Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Standard & Poor’s: Επιβεβαιώνει τη ΦΑΓΕ σε «Β+» - Αναβαθμίζει σε σταθερό το outlook

Standard & Poor’s: Επιβεβαιώνει τη ΦΑΓΕ σε «Β+» - Αναβαθμίζει σε σταθερό το outlook
Στην επιβεβαίωση της αξιολόγησης «Β+» της ΦΑΓΕ και στην αναβάθμιση του outlook σε σταθερό από αρνητικό προχώρησε η Standard & Poor’s.

Στην επιβεβαίωση της αξιολόγησης «Β+» της ΦΑΓΕ και στην αναβάθμιση του outlook σε σταθερό από αρνητικό προχώρησε σήμερα 29/4 ο αμερικανικός οίκος αξιολόγησης Standard & Poor’s.
Όπως αναφέρει η Standard & Poor’s οι περιορισμοί που συνδέονται με την πανδημία υποστηρίζουν την κατανάλωση ελληνικού γιαουρτιού και ωφελούν τους βασικούς παραγωγούς τροφίμων όπως η ΦΑΓΕ.
Κατά τη διάρκεια του 2020, η εταιρεία σημείωσε αύξηση 7,5% σε όγκο και τα έσοδα αυξήθηκαν 5,5% στα 521,3 εκατομμύρια δολάρια. Δεδομένου ότι οι περιορισμοί κλειδώματος παραμένουν σε ισχύ, αναμένουμε περαιτέρω, αλλά λιγότερο έντονη ανάπτυξη το 2021, τουλάχιστον έως ότου το εμβόλιο έχει αναπτυχθεί ευρύτερα σε ορισμένες από τις κύριες αγορές της ΦΑΓΕ.
Επειδή το γιαούρτι θεωρείται ένα εύκολο σνακ που μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για μαγείρεμα και ψήσιμο, οι πωλήσεις στην αγορά λιανικής γιαουρτιού των ΗΠΑ αυξήθηκαν, για πρώτη φορά σε περίπου τέσσερα χρόνια. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι καταναλωτές τρώνε και μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι και τόσο η αμερικανική αγορά, η οποία αντιπροσωπεύει το 60% των πωλήσεων της ΦΑΓΕ, όσο και η ευρωπαϊκή αγορά έχουν σημειώσει καλή δυναμική ανάπτυξης.
Οι συνολικές πωλήσεις γιαουρτιού στην αγορά λιανικής των ΗΠΑ αυξήθηκαν περίπου 3,9% το 2020.
Αναμένουμε ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και ότι η ΦΑΓΕ θα επωφεληθεί από τις αυξήσεις του όγκου και των εσόδων, τουλάχιστον στο πρώτο μέρος του 2021, παρά τις πιθανές πιέσεις στις τιμές.
Καθώς οι όγκοι αυξήθηκαν το 2020, περισσότεροι καταναλωτές άλλαξαν σε μεγαλύτερα πακέτα, τα οποία κοστίζουν λιγότερο ανά μονάδα γιαουρτιού. Αυτό ήταν λιγότερο κερδοφόρο για τη ΦΑΓΕ.
Καθώς η κατάσταση ομαλοποιείται, αναμένουμε να μειωθεί η δυναμική των πωλήσεων.
Η ΦΑΓΕ θα πρέπει να λανσάρει νέα προϊόντα για να διατηρήσει την αύξηση του όγκου και να αντισταθμίσει τις πιέσεις των τιμών.
Το πρώτο τρίμηνο του 2020, πριν η πανδημία επηρεάσει την αγορά, η ΦΑΓΕ είχε ήδη αρχίσει να παρουσιάζει θετική αύξηση του όγκου (αύξηση 8,5%, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019). Το πέτυχε μέσω νέων προϊόντων που καλύπτουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.
Από τα τέλη του 2017 έως τις αρχές του 2019, η ζήτηση για προϊόντα της ΦΑΓΕ είχε πληγεί από μια αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Τα λειτουργικά αποτελέσματα το 2018 και το 2019 επλήγησαν από μια σαφή προτίμηση για προϊόντα που είχαν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και για φυτικά προϊόντα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Σε απάντηση, η ΦΑΓΕ εκμεταλλεύτηκε τη ζήτηση για προϊόντα που είχαν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες.
Εισήγαγε νέα προϊόντα γιαουρτιού που ήταν απαλλαγμένα από γενετικά τροποποιημένα συστατικά και ήταν χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, χωρίς λακτόζη ή χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
Αναμένουμε ότι ο ανταγωνισμός στην αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων θα παραμείνει έντονος και αναμένουμε ότι οι προτιμήσεις των καταναλωτών θα συνεχίσουν να αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου.
Η ΦΑΓΕ βασίζεται στη σταθερή μάρκα της, η οποία την καθιστά ηγέτη στην κατηγορία ελληνικού γιαουρτιού.
Υποθέτουμε ότι θα είναι σε θέση να διατηρήσει έναν σταθερό αγωγό νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.
Τούτου λεχθέντος, η συγκέντρωση της εταιρείας σε έναν τύπο προϊόντος και σε συστατικά γάλακτος ενέχει κινδύνους και την εκθέτει σε ταχέως μεταβαλλόμενες τάσεις καταναλωτή και αστάθεια στις τιμές των πρώτων υλών.
Περισσότερο από το 95% της προσφοράς προϊόντων της εταιρείας είναι γιαούρτι (συμπεριλαμβανομένου του απλού και αρωματισμένου ελληνικού γιαουρτιού) και το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των πρώτων υλών του είναι γάλα και άλλα γαλακτοκομικά συστατικά.
Αυτή η έκθεση σε δύσκολες συνθήκες της αγοράς και η διακύμανση των τιμών του γάλακτος μπορεί να προκαλέσει την επιδείνωση της λειτουργικής απόδοσης και της δημιουργίας μετρητών.
Το 2020, η τιμή του αγελαδινού γάλακτος παρέμεινε χαμηλή - οι τιμές του γάλακτος στις εγκαταστάσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ μειώθηκαν συνολικά κατά 12,5%.
Οι χαμηλές τιμές των πρώτων υλών, σε συνδυασμό με την επίδραση στα λειτουργικά έξοδα της διακοπής των διαφημιστικών δραστηριοτήτων, αύξησαν το προσαρμοσμένο EBITDA στα 113,9 εκατομμύρια δολάρια το 2020, από 84,7 εκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος.
Τούτου λεχθέντος, αναμένουμε ότι το προσαρμοσμένο απόλυτο EBITDA θα είναι πιο μετριοπαθές προς τα εμπρός καθώς ο πληθωρισμός επηρεάζει τις τιμές των εμπορευμάτων και τις τιμές του γάλακτος και τις δραστηριότητες προώθησης αυξάνονται.
Προβλέψαμε ότι το προσαρμοσμένο EBITDA θα είναι κατά μέσο όρο 102 εκατομμύρια $ 110 εκατομμύρια $ το 2021-2023, οδηγώντας σε προσαρμοσμένο χρέος προς το EBITDA 3,8x-4,0x την ίδια περίοδο.
Η σταθερή προοπτική δείχνει ότι η Fage είναι πιθανό να δει περαιτέρω αύξηση πωλήσεων σε βασικές γεωγραφικές περιοχές όπως οι ΗΠΑ, δεδομένου ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να τρώνε στο σπίτι τους πιο συχνά λόγω των συνεχιζόμενων περιορισμών.
Η ΦΑΓΕ θα πρέπει επίσης να επωφεληθεί από το βελτιωμένο μείγμα προϊόντων της και να βασιστεί στη σταθερή θέση της επωνυμίας για να αντισταθμίσει τις χαμηλότερες μέσες τιμές στα απλά γιαούρτια και το αυξανόμενο κόστος τόσο των πρώτων υλών όσο και των διαφημιστικών δραστηριοτήτων. Αναμένουμε ότι το χρέος προς το EBITDA θα παραμείνει 3,8x-4,0x και οι λόγοι κάλυψης τόκων θα είναι περίπου 4,5x-5,0x τους επόμενους 12-18 μήνες.
Υποθέτουμε επίσης ότι η ΦΑΓΕ θα δημιουργήσει θετικό FOCF, ακόμα κι αν αυξάνει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) για να υποστηρίξει την αναδιοργάνωση του αποτυπώματος στην Ευρώπη.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης