Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Μια ματιά στα αποτελέσματα δευτέρου τριμήνου της Motor Oil – Αυξάνει την εκτίμηση για το ύψος των επενδύσεων

tags :
Μια ματιά στα αποτελέσματα δευτέρου τριμήνου της Motor Oil – Αυξάνει την εκτίμηση για το ύψος των επενδύσεων
Εξαιρετική ήταν η επίδοση στον καθαρό δανεισμό ο οποίος χωρίς τις χρηματοδοτικές μισθώσεις υποχώρησε στα 21,7,5 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο
Αδύναμα όπως αναμενόταν ήταν τα αποτελέσματα της Motor Oil και λίγο χαμηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών.
Τα περιθώρια διύλισης επηρέασαν τα αποτελέσματα αλλά όπως φαίνεται και από τα σχόλια των αναλυτών πριν και μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων ήταν κάτι που περίμεναν.
Η εταιρεία όπως αναφέρει στη λογιστική κατάσταση αλλάζει την εκτίμηση για το ύψος των φετινών επενδύσεων από τα 90 εκατ. ευρώ στα 115 εκατ. ευρώ.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη, χωρίς την επίδραση των αποθεμάτων μειώθηκαν 48,4% και στα 43,9 εκατ. ευρώ και τα προσαρμοσμένα EBITDA στα 105,2 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 33,8%.
Σε επίπεδο εξαμήνου τα EBITDA ανήλθαν στα 291,7 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 1,6% και τα προσαρμοσμένα EBITDA στα 230,7 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 13,3%.
Τα δημοσιευμένα καθαρά κέρδη μειώθηκαν 0,1% και στα 148,5 εκατ. ευρώ και τα προσαρμοσμένα 21,4% και στα 105,1 εκατ. ευρώ.
Εξαιρετική ήταν ωστόσο η επίδοση στον καθαρό δανεισμό ο οποίος χωρίς τις χρηματοδοτικές μισθώσεις υποχώρησε στα 21,7,5 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο λόγω εξαιρετικής πορείας των ελεύθερων ταμειακών ροών που ανήλθαν στα 169 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση αναφέρει πως για το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρήσης οι δραστηριότητες του Διυλιστηρίου της Εταιρίας θα επηρεαστούν λόγω της προγραμματισμένης περιοδικής συντήρησης μονάδων με κύρια έμφαση την αναβάθμιση (revamping) της μονάδας Καταλυτικής Πυρόλυσης.
Η εισηγμένη αναφέρει πως το σύνολο των επενδύσεων που πραγματοποίησε το Α’ εξάμηνο του 2019 ανήλθαν σε 39,7 εκατ. δυρώ και το μεγαλύτερο μέρος τους (39,4 εκατ.) διετέθη σε έργα του Διυλιστηρίου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ως εξής:
α) Ποσό 16 εκατ. ευρώ σε συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής του, τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του καθώς και τη διασφάλιση του υψηλού βαθμού λειτουργικότητας και ευελιξίας στην παραγωγή και τη διακίνηση των προϊόντων.
β) Ποσό 23,4 εκατ. ευρώ για επενδυτικά έργα μεγαλύτερης κλίμακας τα σημαντικότερα των οποίων αφορούσαν: την κατασκευή νέων καθώς και τροποποιήσεις υφιστάμενων δεξαμενών εντός και εκτός του χώρου του Διυλιστηρίου (2,6 εκατ.), την αναβάθμιση του λιμένος του Διυλιστηρίου (2,7 εκατ.), την αναβάθμιση (revamping) της μονάδας καταλυτικής πυρόλυσης (3 εκατ.), και την προκαταρκτική μελέτη (front end engineering study), το βασικό και λεπτομερή σχεδιασμό και εργασίες κατασκευών και προμήθειας για το έργο του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας (8 εκατ.).
Επισημαίνεται ότι το έργο κατασκευής του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας ενεκρίθη από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας το Μάιο 2019.
Λόγω των παραπάνω η συνολική επενδυτική δαπάνη Εταιρείας για τη χρήση 2019 θα υπερβεί την αρχική εκτίμηση των 90 εκατ. ευρώ με την τρέχουσα εκτίμηση να διαμορφώνεται σε 115 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως το Μάιο 2019 το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας ενέκρινε την επένδυση κατασκευής ενός νέου συγκροτήματος κατεργασίας Νάφθας.
Η επένδυση αυτή αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και κηροζίνης και υδρογόνου.
Η ολοκλήρωση της επένδυσης αναμένεται στα τέλη της χρήσης 2021 και το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 310 εκατ. ευρώ.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης