Southeast Europe Energy Forum: Εξωστρέφεια, ανταγωνιστικότητα ο στόχος του ενεργειακού κλάδου - Σαφής η δυναμική στήριξης της ελληνικής οικονομίας

Southeast Europe Energy Forum: Εξωστρέφεια, ανταγωνιστικότητα ο στόχος του ενεργειακού κλάδου - Σαφής η δυναμική στήριξης της ελληνικής οικονομίας
Μοχλός ανάπτυξης ο ενεργειακός κλάδος για την ελληνική οικονομία
Αύξηση της ζήτησης για νέα, συνεχώς καλύτερα, πιο βελτιωμένα και φιλικότερα προς το περιβάλλον, προϊόντα, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας θα είναι τα χαρακτηριστικά που θα κυριαρχήσουν στον κλάδο της ενέργειας τα επόμενα χρόνια, όπως τόνισαν κορυφαία στελέχη ενεργειακών εταιρειών από το βήμα του Southeast Europe Energy Forum που διοργάνωσαν την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου στην Θεσσαλονίκη το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο και η Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία.
Οι απόψεις που εκφράστηκαν επικεντρώθηκαν τόσο στην υψηλή σημασία του ενεργειακού κλάδου για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, όσο και στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ακόμη και σε γεωπολιτικό επίπεδο.

Σιαμίσης (ΕΛΠΕ): Στόχος η ενίσχυση της θέσης του ομίλου στις ΑΠΕ και η δραστηριοποίση στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας

Αύξηση της ζήτησης για νέα, συνεχώς καλύτερα, πιο βελτιωμένα και φιλικότερα προς το περιβάλλον, προϊόντα, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας θα είναι τα χαρακτηριστικά που θα κυριαρχήσουν στον κλάδο της ενέργειας τα επόμενα χρόνια και τα ΕΛΠΕ εργάζονται για να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιαμίσης, στο Ενεργειακό Φόρουμ ΝΑ Ευρώπης 2019.
«Δεν πρόκειται να χαθούν τα υγρά καύσιμα στο ενεργειακό μας μείγμα, ωστόσο θέλουμε να κινηθούμε σε πιο «πράσινη» κατεύθυνση. Αυτό πρέπει να γίνει τώρα, γιατί σε είκοσι χρόνια θα είναι πολύ αργά. Νομίζω, ότι το ίδιο όραμα μοιράζονται και άλλοι παίκτες στην αγορά ενέργειας» τόνισε ο κ. Σιαμίσης και πρόσθεσε: «Η ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης είναι να διαμορφώσει το ρυθμιστικό πλαίσιο της αγοράς, με τρόπο που να διασφαλίζει ίσους και σταθερούς όρους συμμετοχής και ανταγωνισμού στις αγορές σε όλους».
Ο κ. Σιαμίσης τόνισε ότι μέσα στους στόχους των ΕΛΠΕ είναι και η ενίσχυση της θέσης τους στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και πρόσθεσε: «Ο όμιλος μας έχει και κέρδη προ φόρων γύρω στα 700- 800 εκ. ευρώ. Δεν επιθυμούμε να εμπλακούμε σε έργα μικρής κερδοφορίας. Θέλουμε, οι ΑΠΕ, για εμάς, να έχουν κάποιο μέγεθος.
Για να έχουν νόημα, για εμάς, θα πρέπει να είναι ένα χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ άνω των 100 εκ. ευρώ. Ένα εύλογο μέγεθος για τον όμιλό μας θα ήταν το ελάχιστο 300-400 ΜΒ από ΑΠΕ και κάτι τέτοιο πρέπει να το αναζητήσουμε, κατά προτεραιότητα φυσικά στην Ελλάδα, αλλά και εκτός».
Ο κ. Σιαμίσης τόνισε ακόμη ότι και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι ένας κλάδος στον οποίο «αναπόφευκτα» πρέπει να δραστηριοποιηθούν τα ΕΛΠΕ, ως ένας από τους «εμπειρότερους» παίκτες εμπορίας υδρογονανθράκων.
Πρόσθεσε, ότι ήδη - μέσω συμμετοχών σε άλλες εταιρίες - έχουν γίνει κινήσεις στον τομέα του φυσικού αερίου.
«Το φυσικό αέριο θα αποτελέσει κινητήριος δύναμης για το σύστημα. Ωστόσο πρέπει να υπάρξει ένα κανονιστικό πλαίσιο που θα στηρίξει αυτή τη μετάβαση» είπε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ και πρόσθεσε: «Έχουμε το 35% στη ΔΕΠΑ και συμμετοχή και στην ΕΛΠΕΝΤΙΣΟΝ.
Το φυσικό αέριο υποκαθιστά, εν μέρει, τα καύσιμα που χρησιμοποιούμε.
Θα μας ενδιέφερε επίσης να διευρύνουμε την περιουσία μας στην αγορά, αν η αγορά το επιτρέψει».
Ειδικότερα, σε ερώτηση για τη ΔΕΠΑ απάντησε ότι η φιλοσοφία των ΕΛΠΕ δεν είναι η συμμετοχή, χωρίς έλεγχο και λόγο στις αποφάσεις.
«Δεν ενδιαφερόμαστε να είμαστε «σιωπηροί χρηματοδότες» είπε ο κ. Σιαμίσης.
Συμπλήρωσε επίσης τόνισε ότι πριν από λίγα χρόνια τα ΕΛΠΕ διύλιζαν δώδεκα εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου και τα δέκα τα πουλούσαν στην εγχώρια αγορά, ενώ σήμερα διυλίζουν δεκαέξι εκ. τόνους αργού και το 60% της παραγωγής εξάγεται. «Θα πρέπει να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί, ανταγωνιζόμαστε εταιρίες με έδρα την Αίγυπτο, την Τουρκία, που δεν είναι μέλη της Ε.Ε., οι οποίες υπόκεινται ίσως σε χαλαρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία. Επομένως, η σταθερότητα της τροφοδοσίας και η ποιότητα των προϊόντων μας, είναι καθοριστική για την επιτυχία».
Ιδιαίτερα, ανέφερε ως κομβικό σημείο την νέα νομοθεσία του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας, για τη χρήση από 1.1.2020, ενός νέου προϊόντος καυσίμου από τα πλοία, του «Μαζούτ Πολύ Χαμηλού Θείου» και τις ανακατατάξεις που θα φέρει στην αγορά, τονίζοντας πάντως ότι τα ΕΛΠΕ παρακολουθούν όλες τις εξελίξεις στην ενέργεια.
«Ανταγωνιστικότητα, καλύτερο προϊόν, μεγαλύτερη διεθνής παρουσία, καλύτερο μέλλον, είναι η αλυσίδα» τόνισε ο κ. Σιαμίσης.

 Η Energean εξελίσσεται στη μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων στη Μεσόγειο

Με την απόκτηση της Edison E&P, η Energean αναπτύσσει πλέον δραστηριότητα σε οκτώ μεσογειακές χώρες, ενισχύοντας την ενεργειακή συνεργασία που αποτελεί βασική προτεραιότητα των κρατών της περιοχής.
Επιπλέον, η μετάβαση της εταιρείας από το πετρέλαιο στο φυσικό αέριο συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος και εξυπηρετεί τον στόχο της βιώσιμης ανάπτυξης για τις οικονομίες και τις κοινωνίες της περιοχής.
Στις συγκεκριμένες επισημάνσεις προέβη ο Δημήτρης Γόντικας, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Energean στην Ελλάδα, από το βήμα του Southeast Europe Energy Forum που διοργάνωσαν την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου στην Θεσσαλονίκη το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο και η Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία.
Ο κ. Γόντικας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, με βάση τα στοιχεία του 2018, η Energean εξελίσσεται στη μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων στη Μεσόγειο με αποθέματα 639 εκατομμύρια βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου και ημερήσια παραγωγή 73 χιλιάδες βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου.
Πάνω από το 75% τόσο των αποθεμάτων όσο και της παραγωγής θα προέρχεται, έπειτα από την απόκτηση της Edison E&P, από φυσικό αέριο.
Επιπλέον η Energean ήδη δημιουργεί ή έχει προτείνει την δημιουργία υποδομών κρίσιμων για τη σύνδεση των σημαντικών ανακαλύψεων κοιτασμάτων φυσικού αερίου με τους καταναλωτές.
Τέτοιες είναι:
- η Πλωτή Μονάδα Παραγωγής Αποθήκευσης και Εκφόρτωσης (FPSO) «Energean Power», η οποία κατασκευάζεται σε ναυπηγεία της Κίνας και της Σιγκαπούρης και θα λειτουργήσει στην ΑΟΖ του Ισραήλ στο πρώτο τρίμηνο του 2021,
-ο αγωγός που θα συνδέσει το FPSO με το σύστημα φυσικού αερίου στο Ισραήλ,
-ο αγωγός με την οποίο η εταιρεία έχει προτείνει να εξάγει αέριο από το FPSO στην Κύπρο,
-η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου, η οποία η Energean έχει προτείνει να δημιουργηθεί στη Νότια Καβάλα με την μετατροπή εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου.
«Οι υποδομές αυτές αναδεικνύουν τον ευρύτερο ρόλο που διαδραματίζει η Εnergean σε μια περιοχή μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας.
Είναι δε καθοριστικές για τη σύνδεση των οικονομιών της περιοχής αλλά και της Ευρώπης, γενικότερα, με τις ανακαλύψεις κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο.
Συμβάλλουν επίσης στην ασφάλεια και την διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, στην ενίσχυση του ανταγωνισμού προς όφελος των τελικών χρηστών καθώς και στην υποκατάσταση ρυπογόνων μορφών ενέργειας από το φυσικό αέριο, με προφανή περιβαλλοντικά οφέλη», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γόντικας.

«Επιλογή και για τη ναυτιλία το φυσικό αέριο» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΣΦΑ, κ. Nicola Battiliana

Στις προοπτικές του φυσικού αερίου και ιδιαιτέρως του υγροποιημένου φυσικού αερίου αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΣΦΑ, κ. Nicola Battiliana, υπογραμμίζοντας ότι «η ΔΕΣΦΑ θα αποτελέσει έναν από τους πυλώνες» της συγκεκριμένης ενεργειακής αγοράς.
«Το φυσικό αέριο είναι μια επιλογή και για την ναυτιλία. Πιστεύουμε ότι πάνω από το μισό των ferry boat της χώρας μέσα στη δεκαετία θα ανανεωθούν.
Αν επιλέξουν το φυσικό αέριο ως καύσιμο θα έχουμε μια τεράστια αύξηση της ζήτησης της κατανάλωσης.
Αυτή η αγορά μπορεί να ξεκινήσει με τη Ρεβυθούσα.
Το φυσικό αέριο δεν προκαλεί σκόνη, δεν περιέχει θείο, έχει χαμηλότερους ρύπους διοξειδίου άνθρακα. Και στην Ιταλία υπήρξε μια μεγάλη αύξηση φορτηγών που χρησιμοποιούν LNG.
Θέλουμε και εμείς να ακολουθήσουμε αυτό το μοντέλο και το μελετούμε», είπε. «Θεωρούμε τη Ρεβυθούσα τον πυρήνα του συστήματος της ΔΕΣΦΑ» πρόσθεσε ο κ. Battilana και συνέχισε: «Προτεραιότητα μας είναι να ενισχύσουμε το δίκτυο και το λογισμικό.
Αυτή τη στιγμή γίνεται μια προπαρασκευαστική δουλειά, σε βάθος δεκαετίας, να εκπονηθεί ένα σχέδιο ανάπτυξης με νέα πρότζεκτς, για να προετοιμάσουμε το δίκτυο να δεχθεί νέες ποσότητες ζήτησης φυσικού αερίου, να προετοιμάζουμε την Ελλάδα για την επόμενη δεκαετία».

«Σημαντικός ο ρόλος του LNG στην αγορά φυσικού αερίου» τόνισε ο διευθυντής Εργων της GAS TRADE Κώστας Σιφναίος

 «Κάθε χώρα κάθε αγορά κάθε έμπορος θα πρέπει να εντάξει το χαρτοφυλάκιο του το LNG, το οποίο θα αυξήσει τη σημασία του από οικονομικής και στρατηγικής άποψης».
«Δε συμμερίζομαι την άποψη, ότι μετά το 2023 δε θα υπάρχει ανταγωνισμός, γιατί δε θα υπάρχει νέα παραγωγή LNG» είπε ο κ Σιφναίος και συνέχισε: «Θα υπάρξουν πολλές εξελίξεις το LNG θα είναι βασικό συστατικό του μίγματος φυσικού αερίου».
Ο κ. Σιφναίος επεσήμανε τη διαρκώς αυξανόμενη σημασία του φυσικού αερίου στην ενεργειακή αγορά.
«Το 2018 ήταν μια χρονιά έντονης ανάπτυξης, οι προβλέψεις φανερώνουν αύξηση ενός δις. κυβικών, δηλαδή, θα έχουμε 4,8 δις. κυβικά μέχρι το 2040» είπε ο κ. Σιφναίος και πρόσθεσε: «Ο δρόμος περνά από το φυσικό αέριο, αν δεν το στηρίξουμε, θα βρεθούμε χωρίς υποδομή για τη μετάβαση και χωρίς ανάπτυξη».

 «Ο ΤΑΡ μετατρέπει την Ελλάδα σε ενεργειακό κόμβο» τόνισε η διευθύντρια Ελλάδας του ΤΑΡ, Κατερίνα Παπαλεξανδρή.

«Είμαστε υπερήφανοι για το πώς υλοποιήθηκε ο ΤΑΡ ως έργο» τόνισε η διευθύνουσα σύμβουλος Ελλάδας του Trans Adriatic Pipeline (ΤΑΡ) Κατερίνα Παπαλεξανδρή.
«Χειριστήκαμε με σεβασμό τα εδάφη από όπου πέρασε ο αγωγός, συνεργαστήκαμε με τις τοπικές κοινωνίες και τις ελληνικές αρχές και κάναμε πράξη μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στη χώρα» είπε η κ. Παπαλεξανδρή και πρόσθεσε: «Ο ΤΑΠ ενίσχυσε την επιχειρηματικότητα και δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί νέες θέσεις απασχόλησης, στήριξε την εθνική και την τοπική οικονομία.
Προετοιμάζεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία του 2010.
Αυτή την εποχή προετοιμαζόμαστε για την εισαγωγή φυσικού αερίου στον αγωγό και στην ολοκλήρωση των έργων».
Όπως, είπε η κ. Παπαλεξανδρή ο ΤΑΡ «είναι το πρώτο ανεξάρτητο σύστημα φυσικού αερίου που θα λειτουργήσει στην Ελλάδα», το οποίο θα δώσει «πρόσβαση στην πιο καθεαρή μορφή ορυκτού καυσίμου» και «θα συμβάλει στην απεξάρτηση της ελληνικής οικονομίας από τον άνθρακα» και πρόσθεσε:«Μετατρέπει την Ελλάδα σε έναν ενεργειακό κόμβο.
Ένας αγωγός 900 χιλιομέτρων που κατασκευάστηκε με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.
Αν δούμε τη μεταφορά αερίου ως ένα κτίριο, θεωρούμε ότι ο ΤΑΡ είναι τα θεμέλια του».

Μπακούρας (EDA Thess): Βασικοί στόχοι η διείσδυση του φυσικού αερίου σε περισσότερες περιοχές και η ανάπτυξη του δικτύου

 Το 60% των ενεργειακών καταναλωτών στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιεί φυσικό αέριο, ενώ EDA Thess έχει δώσει πρόσβαση σε τριακόσιες πενήντα χιλιάδες καταναλωτές, με ισάριθμους μετρητές και σε δεκαεπτά κεντρικούς διανομείς ανέφερε ο γενικός διευθυντής EDA Thess, Λεωνίδας Μπακούρας.
«Έχουμε δύο στόχους τη διείσδυση του φυσικού αερίου σε όλο και περισσότερες περιοχές και την ανάπτυξη του δικτύου ώστε να μπει περισσότερος κόσμος.
Μέσα σε τρία χρόνια πάνω από 66.000 οικογένειες μπήκαν στο δίκτυο μας.
Το δίκτυο μας λειτουργεί με ασφάλεια, αδιάλειπτη παροχή, όλο το εικοσιτετράωρο, όλο το χρόνο» είπε ο κ. Μπακούρας και συνέχισε:«Υπάρχουν 350.000 σημεία μετρητές και 17 έμποροι διανομείς.
Έχουμε λειτουργική ανεξαρτησία, όλοι οι καταναλωτές είναι ελεύθεροι να πληροφορηθούν πιο χρήστη θέλουν. Ηλεκτρονικό σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών Διαφάνεια, αντικειμενικότητα, διαφύλαξη δεδομένων, άμεση σύνδεση είναι τα αυτά που μας χαρακτηρίζουν, διασφαλίζουμε και τηρούμε το ρυθμιστικό, το κανονιστικό πλαίσιο».
Ο κ. Μπακούρας πρόσθεσε ότι αναμένεται και το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο από τη ΡΑΕ για να γίνει αντικατάσταση ορισμένων μετρητών, αφού κάποιοι δεν είναι προσβάσιμοι στα κτίρια, έτσι ώστε να δίνονται εγκαίρως οι μετρήσεις στους χρήστες και να υπολογίζονται οι χρεώσεις.

Καρακατσάνη (ΡΑΕ): Η Ελλάδα επικεντρώνεται στη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια

«Η ΡΑΕ επικεντρώνεται στη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια», τόνισε το μέλος της διοίκησης της ΡΑΕ Νεκταρία Καρακατσάνη στο Ενεργειακό Φόρουμ Ν.Α. Ευρώπης 2019.
«Δεν υπάρχουν αντίθετες πολικότητες, υπάρχει ένα συνεχές φάσμα, στο οποίο πρέπει να συμμετέχουμε όλοι, για να σχεδιάσουμε το ενεργειακό μέλλον της περιοχής» ανέφερε η κ. Καρακατσάνη και πρόσθεσε:«Χρειαζόμαστε κοινό όραμα για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, για να γίνει όσο το δυνατόν πιο ομαλή μετάβαση για τους καταναλωτές.
Να θεσπίσουμε δίκαιους κανόνες για τον ανταγωνισμό, να αυξήσουμε τις επενδύσεις και να τονώσουμε την οικονομία».
Η κ. Καρακατσάνη τόνισε ότι η Ελλάδα κάνει βήματα σε ό,τι αφορά την απεξάρτηση της από τον άνθρακα και ανέφερε σχετικά στοιχεία: «Το μερίδιο αγοράς των ΑΠΕ έχει ξεπεράσει το 23 %, ο λιγνίτης έπεσε στο 21 %, το φυσικό αέριο βρίσκεται στο 30%».
Η κ. Καρακατσάνη επεσήμανε ότι «για τις ρυθμιστικές αρχές η αποτελεσματικότητα και η μείωση του κόστους είναι το ζητούμενο» και επομένως «το κόστος παραγωγής θα πρέπει να μειωθεί περαιτέρω».
«Η ΡΑΕ έχει δημοπρατήσει 2.600 ΜW» συνέχισε και τόνισε ότι και στο μέλλον αναμένονται νέες επενδύσεις στην ενέργεια.
Επεσήμανε, ότι προχώρησε το άνοιγμα της αγοράς λιανικής και ότι σήμερα γίνεται η επιλογή των καταναλωτών μεταξύ είκοσι παρόχων.
Σημείωσε, ότι στη λιανική το μερίδιο της ΔΕΗ έπεσε στο 74%, από 98 % που είχε το 2015, ενώ και σε επίπεδο χονδρικής μειώθηκε στο 48% συνολικής ζήτησης, πέρυσι.
Η κ. Καρακατσάνη υπογράμμισε, επίσης, ότι η αξιοποίηση LNG ξεπέρασε το 40% και μάλιστα επιτεύχθηκε για πρώτη φορά «ανάστροφη ροή» προς τη Βουλγαρία.
Τέλος, υπογράμμισε ότι το εργαλείο σύγκρισης των τιμών που έχει αναπτύξει η ΡΑΕ τον τελευταίο μήνα, ολοκληρώνεται σύντομα και ο καταναλωτής θα είναι σε θέση να αποτιμήσει επιπλέον χρεώσεις.

Μπασιάς (Ελληνική Εταιρία Υδρογονανθράκων): Πριν τα τέλη του 2019 οριστικές απαντήσεις για το ποιες εταιρείες θα κάνουν επενδύσεις

«Το φυσικό αέριο θα έχει ένα πολύ σημαντικό μερίδιο, πριν η τεχνολογία μπορέσει να υποκαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα» τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Διαχείρισης Υδρογονανθράκων Γιάννης Μπασιάς, από το βήμα του Southeast Europe Energy Forum που διοργάνωσαν την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου στην Θεσσαλονίκη το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο και η Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία.
«Υπάρχει ανταγωνισμός κόστους» εξήγησε ο κ. Μπασιάς και πρόσθεσε ότι ποιο μοντέλο θα επιλεχθεί τελικώς για τη διακίνηση των υδρογονανθράκων εξαρτάται από το κόστος, εάν αυτό θα είναι μέσω αγωγών, ή μέσω πλοίων για το LNG.
«Αυτά είναι τεχνικά ζητήματα, αν η αγορά μπορεί να καλύψει το κόστος γίνονται» είπε ο κ. Μπασιάς και πρόσθεσε ότι σημασία έχει «το πολιτικό όραμα και η τεχνική ανάλυση που υποστηρίζει αυτό το όραμα», αλλά και «η παρουσία της αγοράς που θα πάρει τις αποφάσεις» και θα στηρίξει με τη χρήση της τεχνολογίας αυτό και το πολιτικό όραμα.
Ο κ. Μπασιάς σημείωσε ότι αναμένονται από τη Βουλή εγκρίσεις για τέσσερα μπλοκ, στο κεντρικό Ιόνιο, στον Κυπαρισσιακό, στα δυτικά και στα νοτιοδυτικά της Κρήτης, ενώ ήδη έχουν παραχωρηθεί έντεκα περιοχές.
Ο κ. Μπαστιάς ανέφερε ότι είναι σημαντική η αξιοποίηση των κοιτασμάτων για την εξισορρόπηση του ισοζυγίου ενέργειας της χώρας, καθώς οι εισαγωγές φτάνουν τα έντεκα δισ. το χρόνο.
«Πριν τα τέλη του 2019 θα έχουμε οριστικές απαντήσεις για το ποιες εταιρείες θα αρχίσουν να κάνουν επενδύσεις» ανέφερε ο πρόεδρος της ΑΑΔΕ.
Αναφερόμενος για τις εκτιμήσεις κοιτασμάτων στην ευρύτερη περιοχή, ο κ. Μπαστιάς τόνισε : «Αν το 30% των δεδομένων που έχουμε επαληθευτεί, θα έχουμε περίπου την ίδια πυκνότητα κουκίδων (σημείων με ενδιαφέρον) στην Ν.Α. Μεσόγειο.
Όλα αυτά θα καθορίσουν πόσες επενδύσεις θα γίνουν την επόμενη δεκαετία».

Shastri (Ινδία): Ο γεωπολιτικός παράγοντας θα λειτουργήσει καταλυτικά για τους υδρογονάνθρακες στην ΝΑ Μεσόγειο

Την ευχή, να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση στην Ευρώπη, διατύπωσε ο πρόεδρος της Αρχής Ενεργειακής Οικονομίας της Ινδίας, Ashutosh Shastri, από το βήμα του Southeast Europe Energy Forum που διοργάνωσαν την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου στην Θεσσαλονίκη το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο και η Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία.
«Ο γεωπολιτικός παράγοντας θα λειτουργήσει καταλυτικά» είπε ο κ. Shastri και πρόσθεσε πως «έχουμε δει φοβερές διπλωματικές εξελίξεις στην περιοχή».
Ο κ. Shastri τόνισε ωστόσο ότι ορισμένα από τα πρόσφατα έργα και οι σχεδιασμοί έχουν να κάνουν με ζητήματα οικονομικής φύσης και όχι μόνο πολιτικά» και διερωτήθηκε, «πόσα από τα έργα, που αναφέρθηκαν στο συνέδριο, μπορεί να «χωρέσει» και να αντέξει οικονομικά η περιοχή.
«Πρέπει να συζητήσουμε για τις δύο μεγάλες χώρες στην Ν.Α. Μεσόγειο και αυτές είναι η Αίγυπτος και Τουρκία» είπε ο κ. Shastri και πρόσθεσε: «Η Αίγυπτος είναι και παραγωγός και καταναλωτής φυσικού αερίου.
Αυτές οι δύο αγορές μπορούν να αναπτυχθούν επαρκώς και να δικαιολογήσουν την υλοποίηση κάθε έργου από αυτά που συζητούμε σήμερα εδώ.
Ωστόσο, ο μηχανισμός τιμολόγησης και η ρευστότητας είναι κρίσιμοι παράγοντες».

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS