Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Αποκάλυψη: Με «σκιώδη στόλο» από 100 τάνκερ η Ρωσία «προσπερνά» το πλαφόν της Δύσης στο πετρέλαιο

Αποκάλυψη: Με «σκιώδη στόλο» από 100 τάνκερ η Ρωσία «προσπερνά» το πλαφόν της Δύσης στο πετρέλαιο
Ο ναυτιλιακός broker Braemar εκτιμά ότι η Μόσχα, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ξένα δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά του αργού της, έχει εντάξει στον στόλο της περισσότερα από 100 πλοία φέτος, μέσω άμεσων ή έμμεσων αγορών.
Εντελώς αθόρυβα η Ρωσία συγκέντρωσε έναν στόλο με περισσότερα από 100 γηρασμένα δεξαμενόπλοια για να παρακάμψει τις δυτικές κυρώσεις, μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, προκειμένου να συνεχίσει τις πωλήσεις πετρελαίου.
Ο ναυτιλιακός broker Braemar εκτιμά ότι η Μόσχα, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ξένα δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά του αργού της, έχει εντάξει στον στόλο της περισσότερα από 100 πλοία φέτος, μέσω άμεσων ή έμμεσων αγορών.
Η εταιρεία συμβούλων ενέργειας Rystad λέει ότι η Ρωσία προσέθεσε 103 δεξαμενόπλοια το 2022 μέσω αγορών και ανακατανομής πλοίων που εξυπηρετούν το Ιράν και τη Βενεζουέλα.
Η προσπάθεια του Κρεμλίνου να συγκεντρώσει αυτό που η ναυτιλιακή βιομηχανία πετρελαίου αποκαλεί «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας είναι μια προσπάθεια να ξεπεραστούν οι νέοι διεθνείς περιορισμοί.
Οι traders λένε ότι ο σκιώδης στόλος θα μειώσει τον αντίκτυπο τέτοιων μέτρων, αλλά δεν θα τον εξαλείψει.
Τα τιμωρητικά μέτρα της ΕΕ και της G7 αναμένεται να αποκόψουν τη Μόσχα από ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, επειδή οι ασφαλιστικές εταιρείες όπως η Lloyd's του Λονδίνου θα απαγορεύεται να καλύπτουν πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο - όποιος κι αν είναι ο προορισμός τους - εκτός εάν πωληθεί κάτω από το ανώτατο όριο τιμής σχέδιο.
Όμως η Ρωσία έχει πει εδώ και καιρό ότι δεν θα ασχοληθεί με καμία χώρα που επιβάλλει το ανώτατο όριο, μια στάση που σημαίνει ότι μπορεί να αρνηθεί να προμηθεύσει πετρέλαιο υπό τους όρους που θέτει η Δύση.
Αντίθετα, στοχεύει να χρησιμοποιήσει τον νέο της στόλο για να προμηθεύσει χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα και η Τουρκία, που έχουν γίνει μεγαλύτεροι αγοραστές του πετρελαίου της.
Οι σε μεγάλο βαθμό ανώνυμες αγορές δεξαμενόπλοιων μπορούν να παρακολουθηθούν από τη μεγάλη αύξηση των ανώνυμων ή νέων αγοραστών που εμφανίζονται στα μητρώα.
Τα πλοία είναι γενικά ηλικίας 12-15 ετών και αναμένεται να διαλυθούν τα επόμενα χρόνια, δήλωσε ο Anoop Singh, επικεφαλής της έρευνας δεξαμενόπλοιων στο Braemar.
«Αυτοί είναι αγοραστές τους οποίους εμείς, ως μακροχρόνιοι μεσίτες, δεν γνωρίζουμε», είπε ο Singh.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η πλειοψηφία αυτών των πλοίων προορίζεται για τη Ρωσία».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης