Θ. Παπαδόπουλος (Αττικό Μετρό): Σε δύο μήνες ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για την γραμμή 4 του Μετρό

Θ. Παπαδόπουλος (Αττικό Μετρό): Σε δύο μήνες ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για την γραμμή 4 του Μετρό
Η νέα γραμμή όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα
Μέσα στους επόμενους δύο αναμένεται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για την γραμμή 4 του Μετρό, όπως δήλωσε από την Καισαριανή ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
Όπως ανακοίνωσε ο ίδιος μιλώντας σε ανοιχτή συγκέντρωση, ο διαγωνισμός βρίσκεται ήδη σε διαδικασία και η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στα τέλη του 2019, αρχές του 2020.
Η νέα γραμμή όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.
Επίσης το νέο τεχνολογικό χαρακτηριστικό της νέας γραμμής είναι ότι τα τραίνα θα κινούνται χωρίς οδηγό. Είναι ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, για το οποίο πιστεύουμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα μπορέσουμε να το βάλουμε στις ράγες του.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Πάντως έντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί σχετικά με την τύχη του διαγωνισμού για την γραμμή 4 του Μετρό στον οποίο τελικά απείχε η ΤΕΡΝΑ, μετά και την απόφαση του ΣτΕ να μην κατοχυρώσει το έργο Άκτιο-Αμβρακία στο σχήμα Άκτωρ-ΤΕΡΝΑ, ύψους 150 εκατ. ευρώ.
Η απόφαση αυτή αναμένεται να επηρεάσει πιθανότατα και το διαγωνισμό της γραμμής 4 του Μετρό, προύπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ όπου ο Όμιλος Μυτιληναίος έχει κάνει διπλή προσφυγή στο ΣτΕ.
Ειδικότερα η ΜΕΤΚΑ έχει ζητήσει τον αποκλεισμό από το διαγωνισμό των υπόλοιπων σχημάτων λόγω της συμμετοχής τους στο καρτέλ, ενώ έχει προσφύγει και κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό με την οποία αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αυτός είναι και η λόγος που η ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με VINCI - SIEMENS αν και είχαν προεπιλεγεί, αποφάσισαν να μην καταθέσουν τελικώς οικονομική προσφορά στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό.
Δύο είναι τα σενάρια που επικρατούν στην κατασκευαστική αγορά σχετικά με την τύχη του διαγωνισμού: το ένα είναι μην προχωρήσει τελικώς η διαγωνιστική διαδικασία λόγω των προσφυγών και τελικώς η Τέρνα που αποφάσισε να μην κατέβει στο διαγωνισμό, να αποδειχτεί σοφή, καθώς θα επαναπροκυρηχτεί.
Και το δεύτερο σενάριο είναι τελικώς το Συμβούλιο της Επικρατείας να δεχτεί ότι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι όχι μόνο πληρώνουν ή πλήρωσαν τα πρόστιμα που τους επεβλήθησαν αλλά έχουν λάβει και όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοκάθαρσης (π.χ απομάκρυναν από το διοικητικό τους συμβούλιο πρόσωπα που εμπλέκονταν με την υπόθεση του καρτέλ).
Για το λόγο αυτό άλλωστε συνεχίζουν να αναλαμβάνουν έργα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS