Αναλύσεις – Εκθέσεις

Fitch: Πλήγμα για την ευρωπαϊκή βιομηχανία Οι ελλείψεις σε τσιπ και οι καθυστερήσεις στις μεταφορές

Fitch: Πλήγμα για την ευρωπαϊκή βιομηχανία Οι ελλείψεις σε τσιπ και οι καθυστερήσεις στις μεταφορές

Οι ελλείψεις σε τσιπ και οι καθυστερήσεις στις μεταφορές θα επιφέρουν πλήγμα στα έσοδα του τομέα των διαφοροποιημένων βιομηχανικώ, εκτιμά η Fitch

Oι συνεχιζόμενες διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων σε τσιπ και των μεγαλύτερων χρόνων παράδοσης, ασκούν πιέσεις στα έσοδα του κλάδου των διαφοροποιημένων βιομηχανιών στην Ευρώπη βραχυπρόθεσμα, προειδοποιεί η Fitch.

Ωστόσο, η ζήτηση όπως επισημαίνει ο οίκος αξιολόγησης παραμένει ισχυρή και τούτο αναμένεται να συνεχιστεί και τα ερχόμενα τρίμηνα, επιτρέποντας στις εταιρείες του κλάδου να αναπληρώσουν την απώλεια εσόδων και παραγωγής αργότερα το 2022.
Οι εφοδιαστικές διαταραχές καθυστερούν τη μετατροπή των παραγγελιών σε έσοδα, τονίζει η Fitch. Οι διαταραχές στον τομέα επιδεινώθηκαν προς το τέλος του τρίτου τριμήνου και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί και το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Το τέταρτο τρίμηνο είναι συνήθως το ισχυρότερο για τις διαφοροποιημένες βιομηχανίες και οι συνεχιζόμενες διαταραχές μπορεί να επιφέρουν πλήγμα στα ετήσια αποτελέσματα, επισημαίνει η Fitch.
Ο οίκος αξιολόγησης συνεχίζει να αναμένει ότι η αύξηση των εσόδων για τον κλάδο το 2021 θα είναι σε υψηλά μονοψήφια ή χαμηλά διψήφια επίπεδα σε σχέση με το 2020, χαμηλότερη από την αρχική πρόβλεψη.

fitch_3.JPG

Η BB μείωσε πρόσφατα την πρόβλεψή της για αύξηση εσόδων για το 2021 σε 6%-8% από περίπου 10% λόγω περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ωστόσο, έχει επίσης επισημάνει μια ισχυρή αύξηση των παραγγελιών και ακόμη καλά επίπεδα κερδοφορίας.
Πολλοί ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών έχουν εισαγάγει σύντομες παύσεις παραγωγής τους τελευταίους μήνες, που συνήθως διαρκούν μία έως δύο εβδομάδες, λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων, ιδιαίτερα ημιαγωγών.
Η CNH Industrial ήταν ο πιο πρόσφατος κατασκευαστής που ανακοίνωσε προσωρινή διακοπή λειτουργίας πολλών ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων παραγωγής γεωργικών, επαγγελματικών οχημάτων και κινητήρων για έως και οκτώ εργάσιμες ημέρες τον Οκτώβριο.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η TRATON μείωσε σημαντικά τις προσδοκίες για τις πωλήσεις της μονάδας για το 3ο τρίμηνο του 2021 και σημείωσε χαμηλή ορατότητα για τους όγκους παραγωγής του 4ου τριμήνου του 2021.
Η παραγωγή της Volvo το 3ο τρίμηνο του 21 επηρεάστηκε επίσης από διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά η εταιρεία κατάφερε να προσφέρει ένα υγιές προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργίας περίπου 11%.
Οι περισσότεροι μεγάλοι διαφοροποιημένοι βιομηχανικοί κατασκευαστές θα πρέπει να μπορούν τελικά να μετακυλίσουν το αυξημένο κόστος που σχετίζεται με διακοπές, συμπεριλαμβανομένων των υψηλότερων εξόδων μεταφοράς (οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν τριπλασιαστεί περισσότερο από τον Οκτώβριο του 2020), αυξάνοντας τις τιμές των πρώτων υλών και το κόστος ενέργειας, μετριάζοντας τις πιέσεις στα περιθώρια κέρδους. έχουν επηρεαστεί προσωρινά.
Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα για την εφαρμογή των παραγωγών, ανάλογα με τις δομές των συμβάσεων και τα επίπεδα ανταγωνισμού σε συγκεκριμένους υποτομείς.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης