
Έκθετη η ελληνική κυβέρνηση με την υπερπροβολή της αγοράς Rafale 4,5 γενιάς, σύμφωνα με την γαλλική έκθεση
Ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε από το L'Opinion, το οποίο περιλάμβανε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε από το IFRI (Institut français des relationships internationales) έχει πυροδοτήσει αρκετή διαμάχη και συζήτηση:
σε ένα σενάριο αεροπορικής μάχης, ο γαλλικός στόλος μαχητικών θα μπορούσε να διατηρήσει επιχειρήσεις μόνο για τρεις ημέρες και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως με αεροσκάφος, εκτός ως "υποστηρικτικό".
Τα γαλλικά μαχητικά, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το Rafale και το Mirage 2000, αντιπροσωπεύουν λύσεις τέταρτης ή 4,5ης γενιάς.
Αν και έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ευελιξία και αξιοπιστία σε διάφορα σενάρια μάχης, έχουν πολλές ελλείψεις.
Αυτό εκθέτει πλήρως την ελληνική κυβέρνηση, η οποία διαφήμισε την αγορά των Rafale 4,5 γενιάς και γκρεμίζει τελείως τον μύθο σχετικά με την υπεροπλία και την υπεροχή στον αέρα έναντι της Τουρκίας.

Στρατηγικές επιπτώσεις και ανάγκη εκσυγχρονισμού
Η προοπτική μόνο τριών ημερών αντίστασης σε συνθήκες μάχης δεν είναι απλώς ένα τεχνικό γεγονός, αλλά ένα προειδοποιητικό σήμα για την εθνική αμυντική στρατηγική.
Εάν η Γαλλία, τονίζει η έκθεση, άρα και η Ελλάδα, αναγκαστεί να επιχειρήσει δίπλα - δίπλα με συμμάχους με αεροδυναμικές δυνατότητες αιχμής, η τεχνολογική ανισότητα θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μια θέση στρατηγικού μειονεκτήματος.
Σε μια εποχή όπου η αεροπορική υπεροχή είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία οποιασδήποτε στρατιωτικής επιχείρησης, η ανάγκη να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των σημερινών και των αναδυόμενων τεχνολογιών καθίσταται επιτακτική.
Οι αρχές και οι εμπειρογνώμονες στον τομέα της άμυνας τονίζουν ότι οι στοχευμένες επενδύσεις και η ανάπτυξη νέων πλατφορμών – σύμφωνα με ευρωπαϊκά έργα όπως το FCAS (Future Combat Air System) – είναι απαραίτητες για την αποκατάσταση μιας ανταγωνιστικής ισορροπίας.
Μόνο μια δομική και τεχνολογική αναβάθμιση του στόλου θα μπορούσε να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε σενάρια υψηλής έντασης και να διατηρήσει την επιχειρησιακή αυτονομία της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η ανάλυση αντιπροσωπεύει μια προειδοποίηση για τη γαλλική αεράμυνα.
Το τεχνολογικό χάσμα που χωρίζει τα σημερινά μαχητικά από τα μαχητικά πέμπτης γενιάς των συμμάχων δεν είναι απλώς ζήτημα τεχνικής ικανότητας, αλλά ένας στρατηγικός παράγοντας που θα μπορούσε να καθορίσει τη διάρκεια και την αποτελεσματικότητα των πολεμικών επιχειρήσεων.

Σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο όπου η αεροπορική υπεροχή είναι ολοένα και πιο καθοριστική, η ανάγκη για τεχνολογική ανανέωση καθίσταται απαραίτητη για τη διατήρηση της θέσης κάποιου και την εγγύηση της εθνικής ασφάλειας.
Ενώ η διεθνής συνεργασία και οι στρατιωτικές συμμαχίες είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση της συλλογικής ασφάλειας, προκύπτει ένα τακτικό πρόβλημα, αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης:
στις κοινές επιχειρήσεις, η παρουσία εξαιρετικά προηγμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να εκθέσει τους περιορισμούς του γαλλικού στόλου.
Η πιθανότητα ότι τα παραδοσιακά μαχητικά δεν θα μπορούν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά σε σενάρια έντασης τεχνολογίας εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα ολοκλήρωσης και, τελικά, την επιχειρησιακή αυτονομία» των γαλλικών αεροσκαφών.
Και αν ο εκσυγχρονισμός, όπως τονίζει η έκθεση, είναι κάτι εύκολο για την Γαλλία, για την Ελλάδα σίγουρα φαντάζει ανέφικτο.
Η ελληνική κυβέρνηση έδωσε πολλά τόσο για την αγορά τους, όσο και για την διαφήμιση του εξοπλιστικού προγράμματος, ωστόσο όπως φαίνεται η κίνηση ίσως λάθος.
Ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι για τα Rafale και την αποδοτικότητά τους μόλις άνοιξε η συζήτηση στη Γαλλία, μάλλον έχει πολύ «ψωμί» η υπόθεση.
www.bankingnews.gr
σε ένα σενάριο αεροπορικής μάχης, ο γαλλικός στόλος μαχητικών θα μπορούσε να διατηρήσει επιχειρήσεις μόνο για τρεις ημέρες και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως με αεροσκάφος, εκτός ως "υποστηρικτικό".
Τα γαλλικά μαχητικά, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το Rafale και το Mirage 2000, αντιπροσωπεύουν λύσεις τέταρτης ή 4,5ης γενιάς.
Αν και έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ευελιξία και αξιοπιστία σε διάφορα σενάρια μάχης, έχουν πολλές ελλείψεις.
Αυτό εκθέτει πλήρως την ελληνική κυβέρνηση, η οποία διαφήμισε την αγορά των Rafale 4,5 γενιάς και γκρεμίζει τελείως τον μύθο σχετικά με την υπεροπλία και την υπεροχή στον αέρα έναντι της Τουρκίας.

Στρατηγικές επιπτώσεις και ανάγκη εκσυγχρονισμού
Η προοπτική μόνο τριών ημερών αντίστασης σε συνθήκες μάχης δεν είναι απλώς ένα τεχνικό γεγονός, αλλά ένα προειδοποιητικό σήμα για την εθνική αμυντική στρατηγική.
Εάν η Γαλλία, τονίζει η έκθεση, άρα και η Ελλάδα, αναγκαστεί να επιχειρήσει δίπλα - δίπλα με συμμάχους με αεροδυναμικές δυνατότητες αιχμής, η τεχνολογική ανισότητα θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μια θέση στρατηγικού μειονεκτήματος.
Σε μια εποχή όπου η αεροπορική υπεροχή είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία οποιασδήποτε στρατιωτικής επιχείρησης, η ανάγκη να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των σημερινών και των αναδυόμενων τεχνολογιών καθίσταται επιτακτική.
Οι αρχές και οι εμπειρογνώμονες στον τομέα της άμυνας τονίζουν ότι οι στοχευμένες επενδύσεις και η ανάπτυξη νέων πλατφορμών – σύμφωνα με ευρωπαϊκά έργα όπως το FCAS (Future Combat Air System) – είναι απαραίτητες για την αποκατάσταση μιας ανταγωνιστικής ισορροπίας.
Μόνο μια δομική και τεχνολογική αναβάθμιση του στόλου θα μπορούσε να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε σενάρια υψηλής έντασης και να διατηρήσει την επιχειρησιακή αυτονομία της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η ανάλυση αντιπροσωπεύει μια προειδοποίηση για τη γαλλική αεράμυνα.
Το τεχνολογικό χάσμα που χωρίζει τα σημερινά μαχητικά από τα μαχητικά πέμπτης γενιάς των συμμάχων δεν είναι απλώς ζήτημα τεχνικής ικανότητας, αλλά ένας στρατηγικός παράγοντας που θα μπορούσε να καθορίσει τη διάρκεια και την αποτελεσματικότητα των πολεμικών επιχειρήσεων.

Σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο όπου η αεροπορική υπεροχή είναι ολοένα και πιο καθοριστική, η ανάγκη για τεχνολογική ανανέωση καθίσταται απαραίτητη για τη διατήρηση της θέσης κάποιου και την εγγύηση της εθνικής ασφάλειας.
Ενώ η διεθνής συνεργασία και οι στρατιωτικές συμμαχίες είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση της συλλογικής ασφάλειας, προκύπτει ένα τακτικό πρόβλημα, αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης:
στις κοινές επιχειρήσεις, η παρουσία εξαιρετικά προηγμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να εκθέσει τους περιορισμούς του γαλλικού στόλου.
Η πιθανότητα ότι τα παραδοσιακά μαχητικά δεν θα μπορούν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά σε σενάρια έντασης τεχνολογίας εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα ολοκλήρωσης και, τελικά, την επιχειρησιακή αυτονομία» των γαλλικών αεροσκαφών.
Και αν ο εκσυγχρονισμός, όπως τονίζει η έκθεση, είναι κάτι εύκολο για την Γαλλία, για την Ελλάδα σίγουρα φαντάζει ανέφικτο.
Η ελληνική κυβέρνηση έδωσε πολλά τόσο για την αγορά τους, όσο και για την διαφήμιση του εξοπλιστικού προγράμματος, ωστόσο όπως φαίνεται η κίνηση ίσως λάθος.
Ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι για τα Rafale και την αποδοτικότητά τους μόλις άνοιξε η συζήτηση στη Γαλλία, μάλλον έχει πολύ «ψωμί» η υπόθεση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών