Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μετά από 13 χρόνια αυξήσεις διοδίων στην Αττική οδό – Μάχη εντυπώσεων αλλά ορθή επιχειρηματικά η κίνηση

tags :
Μετά από 13 χρόνια αυξήσεις διοδίων στην Αττική οδό – Μάχη εντυπώσεων αλλά ορθή επιχειρηματικά η κίνηση
Η απόφαση της Αττικής Οδού να αυξήσει τα διόδια είναι ορθή επιχειρηματικά
Μετά από 13 χρόνια η Αττική Οδός αποφάσισε να αυξήσει τα διόδια σε δύο δόσεις 1η Ιουλίου του 2019 και 1η Ιανουαρίου του 2020.
Η απόφαση αυτή ήταν επιχειρηματική και δεν συνδέεται με την προεκλογική περίοδο.
Ο υπουργός υποδομών Χ. Σπίρτζης κατηγορεί την διοίκηση της Αττικής οδού για μονομερή κίνηση καθώς επί 13 χρόνια δεν είχαν υπάρξει αυξήσεις και αυτές αποφασίστηκαν εν μέσω προεκλογικής περιόδου.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι αυξήσεις αφορούν δύο περιόδους 1η Ιουλίου που μπορεί να ταυτιστεί με την τωρινή κυβέρνηση και 1η Ιανουαρίου 2020 που θα ταυτιστεί με την επόμενη κυβέρνηση.
Όμως η πραγματικότητα είναι ότι οι αυξήσεις διοδίων δεν είχαν πολιτικά κίνητρα.
Η νέα διοίκηση της Αττικής οδού που πρόσφατα σχετικώς τοποθετήθηκε πήρε μια απόφαση ουσίας.
Η αύξηση των διοδίων ήταν μια επιχειρηματική κίνηση που κρίθηκε επιβεβλημένη καθώς έτσι και η εταιρία διαχείρισης Αττικής Οδός μπορεί να βελτιώσει τα έσοδα της και να ισοσκελίσει τις σημαντικές επενδύσεις που είχαν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια πέραν των συμφωνηθέντων.
Για τον όμιλο Ελλάκτωρα η κίνηση της Αττικής Οδού την οποία ελέγχει ήταν μια ορθώς αποτιμημένη επιχειρηματική κίνηση, που δεν έχει επιχειρηματικές σκοπιμότητες.

Τι είχε αναφέρει η Αττική οδός

Η «Αττική Οδός Α.Ε.» ανακοινώνει τις νέες τιμές των διοδίων που θα τεθούν σε ισχύ σε δύο διαδοχικά στάδια για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων, ως ακολούθως:

Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορία οχήματος να ανακοινώνονται στους χρήστες σε εύλογο χρονικό διάστημα προ της εφαρμογής τους.  
Σημειώνεται ότι η νέα ονομαστική τιμή του διοδίου, που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019, είναι περίπου 20% χαμηλότερη από το όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, αφού το Άνω Συμβατικό Όριο Διοδίων Τελών ανέρχεται σήμερα σε €3,77, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα εκπτωτικά προγράμματα, η μέση τιμή θα είναι ακόμη χαμηλότερη από το Συμβατικό Όριο.
Υπενθυμίζεται ότι ο Ανάδοχος, παρά την αύξηση του πληθωρισμού και παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των διελεύσεων, αντιλαμβανόμενος τις οικονομικές δυσκολίες που ενέσκηψαν στη χώρα, διατήρησε σταθερή την τιμή των διοδίων τα τελευταία δεκατρία (13) χρόνια.  
Επισημαίνεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2006 που το διόδιο ανερχόταν σε €2,70, η «Αττική Οδός Α.Ε.» προχώρησε μέχρι σήμερα σε μία μόνο μικρή αύξηση κατά €0,10, στα €2,80 τον Ιούλιο του 2010, στο πλαίσιο της κάλυψης των διαδοχικών αυξήσεων του ΦΠΑ, διαμορφώνοντας την καθαρή τιμή διοδίων των €2,80 με ΦΠΑ 24% σε χαμηλότερο επίπεδο της τιμής των €2,70 με ΦΠΑ 19%.
Η «Αττική Οδός Α.Ε.» καλεί  τους χρήστες, που χρησιμοποιούν ακόμη μετρητά για τις συναλλαγές τους, να αξιοποιήσουν, ανάλογα και με τη συχνότητα χρήσης του αυτοκινητόδρομου, τα εκπτωτικά προγράμματα, λαμβάνοντας δωρεάν τον ηλεκτρονικό πομποδέκτη.
Με το βασικό πρόγραμμα (Πρόγραμμα Express), η τιμή των διοδίων διαμορφώνεται σε €2,80, όσο στοιχίζει δηλαδή σήμερα η διέλευση με καταβολή μετρητών.
Στο www.aodos.gr υπάρχουν αναλυτικά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τα εκπτωτικά προγράμματα, τις κατηγορίες των οχημάτων και τις νέες τιμές, ενώ ειδική εφαρμογή βοηθάει τον οδηγό να επιλέξει το πιο συμφέρον πρόγραμμα ανάλογα με τη χρήση που κάνει στον αυτοκινητόδρομο.

Οι κατηγορίες του Σπίρτζη

Για «λογική της αρπαχτής» που δεν θα γίνει αποδεκτή ούτε από το υπουργείο ούτε τον ελληνικό λαό», καταγγέλλει την «Αττική Οδό ΑΕ» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την ανακοίνωση της εταιρείας για αύξηση της τιμής των διοδίων.
Σε ανάρτηση του στο Facebook, ο κ. Σπίρτζης τονίζει: «Η Αττική Οδός ΑΕ και οι μέτοχοι της, πρέπει να απαντήσουν στον ελληνικό λαό γιατί ενώ 13 χρόνια δεν προχώρησαν σε αύξηση της τιμής των διοδίων, το αποφάσισαν μονομερώς πριν τις εκλογές;
Η λογική της αρπαχτής συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων δεν θα γίνει αποδεκτή ούτε από εμάς ούτε από τον ελληνικό λαό...».

Τι είχε αναφέρει το υπουργείο Υποδομών

Για «μονομερή και απαράδεκτη ενέργεια» αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού κάνει λόγο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως υποστηρίζει, «κάποια συμφέροντα δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών στις 7 Ιουλίου.
Έτσι, ανακοίνωσαν μονομερώς αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού την 1η Ιουλίου και μεγαλύτερες αυξήσεις στη συνέχεια, παρότι βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα η οποία έχει επικεντρωθεί στο θέμα των υπέρογκων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού, καθώς και στον χρόνο απόσβεσης του έργου, που σημαίνει ότι η Αττική Οδός πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Δημόσιο, πιθανά εντός του 2019».
Το υπουργείο σημειώνει πως «είναι γνωστό ότι δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους εδώ και τέσσερα χρόνια για χρονική παράταση της σύμβασης της Αττικής Οδού, ότι δεν ανταποκρίθηκαν ούτε στις δεσμεύσεις τους για να υπάρξουν μελέτες επέκτασης του φυσικού αντικειμένου, ότι ακόμη και η μελέτη οδοποιίας για το οδικό δίκτυο στην πληγείσα περιοχή στο Μάτι, όπως είχαν δεσμευτεί, η μελέτη για τη σιδηροδρομική επέκταση στο Λαύριο και για μια σειρά άλλων έργων, ενώ είναι έτοιμες, δεν παραδίδονται στο υπουργείο Υποδομών και πως για αρκετό καιρό γίνεται διαπραγμάτευση για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού».
Όπως αναφέρει, στις 28 Δεκεμβρίου 2018 «έστειλαν επιστολή αύξησης διοδίων από την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια την ανακάλεσαν, με επιστολή τους στις 29 Ιανουαρίου 2019.
Σήμερα, ανακοίνωσαν μονομερώς αυξήσεις μέσα στην προεκλογική περίοδο.
Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της Αττικής Οδού, η ίδια κράτησε σταθερά για 13 χρόνια τις τιμές των διοδίων.
Το θυμήθηκε λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές.
Και για να γίνει απόλυτα κατανοητή η μεθόδευση, η γνωστοποίηση παραδόθηκε στο Πρωτόκολλο της Υπηρεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σήμερα στις 15:00, σχεδόν ταυτόχρονα με την ανακοίνωσή της.
Γιατί άραγε;
Προφανώς γιατί επιχειρούν να υλοποιήσουν προεκλογικά ό,τι προσδοκούν μετεκλογικά…
Οι μάσκες έπεσαν…», υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που καλεί όλα τα κόμματα, τις πολιτικές δυνάμεις και την Αυτοδιοίκηση να πάρουν «ξεκάθαρη θέση ενάντια σε αυτή τη μονομερή και απαράδεκτη ενέργεια» αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης