Στον αέρα με απόφαση του ΣτΕ το έργο της Αμβρακίας Οδού - Λύση αναζητά το Υπουργείο Υποδομών στις προσφυγές

Στον αέρα με απόφαση του ΣτΕ το έργο της Αμβρακίας Οδού - Λύση αναζητά το Υπουργείο Υποδομών στις προσφυγές
Δεκτή έγινε από το Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή της ιταλικής GDInfrastrutture
Ένα ακόμη έργο έρχεται να προστεθεί στο κατάλογο αυτών, που έχουν κολλήσει, λόγω προσφυγών, με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να καλείται να βρει λύση για το τι μέλλει γενέσθαι.
Πρόκειται για το έργο Άκτιο - Αμβρακία  όπου προσωρινός ανάδοχος είχε αναδειχτεί η ΤΕΡΝΑ - Άκτωρ ωστόσο εναντίον της κοινοπραξίας είχε στραφεί η Ιταλική GDInfrastrutture, η οποία είχε έρθει δεύτερη σε κατάταξη στο διαγωνισμό.
Η GDInfrastrutture προσέφυγε στο ΣτΕ, με αποτέλεσμα η προσφυγή της να γίνει δεκτή.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιούλιο το Υπουργείο Υποδομών, προχώρησε σε ανάκληση του διαγωνισμού για το έργο.
Στην απόφαση του το Υπουργείου Υποδομών ανέφερε ότι η ανάκληση του αποτελέσματος του διαγωνισμού γίνεται κατ`εφαρμογή της υπ`αρίθμ.40/2019 απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 και όπως ανέφερε το Υπουργείο, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της παθογένειας με τα οποία κληροδότησαν τα δημόσια έργα της χώρας οι πολιτικές δυνάμεις που διαχειρίστηκαν την τύχη τους: πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν.
Στοιχεία που καταδεικνύουν την έλλειψη ωριμότητας που είχε τότε το έργο για να δημοπρατηθεί και φυσικά για να υλοποιηθεί» αναφέρεται.
Παράγοντες, που -όπως σημειώνεται από το υπουργείο- ενέταξαν και το συγκεκριμένο έργο στον μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και ανολοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
«Η κατασκευή της οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά - Νότου ανατέθηκε το 2010.
Τα έργα βάλτωσαν εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων και της έλλειψης βασικών μελετών. Μάλιστα, το έργο δημοπρατήθηκε τότε χωρίς το σύνολο των απαιτούμενων οριστικών και εγκεκριμένων μελετών αλλά μόνο με προμελέτες, που και αυτές ήταν ελλιπέστατες».
Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Το αντικείμενο του έργου, όπως περιγράφεται στο κείμενο της προκήρυξης, είναι η κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση της Πράξης «Κατασκευή Οδικής Σύνδεσης της Περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου», που δεν ολοκληρώθηκαν στα πλαίσια των αρχικών συμβάσεων.
Η σκοπιμότητα υλοποίησης του έργου είναι προφανής.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού.
Εκτιμάται δε, ότι θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS