Τελευταία Νέα
Οικονομία

ΥΠΟΙΚ: Εκτός δημοσιονομικού στόχου κατά 819 εκατ. ευρώ στο α΄εξάμηνο του 2014 - Χρ. Σταϊκούρας: Να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα

ΥΠΟΙΚ: Εκτός δημοσιονομικού στόχου κατά 819 εκατ. ευρώ στο α΄εξάμηνο του 2014  - Χρ. Σταϊκούρας: Να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα
Στη δημοσιότητα τα στοιχεία αναφορικά με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για το 1ο εξάμηνο του 2014
Εκτός δημοσιονομικού στόχου κατά 819 εκατ. ευρώ στο α΄εξάμηνο του 2014, έπεσαν οι προβλέψεις τους υπουργείου Οικονομικών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Ειδικότερα, προκύπτει ότι για το 1ο εξάμηνο οι πραγματοποιηθείσες πρωτογενείς δαπάνες σε συνδυασμό με τη μεταβολή των απλήρωτων υποχρεώσεων είναι χαμηλότερες σε σχέση με το στόχο που έχει τεθεί κατά 819 εκατ. ευρώ (ή 3,5%), που είναι επίδοση καλύτερη από την αντίστοιχη του 1ου τριμήνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τα 57 νομικά πρόσωπα–φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, με προϋπολογισμό άνω των 10 εκατ. ευρώ, τα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα είναι πολύ κοντά στον στόχο, η πλειοψηφία των φορέων παρουσιάζουν απόκλιση μικρότερη του 10% από τον στόχο ή παρουσιάζουν θετική απόκλιση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις φορέων παρουσιάζεται απόκλιση πέραν του 10% από τους στόχους που έχουν τεθεί.

Αναλυτικά, από τα στοιχεία προκύπτουν τα ακόλουθα:
• Τα συνολικά αποτελέσματα των 57 νομικών προσώπων-φορέων Γενικής Κυβέρνησης με προϋπολογισμό άνω των 10 εκατ. ευρώ παρουσιάζονται μειωμένα σε σχέση με το στόχο του Α' εξαμήνου κατά 26 εκατ. ευρώ περίπου. Η απόκλιση αυτή δικαιολογείται.
• 36 φορείς παρουσιάζουν απόκλιση μικρότερη του 10% από το στόχο ή παρουσιάζουν θετική απόκλιση το Α' εξάμηνο 2014.
Οι φορείς αυτοί είναι οι εξής: Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ), Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο - Ειδικός Λογαριασμός, Πανεπιστήμιο Πατρών, Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ), "ΑΘΗΝΑ" Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας των Επικοινωνιών και της Γνώσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης-Ειδικός Λογαριασμός, Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών, ΕΛΚΕ ΟΠΑ, ΕΛΚΕ Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ΕΛΚΕ Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ΤΕΙ Αθήνας, Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, Σιβιτανίδειος Σχολή, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ), Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), Οργανισμός Λαϊκών Αγορών Αττικής, Επιτροπή Ανταγωνισμού, Ταμείο Γεωργίας και Κτηνοτροφίας, Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), ΕΟΦ, ΚΕΘΕΑ, Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Θεσ/νίκης και 3η ΥΠΕ.
• Τρεις φορείς δεν έχουν προς το παρόν αποστείλει στοιχεία επίτευξης στοχοθεσίας στις αρμόδιες ΓΔΟΥ των εποπτευόντων υπουργείων. Οι φορείς αυτοί είναι οι εξής: Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), Ειδικό Ταμείο Ελέγχου Παραγωγής και Ποιότητας Αλκοόλης-Αλκοολούχων Ποτών (ΕΤΕΠΠΑΑ) και Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
• Δεκαοκτώ φορείς παρουσιάζουν αρνητική απόκλιση πέραν του 10% από τους στόχους που έχουν τεθεί. Οι φορείς αυτοί είναι οι εξής: Πανεπιστήμιο Αθηνών-Ειδικός Λογαριασμός, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης-Ειδικός Λογαριασμός, Πανεπιστήμιο Πατρών-Ειδικός Λογαριασμός, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), Κέντρο Ερευνών ΠΑ.ΠΕΙ., ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου, ΕΛΚΕ Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, ΕΛΚΕ Πολυτεχνείου Κρήτης, ΜΟΔ ΑΕ, Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ), ΕΚΑΒ, ΚΕΕΛΠΝΟ, ΟΚΑΝΑ, Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ), Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) και Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ). Από τους προαναφερθέντες φορείς το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν έχει αποστείλει τεκμηρίωση των αποκλίσεων του από τους στόχους.
Ειδικότερα για τους εν λόγω φορείς με αρνητική απόκλιση σημειώνονται τα εξής:
• Για τους Ειδικούς Λογαριασμούς των Πανεπιστημίων υπάρχει ετεροχρονισμός των εισροών και εκροών των εκτελούμενων έργων που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ, σε σχέση με τους εξαμηνιαίους στόχους που έχουν τεθεί. Σημειώνεται ότι δεν λαμβάνουν επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό.
• Το ΙΤΕ εμφανίζει ομοίως ετεροχρονισμό των εισροών και εκροών.
• Για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης η απόκλιση οφείλεται στην καθυστέρηση των διαδικασιών επιχορήγησης της Α' δόσης, η οποία εκταμιεύτηκε μεταγενέστερα του Α' εξαμήνου και συγκεκριμένα στις 16-7-2014.
• Η απόκλιση των εξόδων της ΜΟΔ ΑΕ οφείλεται κυρίως στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης διαγωνισμών έργων. Σημειώνουμε ότι έγινε αναμόρφωση του προϋπολογισμού του φορέα με περίπου ισόποση μείωση των εσόδων και των εξόδων της κατά 8,3 εκατ. ευρώ, η οποία δεν επιφέρει ουσιαστική μεταβολή στο αποτέλεσμά της, καθώς και στο αποτέλεσμα του ΜΠΔΣ 2015-2018
• H απόκλιση των εσόδων για το ΕΤΕΑΝ ΑΕ σε σχέση με τους στόχους του Α' εξαμήνου αιτιολογείται διότι δεν ρευστοποιήθηκαν τίτλοι του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 169,3 εκατ. ευρώ. Στο σκέλος των εξόδων η απόκλιση οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του Α' εξαμήνου ήταν απαιτητές και πληρώθηκαν καταπτώσεις εγγυημένων δανείων συνολικού ποσού 61,1 εκατ. ευρώ έναντι πρόβλεψης 169,3 εκατ. ευρώ.
• Η απόκλιση εξόδων του ΕΚΑΒ οφείλεται κυρίως στις αυξημένες δαπάνες συντήρησης και κίνησης των οχημάτων του.
• Για τον ΟΚΑΝΑ η εμφανιζόμενη απόκλιση ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ, οφείλεται σε αυξημένες δαπάνες λειτουργικού χαρακτήρα των περιφερειακών μονάδων του.
• Η απόκλιση του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας οφείλεται στην εξόφληση απλήρωτων οφειλών προηγουμένων ετών 2011 και 2013.
• Η απόκλιση του ΑΚΑΓΕ από τους στόχους εξαμήνου οφείλεται στην μη έγκαιρη απόδοση εισφορών από το ΙΚΑ- ΕΤΑΜ.
• Η απόκλιση του ΕΚΚΑ οφείλεται στην καθυστέρηση έγκρισης του Απολογισμού του για το 2013, με συνέπεια να υπάρξει καθυστέρηση στην εκταμίευση της επιχορήγησης του φορέα.

«Στο σκέλος των δημοσίων δαπανών έχει ελεγχθεί η διαχείριση και έχει προωθηθεί η πειθαρχία, με αποτέλεσμα η απόδοση των παρεμβάσεων δημοσιονομικής πολιτικής να ανταποκρίνεται στις αρχικές εκτιμήσεις», τονίζει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ειδικότερα, από τις αρχές του 2013, έχει τεθεί σε ισχύ, στο πλαίσιο συγκεκριμένων δημοσιονομικών κανόνων και πρακτικών, μηχανισμός παρακολούθησης, σε μηνιαία βάση, των ετήσιων προϋπολογισμών των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και τα Νομικά Πρόσωπα που είναι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και των οποίων η εκτέλεση του προϋπολογισμού τους παρακολουθείται από τη Διεύθυνση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, δημοσιεύονται, σήμερα, τα στοιχεία αναφορικά με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για το 1ο εξάμηνο του 2014 τόσο των φορέων του Κρατικού Προϋπολογισμού, όσο και των νομικών προσώπων–φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με προϋπολογισμό άνω των 10 εκατ. ευρώ, μετά και την πρόσφατη τροποποίηση του σχετικού πλαισίου παρακολούθησης.
Συγκεκριμένα:
1ον. Σύμφωνα με τα στοιχεία για τους φορείς του Κρατικού Προϋπολογισμού, προκύπτει ότι για το 1ο εξάμηνο οι πραγματοποιηθείσες πρωτογενείς δαπάνες σε συνδυασμό με τη μεταβολή των απλήρωτων υποχρεώσεων είναι χαμηλότερες σε σχέση με το στόχο που έχει τεθεί κατά 819 εκατ. ευρώ (ή 3,5%), που είναι επίδοση καλύτερη από την αντίστοιχη του 1ου τριμήνου.
2ον. Σύμφωνα με τα στοιχεία για τα 57 νομικά πρόσωπα–φορείς της Γενικής Κυβέρνησης με προϋπολογισμό άνω των 10 εκατ. ευρώ, τα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα είναι πολύ κοντά στο στόχο, η πλειοψηφία των φορέων παρουσιάζουν απόκλιση μικρότερη του 10% από το στόχο ή παρουσιάζουν θετική απόκλιση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις φορέων παρουσιάζεται απόκλιση πέραν του 10% από τους στόχους που έχουν τεθεί.
Πρόκειται για περιπτώσεις απόκλισης που, στην πλειοψηφία τους, είναι αιτιολογημένες και παρακολουθούνται στενά από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Έχει καταστεί, ωστόσο, ξεκάθαρο ότι είναι επιτακτική η ανάγκη λήψης από τις διοικήσεις των νομικών προσώπων, στις περιπτώσεις αποκλίσεων, των απαραίτητων μέτρων, ώστε να προσαρμόσουν, κατά την εξέλιξη του οικονομικού έτους, τα οικονομικά τους μεγέθη στα όρια των στόχων τους, και να εναρμονιστούν με την ευρύτερη προσπάθεια που λαμβάνει χώρα για την εδραίωση της δημοσιονομικής εξυγίανσης, προσαρμογής και πειθαρχίας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η προσπάθεια παρακολούθησης, διασφάλισης και εμπέδωσης της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης σε κάθε διάσταση και επίπεδο του Δημοσίου συνεχίζεται σταθερά, συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαμόρφωση βιώσιμων συνθηκών για τα δημόσια οικονομικά της χώρας».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης