Η νέα οδηγία Euro 7 τίθεται σε ισχύ από το 2026 και φέρνει σημαντικές τροποποιήσεις στον τρόπο έγκρισης τύπου, στις εκπομπές ρύπων, στα φρένα, στα ελαστικά αλλά και στη διάρκεια ζωής των μπαταριών.
Από την 1η Ιουλίου 2026 ξεκινά η εφαρμογή της νέας οδηγίας Euro 7 που αφορά όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Euro 7 αντικαθιστά την υπάρχουσα Euro 6d Full και έχει στόχο να μειώσει ακόμη περισσότερο τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, ενόψει της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση έως το 2035. Η αλλαγή δεν είναι μόνο στα νούμερα των εκπομπών, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο αυτά θα υπολογίζονται. Για πρώτη φορά, οι μετρήσεις ρύπων δεν θα περιορίζονται σε ελεγχόμενο περιβάλλον εργαστηρίου. Πλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να πραγματοποιούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας: σε πόλη, σε ανοιχτό δρόμο, σε αυτοκινητόδρομο και υπό διαφορετικές θερμοκρασίες – τόσο σε ζέστη όσο και σε κρύο. Αυτό σημαίνει ότι τα συστήματα αντιρρύπανσης πρέπει να αποδίδουν σωστά σε όλες τις περιπτώσεις, κάτι που αυξάνει σημαντικά την τεχνική πολυπλοκότητα και το κόστος εξέλιξης. Παράλληλα με τους κινητήρες, η Euro 7 ανοίγει το πεδίο ρύθμισης και για τις λεγόμενες «μη εξάτμισης» εκπομπές. Αυτές περιλαμβάνουν τα μικροσωματίδια που προκύπτουν από τη φθορά των φρένων και των ελαστικών. Τα όρια που τίθενται είναι ενιαία και εφαρμόζονται σε όλα τα αυτοκίνητα· είτε είναι θερμικά, είτε υβριδικά, είτε πλήρως ηλεκτρικά. Το αποτέλεσμα είναι ότι ακόμα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να φέρουν φρένα και ελαστικά με χαμηλότερη φθορά, κάτι που ήδη επηρεάζει την εξέλιξη νέων τεχνολογιών από τους προμηθευτές (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών