Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ξεκινάει να κόβει κορδέλες η κυβέρνηση – Στην Κρήτη ο Τσίπρας για τα εγκαίνια τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα

tags :
Ξεκινάει να κόβει κορδέλες η κυβέρνηση – Στην Κρήτη ο Τσίπρας για τα εγκαίνια τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα
Ξεκινά να κόβει κορδέλες η κυβέρνηση – Στην Κρήτη ο Τσίπρας για τα εγκαίνια τμήματος του ΒΟΑΚ
Σε προεκλογική περίοδο έχει εισέλθει κι επίσημα η χώρα, με την κυβέρνηση δια του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να ετοιμάζεται να κόψει την κορδέλα σε τμήμα του Βορείου Οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), η οποία δόθηκε προ ημερών σε κυκλοφορία και παράλληλα να εγκαινιάζει και άλλα σημαντικά έργα στο νησί.
Αν και ο χρόνος καθόδου του κ. Τσίπρα στην Κρήτη δεν έχει ακόμα καθοριστεί, ωστόσο κατά την διάρκεια της επίσκεψής του, ο πρωθυπουργός θα προχωρήσει στα εγκαίνια και άλλων σημαντικών έργων.
Αυτών της Γέφυρας Χαμεζίου (πρόκειται για γέφυρα η οποία έχει κατασκευαστεί 15 χρόνια κατά το ήμισυ), του δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά (η έγκαιρη ολοκλήρωση του οποίου σημαίνει ότι δεν θα χαθούν 72 εκατ. ευρώ από κοινοτικές πιστώσεις) και της σήραγγας του Αποσελέμη που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά του Οροπεδίου στον ταμιευτήρα του φράγματος.
Όσον αφορά το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα εγκαινιάσει ο κ. Τσίπρας είναι το Γούρνες – Χερσόνησος, μήκους 9 χλμ., το οποίο έχει κατασκευαστεί στα πρότυπα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στηθαίο και ΛΕΑ.
Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο τμήμα του ΒΟΑΚ στο Λασίθι που έχει μείνει εκτός από τις δύο διαγωνιστικές διαδικασίες και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο Πρωθυπουργός θα παρουσιάσει συγκεκριμένη πρόταση που θα περιλαμβάνει την κατασκευή του ΒΟΑΚ στο σύνολό του.
Παράλληλα ο Πρωθυπουργός θα αναφερθεί και στον εν εξελίξει διαγωνισμό για τα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ το Χανιά - Χερσόνησος και το Χερσόνησος - Νεάπολη για το οποίο έχουν εκδηλώσει όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας, οι οποίοι θα κληθούν να υποβάλλουν τις οικονομικές προσφορές τους μέχρι το καλοκαίρι.
Στα επόμενα βήματα που θα πρέπει να γίνουν, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών είναι η θετική γνωμοδότηση της προκαταρκτικής περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η υποβολή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η έγκρισή της, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών και η κήρυξη του ανάδοχου, τονίζοντας ότι στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Nα σημειωθεί ότι το πρώτο τμήμα, το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ.
Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου από Χερσόνησος μέχρι Νεάπολη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.
Συνολικά με την μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί, θα γίνει αναβάθμιση στο 80% του συνολικού μήκους του Βόρειου Οδικού Άξονα.
Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, προβλέπεται η κατασκευή 40 νέων γεφυρών και οκτώ νέων σηράγγων.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης