Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

HSBC: Οι κρατικές ενισχύσεις στο προσκήνιο στην Ευρώπη – Οι αεροπορικές εταιρίες θα δουν μείωση 45%, πιθανές συγχωνεύσεις – Η Aegean είναι ισχυρή

HSBC: Οι κρατικές ενισχύσεις στο προσκήνιο στην Ευρώπη – Οι αεροπορικές εταιρίες θα δουν μείωση 45%, πιθανές συγχωνεύσεις – Η Aegean είναι ισχυρή
Οι κρατικές ενισχύσεις, με διάφορες μορφές, αρχίζουν να εμφανίζονται στην Ευρώπη και ειδικά στις αεροπορικές εταιρείες, μαζί με άλλες στρατηγικές
Οι κρατικές ενισχύσεις βρίσκονται στο επίκεντρο στην Ευρώπη με έμφαση στις αεροπορικές εταιρίες αναφέρει η HSBC.
Σε ειδική ανάλυση της 31 σελίδων για τον κλάδο των αεροπορικών εταιριών η βρετανική τράπεζα HSBC υποστηρίζει τα εξής.
Οι κρατικές ενισχύσεις, με διάφορες μορφές, αρχίζουν να εμφανίζονται στην Ευρώπη και ειδικά στις αεροπορικές εταιρείες, μαζί με άλλες στρατηγικές.
Τα περιοριστικά μέτρα λόγω του κορωνοιού μειώνονται σε όλη την Ευρώπη.
Οι πτήσεις μπορεί να ξεκινήσουν ξανά νωρίς το καλοκαίρι, αλλά ο ρυθμός ανάκαμψης είναι εξαιρετικά αβέβαιος.
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγω για μείωση της κυκλοφορίας κατά 45%.
Για την HSBC οι πιο ελκυστικές εταιρίες είναι η Ryanair, easyJet, Wizz και IAG.
Ωστόσο υποβάθμισε την Lufthansa σε πώληση.
Ο Charles Darwin (γεννημένος στις 12 Φεβρουαρίου 1809 στο Shrewsbury (Σριούσμπερι), εξαφανίστηκε τον Απρίλιο του 2020), Ήταν φυσιοδίφης ανακάλυψε την θεωρία της φυσικής επιλογής που έγινε το θεμέλιο των σύγχρονων εξελικτικών μελετών.
Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών βρίσκεται στο επίκεντρο, η επιβίωση είναι ζητούμενο σε μια περίοδο στασιμότητας.
Οι Κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη έχουν προσφέρει μέχρι τώρα βοήθεια σε μια σειρά αεροπορικών εταιρειών, όπως η Air France, η Condor, easyJet, Iberia, SAS, Swiss, Norwegian, Wizz και Vueling.
Πιθανά πακέτα βοήθειας ετοιμάζονται για τη Lufthansa και την Virgin Atlantic.
Δεν είναι όμως αναλογικά όλα τα πακέτα βοήθειας.
Η πρόσβαση σε βοήθεια σε όλη την Ευρώπη από τις αεροπορικές εταιρίες δεν είναι ομοιόμορφη.
Οι συνθήκες ποικίλλουν.
Αυτό δημιουργεί σχετικούς νικητές και ηττημένους.
Οι γαλλικές εταιρίες και η προγραμματισμένη ολλανδική υποστήριξη στην Air France-KLM δεν περιλαμβάνει συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο του κράτους.
Αντίθετα, η Lufthansa αντιμετωπίζει αραίωση των μετόχων και συμμετοχή της κυβέρνησης.
Όταν τα αεροπλάνα πετάξουν εκ νέου, περιμένουμε ότι ο Darwin θα έρθει σπίτι από τις διακοπές του.
Κατά την HSBC η αεροπορική βιομηχανία θα ενοποιηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Μόλις ανοίξει ξανά η αεροπορική αγορά, αναμένουμε ότι οι αδύναμες επιχειρήσεις θα διατηρηθούν με στην ζωή αλλά ο κίνδυνος να αποτύχουν είναι μεγάλος καθώς τα μετρητά καίγονται εύκολα και η χρήση των αεροπλάνων για τις μεταφορές ακόμη ενέι ρίσκα.
Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς που έχουν υποστεί ζημιά από τη υποχρεωτική απαγόρευση των πτήσεων.
Οι επιχειρήσεις θα προσελκύσουν επενδυτές σε αυξήσεις κεφαλαίου και οι αδύναμες αεροπορικές εταιρείες θα δώσουν σκληρή μάχη.

Η ΕΕ λέει ναι στην κρατική βοήθεια….

Η ΕΕ έχει εγκρίνει ή θα εγκρίνει διάφορα μοντέλα βοήθειας στις αεροπορικές εταιρείες που έχουν αποκλειστεί από την πανδημία. Εν τω μεταξύ, η ΕΕ ήταν αργή να ανταποκριθεί στις εκκλήσεις βοήθειας της αεροπορικής βιομηχανίας.
Η κρατική ενίσχυση δεν είναι προβλέψιμη.
Η διαθεσιμότητα και τα μοντέλα κρατικών ενισχύσεων στην Ευρώπη διαφέρει σημαντικά από κράτος σε κράτος.
Η διαφορά μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας είναι χαρακτηριστική.
Η Air France στηρίζεται με 7 δισεκ. ευρώ σε κρατική ενίσχυση με τη μορφή δανείων και εγγυήσεων δανείων υπό όρους που
ευθυγραμμίζονται με την προηγούμενη εταιρική στρατηγική της. Αντίθετα, η Lufthansa ολοκληρώνει διαπραγματεύσεις με το γερμανικό κράτος σχετικά με τους όρους του δυνητικού πακέτου στήριξής συζητώντας την έκταση της κυβερνητικής συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων και τον συνδυασμό αύξησης κεφαλαίου και χρέους.
 Οι κρατικές ενισχύσεις είναι περίπλοκες για τις πανευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Η ανάπτυξη ομίλων στις αεροπορικές εταιρείες πολλών κρατών προσθέτουν σημαντική πολυπλοκότητα στην παροχή κρατικών ενισχύσεων.
Όπως υποδηλώνει το όνομα, οι κρατικές ενισχύσεις προέρχονται από μεμονωμένα ευρωπαϊκά κράτη.
Τα κράτη έχουν κίνητρο να διασφαλίσουν συνδέσεις μεταφορών και απασχόληση στη δική τους επικράτεια και έτσι επιδιώκουν
να περιορίσουν τις ενισχύσεις σε επιχειρήσεις που εδρεύουν και λειτουργούν εντός των συνόρων τους. Αυτό είναι προφανώς προκλητικό για τις IAG, Lufthansa και Air France-KLM.
Η αίτηση της easyJet για βοήθεια στην easyJet Switzerland
απορρίφθηκε από την κυβέρνηση.
Αντίθετα, η Wizz UK έχει πρόσβαση σε κρατική τράπεζα του Ηνωμένου Βασιλείου λαμβάνοντας εγγυήσεις.
Το σημαντικό δίκτυο της Νορβηγίας και η απασχόληση εκτός της Νορβηγίας περιπλέκουν τις διαπραγματεύσεις με τη νορβηγική κυβέρνηση.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η βοήθεια έρχεται ευκολότερα σε εκείνους που τη χρειάζονται λιγότερο.
Στην Βρετανία η χρηματοδοτική διευκόλυνση αρχικά παρεχόταν με βασικούς κανόνες που έδωσαν στις εταιρείες με βαθμολογίες επενδυτικού βαθμού πρόσβαση σε κρατική χρηματοδότηση.
Αυτοί οι κανόνες άλλαξαν για να επιτρέψουν σε εταιρείες χωρίς αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση.
Και τα δύο easyJet και η Wizz – με σχετικά ισχυρές οικονομικές θέσεις, κατά την άποψή μας - έχουν ανακοινώσει σχέδια για χρήση
της δανειοδοτικής διευκόλυνσης.
Η Virgin Atlantic, η οποία είπε ότι χρειάζεται κρατική ενίσχυση για να επιβιώσει, δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στα πακέτα στήριξης της ΕΕ.
Κατά την HSBC η ενοποίηση στις αεροπορικές εταιρίες θα είναι ο επόμενος μεγάλος στόχος.
Παρά τον όγκο των κρατικών ενισχύσεων και τον περιορισμένο αριθμό χρεοκοπιών στις αεροπορικές εταιρείες, η ανάκαμψη θα είναι σταδιακή και αναμένεται η αεροπορική βιομηχανία να χάσει αρκετά χρόνια ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις η επιβατική κίνηση θα είναι κοντά, αλλά ακόμα λίγο χαμηλότερα, από τα επίπεδα του 2019 το 2022.
Μεσοπρόθεσμα, αναμένεται η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους, για αναψυχή και για επίσκεψη σε φίλους να έχει χαμηλό ρυθμό και μπορεί να μετριαστεί .
Ακόμη και πριν από την πανδημία, αναμενόταν ότι οι ρυθμοί αύξησης των αερομεταφορών θα μειώνονταν.
Παρά τον μέτριο αριθμό χρεοκοπιών των αεροπορικών εταιρειών μέχρι στιγμής, αναμένεται ενοποίηση.
Όλες οι αεροπορικές εταιρείες θα συρρικνωθούν, αλλά οι  οικονομικά ισχυρές εταιρίες θα συρρικνωθούν λιγότερο από ότι οι  αδύναμες.
Οι αεροπορικές εταιρίες βγαίνουν από την αδράνεια για να πετάξουν ξανά, αναμένουμε ότι θα υπάρξουν νέες πιέσεις στις ταμειακές ροές σε πολλές εταιρίες.
Καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν να πετούν, περιμένουμε ότι οι αδύναμες επιχειρήσεις να χρεοκοπούν.
Οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν σημαντικά χρέη, θα επιδιώξουν να εξοφλήσουν αυτό το χρέος με νέες αυξήσεις κεφαλαίου.  

Aegean: Σύσταση Αγοράς (αμετάβλητη), η τιμή στόχος αυξήθηκε σε 5,75 ευρώ από 5,45 ευρώ

Διατηρούμε τη βαθμολογία αγοράς για την Aegean Airlines.
Η ελληνική οικονομία επηρεάζεται σοβαρά από τον COVID-19 λόγω της επίδρασης του τουρισμού.
Ωστόσο, η ίδια η εταιρεία έχει εξαιρετικά ισχυρή θέση ρευστότητας. Τελείωσε το έτος 2019 με ακαθάριστα μετρητά 517 εκατ. ευρώ.
Και σύμφωνα με την ανάλυσή μας, αναμένεται να καίει περίπου 40-50 εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα
Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία μπορεί να επιβιώσει για το ορατό μέλλον χωρίς νέα ρευστότητα.
Μετά από δυνατούς ανέμους το 2020, πιστεύουμε ότι το 2021 θα φαίνεται πολύ καλύτερο.
Έχει σημαντικό η εγχώρια αγορά να ανακάμψει νωρίτερα από τις  διεθνείς πτήσεις.
Με βάση την HSBC, η ελληνική οικονομία αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,8% το 2021 λόγω της εγχώριας ζήτησης.
Η εταιρεία θα επωφεληθεί επίσης από τη χαμηλότερη τιμή καυσίμων, σε αντίθεση με πολλούς από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές.
Σύμφωνα με τα τελευταία που αποκαλύφθηκαν, η εταιρεία είχε αντισταθμίσει μόνο το 5% των αναγκών σε καύσιμα
για το 2021, που σημαίνει ότι η εταιρεία θα αποφύγει τις απώλειες αντιστάθμισης καυσίμων που αντιμετωπίζουν άλλες εταιρίες.
Επιπλέον, οι τρέχουσες χαμηλότερες τιμές καυσίμων θα επέτρεπαν στην εταιρεία να αυξήσει.
Η επιχείρηση θα επωφεληθεί επίσης από την αναδιάρθρωση του στόλου.
Η κερδοφορία της Aegean Airlines έχει υποστεί πλήγμα λόγω υψηλότερου κόστους συντήρησης (συμβόλαια συντήρησης παλαιού τύπου).
Ωστόσο, με τη συμμετοχή νέων αεροσκαφών στο στόλο, το κόστος αυτό θα μειωθεί σημαντικά.
Μια τέτοια εξέλιξη θα υποστηρίξει την κερδοφορία.
Image
Image
Image
Image
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης