Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η μη επιβολή δημόσιας πρότασης, τα χαμηλά πρόστιμα και η πιθανή ανάγκη αλλαγής του κανονισμού

Η μη επιβολή δημόσιας πρότασης, τα χαμηλά πρόστιμα και η πιθανή ανάγκη αλλαγής του κανονισμού
Η μεταβίβαση μετοχών που έχει η οικογένεια σε προσωπικές μερίδες σε κοινή επενδυτική μερίδα πρέπει να αποτελεί λόγω υποβολής δημόσιας πρότασης;
Σχεδόν απαρατήρητες πέρασαν πριν από λίγες μέρες πρόστιμα της επιτροπής κεφαλαιαγοράς σε βασικούς μετόχους δύο εισηγμένων γιατί δεν προχώρησαν σε υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης.
Και αυτό γιατί το σχετικό δελτίο τύπου ήταν γεμάτο από πρόστιμα για short selling που δικαίως αυτά κέντρισαν το ενδιαφέρον αφού πρόκειται για κερδοσκοπικά παιχνίδια με «εργαλεία που απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται.
Όμως σε μία πτωτική αγορά αμέσως οι επενδυτές σκέφτονται πως θα μπορούσαν ίσως να είχαν πουλήσει τις μετοχές τους υψηλότερα από ό,τι είναι σήμερα.
Επιπλέον σκέφτονται πως όταν παραβαίνεις ένα τέτοιο κρίσιμο κανονισμό και η «τιμωρία» είναι ένα μικρό πρόστιμο όταν έχει αποφύγει να πληρώσεις πολλά μάλλον δεν λειτουργεί αποτρεπτικά.
Από την άλλη, όσοι γνωρίζουν περισσότερα σημειώνουν πως πρέπει να αλλάξει ο κανονισμός γιατί ουσιαστικά δεν πρόκειται για μεταβίβαση μετοχών με σκοπό για παράδειγμα να λειτουργήσουν συντονισμένα και να πετύχουν κάτι διαφορετικό.
Οι ίδιοι μέτοχοι που έχουν συγγένεια πρώτου βαθμού είχαν και πριν τον έλεγχο της εταιρείας, οι ίδιοι τον έχουν και τώρα.
Απλά έκαναν χρήση ενός εργαλείου που τους παρέχει η οργανωμένη αγορά και δεν χρησιμοποιούν πλέον δύο ή τρεις ή τέσσερις μερίδες αλλά μία.
Και συνήθως οι βασικοί μέτοχοι δεν προβαίνουν σε μεγάλες αλλαγές ποσοστών επομένως δεν χρειάζεται να έχουν σε πολλούς κωδικούς «παρκαρισμένα χαρτιά» όπως τονίζουν χαρακτηριστικά στελέχη της αγοράς.
Τα ίδια στελέχη αναφέρουν πως πρέπει η μεταφορά μετοχών σε κοινή επενδυτική μερίδα να εξαιρεθεί από την υποχρέωση υποβολής δημόσιας πρότασης, γιατί δεν είναι όπως για παράδειγμα η μεταφορά των μετοχών σε εταιρεία του εξωτερικού όπως έγινε σε άλλη εταιρεία.
Ή δεν είναι όπως να αγοράζει ο βασικός μέτοχος απευθείας από το ταμπλό και να αυξάνει το ποσοστό του.
Οι μέτοχοι όσες μετοχές είχαν, συνεχίζουν να έχουν, επομένως δεν θα έπρεπε να τίθεται θέμα δημόσιας πρότασης.
Οι εν λόγω αποφάσεις έχουν να κάνουν με πρόστιμα σε βασικούς μετόχους της ΕΛΒΕ Ενδυμάτων και της Παπαπαναγιώτου –Δρομέας καθώς οι βασικοί μέτοχοι μεταβίβασαν τις μετοχές τους που είχαν σε προσωπικές μερίδες σε κοινές επενδυτικές μερίδες κάνοντας ουσιαστικά χρήση ενός εργαλείου που παρέχεται.
Η απόφαση της επιτροπής ανέφερε:
Επιβολή προστίμου ύψους από 20.000 ευρώ στην Φωτεινή Παπαδημητρίου, στον Πασχάλη Κιτσικόπουλο και στην Κορνηλία Κιτσικοπούλου για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 7 παρ. 1 του ν. 3461/2006, λόγω μη υποβολής υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης προς τους μετόχους της ΕΛΒΕ, συνεπεία υπέρβασης του κρίσιμου ορίου επί των δικαιωμάτων ψήφου μέσω συμμετοχής τους σε Κοινή Επενδυτική Μερίδα».
Επίσης η επιτροπή αποφάσισε «την επιβολή προστίμου ύψους από 15.000 στον Κωνσταντίνο Παπαπαναγιώτου και στην Μαρία - Όλγα Παπαπαναγιώτου για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 7 παρ. 1 του ν. 3461/2006, λόγω μη υποβολής υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης προς τους μετόχους της Δρομέας, συνεπεία υπέρβασης του κρίσιμου ορίου επί των δικαιωμάτων ψήφου μέσω συμμετοχής τους σε Κοινή Επενδυτική Μερίδα».
Το άρθρο 7 αναφέρεται στις υποχρεωτικές δημόσιες προτάσεις και η παράγραφος 1 αναφέρει: «Κάθε πρόσωπο, το οποίο αποκτά καθ` οιονδήποτε τρόπο, άμεσα ή έμμεσα, απευθείας ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό, κινητές αξίες και, λόγω της απόκτησης αυτής, το ποσοστό των δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει το πρόσωπο αυτό, άμεσα ή έμμεσα, απευθείας ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό, υπερβαίνει το όριο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της υπό εξαγορά εταιρείας, υποχρεούται, εντός είκοσι (20) ημερών από την απόκτηση αυτή, να απευθύνει Υποχρεωτική δημόσια πρόταση για το σύνολο των κινητών αξιών της υπό εξαγορά εταιρείας καταβάλλοντας δίκαιο και εύλογο Αντάλλαγμα, όπως ορίζεται στο άρθρο 9. Την ίδια υποχρέωση υπέχει και κάθε πρόσωπο που κατέχει περισσότερο από το ένα τρίτο (1/3) χωρίς να υπερβαίνει το ένα δεύτερο (1/2) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της υπό εξαγορά εταιρείας και το οποίο αποκτά μέσα σε έξι (6) μήνες, άμεσα ή έμμεσα, απευθείας ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό, κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσοστό ανώτερο του τρία τοις εκατό (3%) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της υπό εξαγορά εταιρείας. Η υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου δεν ισχύει εάν ο προτείνων έχει ήδη προβεί σε Υποχρεωτική δημόσια πρόταση (το δεύτερο εδάφιο της παρ.1 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ.14 άρθρου 9 Ν.3756/2009,ΦΕΚ Α 53/31.03.2009).

Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης