Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Από την αρχή ο διαγωνισμός στον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος

Από την αρχή ο διαγωνισμός στον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος
Στο μηδέν η κατασκευή του έργου - Στον αέρα οι εργολαβίες
Στον αέρα παραμένει η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, λόγω Καλογρίτσα, με αποτέλεσμα να απαιτείται άμεση λύση προκειμένου το έργο να μην τιναχθεί στον αέρα.
Αυτό άλλωστε τόνισε και ο νέος Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, η πρόθεση του οποίου όμως να επαναδημοπρατήσει το έργο προκαλεί έντονο προβληματισμό.
Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργου ως «ένα έργο που πριν 5 χρόνια ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση και σήμερα θα ήταν ολοκληρωμένο, το παραλάβαμε σπασμένο σε 8 κομμάτια. Στα 3 από τα 8 έργα δεν έχει υπογραφεί καν σύμβαση ενώ στα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή τους και παράλληλα δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα.
Οι κατατμήσεις έργων σχεδόν πάντα οδηγούν σε «κουφάρια» ή σε τεράστιες καθυστερήσεις και το πληρώνουμε και 3 φορές παραπάνω. Οι υπερβολικές εκπτώσεις το θέτουν σε κίνδυνο. Και το αποκορύφωμα;
Η προηγούμενη κυβέρνηση εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς ξέρετε τι παραλάβαμε; Μια χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα! (στην 5η εργολαβία).
Όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο. Είναι εκτός πραγματικότητας να συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα. Το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση.
Μελετάμε διεξοδικά τις εναλλακτικές και είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση.
Εμείς αυτό το έργο έχουμε δεσμευτεί να το κάνουμε. Και θα το κάνουμε».
Να σημειωθεί ότι η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει αποφασίσει να παγώσει την πληρωμή προκαταβολών στις εταιρείες που έχουν υπογράψει συμβάσεις για τις πέντε από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες
Όσον αφορά τις εργολαβίες ο Όμιλος Καλογρίτσα κυρήχτηκε έκπτωτος από τις εργολαβίες για δύο τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος.
Πρόκειται για το πρώτο (Πύργος - Δουναίικα) και το τέταρτο (Κυλλήνη - Βάρδα) τμήμα.
Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Αττικής και το ΤΜΕΔΕ απάντησαν αρνητικά στο αίτημα χορήγησης εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης στις εταιρείες Καλογρίτσα, δίχως τις οποίες δεν μπορούν να κηρυχθούν οριστικοί ανάδοχοι για την κατασκευή δύο τμημάτων του έργου.
Το ταμείο των μηχανικών είχε χορηγήσει εγγυητική επιστολή συμμετοχής στο σχήμα Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, προκειμένου να διεκδικήσει το έργο. Η Τράπεζα Αττικής απέρριψε το αίτημα της Τοξότης για χορήγηση εγγυτικής 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ίδιο έπραξε και το ΤΜΕΔΕ, σε ό,τι αφορά τη χορήγηση εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης για το τέταρτο τμήμα ύψους 1,4 εκατ. Ευρώ.
Ο Όμιλος Καλογρίτσα είχε κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Πύργος - Δουναίικα με έκπτωση 53,05% και για το τμήμα Κυλλήνη - Βάρδα με έκπτωση 50,39%.
Ως εκ τούτου παραμένει άγνωστο τι θα γίνει με τις δύο εργολαβίες καθώς και με την εργολαβία της ΙΝΤΡΑΚΑΤ η οποία είναι μπλοκαρισμένη στο ΣτΕ.
Ο Οδικός άξονας Πάτρα Πύργος να σημειωθεί όι έσπασε σε 8 εργολαβίες, προκειμένου να ωφεληθούν και οι μικροί εργολάβοι, όπως υποστήριξε ο πρώην Υπουργός Χρ. Σπίρτζης.
Μάλιστα ο ίδιος πρόσφατα υπεραμύνθηκε της απόφασης του αυτής, τονίζοντας ότι «οι ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων για το σύνολο του έργου, έχουν στόχο να μην υπάρχει συγκέντρωση δημοσίων συμβάσεων σε λίγους ομίλους και «είναι μία διαδικασία, για την οποία όχι απλώς παροτρύνει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά την επιβάλλει κιόλας».

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης