπίζει η χώρα.
Με τον εξορθολογισμό των μηχανισμών αναδιανομής εισοδήματος.
Με στοχευμένες παρεμβάσεις κοινωνικής πολιτικής.
6ον. Η δημιουργία μιας σύγχρονης δημόσιας διοίκησης.
Με τη βελτίωση της ποιότητας των θεσμών.
Με τη δραστική μείωση της γραφειοκρατίας.
Με την ποιοτική αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών, των θεσμών και των λειτουργιών του κράτους.
Με την ενίσχυση του κοινωνικού κεφαλαίου.
7ον. Η αύξηση των επενδύσεων και η ενίσχυση των εξαγωγών, καθώς και η διατήρηση της κατανάλωσης σε υψηλά επίπεδα, έχοντας, όμως, σημαντικά μικρότερο συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του ΑΕΠ.
8ον. Η περαιτέρω ενίσχυση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους.
Η αλήθεια είναι ότι το δημόσιο χρέος, εδώ και δεκαετίες, είχε πολύ ισχυρή αυξητική δυναμική.
Αλήθεια, επίσης, είναι ότι ο ρυθμός αύξησής του αρχίζει να περιορίζεται, η μέση υπολειπόμενη φυσική διάρκειά του έχει χρονικά επεκταθεί και οι δαπάνες εξυπηρέτησής του έχουν αισθητά μειωθεί.
Ωστόσο, παρά τις θετικές αυτές εξελίξεις, το ζήτημα της περαιτέρω ενίσχυσης της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους παραμένει ανοικτό.
Ρεαλιστικές λύσεις και εφαρμόσιμες τεχνικές υπάρχουν.
Πρέπει να υιοθετηθούν, με καθαρό τρόπο, το συντομότερο δυνατό.
Το πρόσφατο παρελθόν, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, απέδειξε ότι η αναβλητικότητα και η διστακτικότητα δεν ήταν «σύμμαχοι» των λύσεων.
9ον. Η διαμόρφωση των συνθηκών για την έξοδο της χώρας στις αγορές.
Η έξοδος στις αγορές προϋποθέτει, μαζί με το σχεδιασμό των κατάλληλων χρηματοοικονομικών τεχνικών, την επιτυχή εξέλιξη σε πεδία, όπως αυτά της επίτευξης διατηρήσιμων, μακροχρόνιων πρωτογενών πλεονασμάτων, της διαμόρφωσης συνθηκών βιώσιμης ανάπτυξης και της ενίσχυσης της βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους.
Εργαζόμαστε μεθοδικά και συστηματικά ώστε να είναι εφικτή η επιστροφή της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές κεφαλαίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014".

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης