
Το αεροσκάφος έπεσε περίπου στις 10:15 π.μ. τοπική ώρα, ακριβώς έξω από την ακτή κοντά στη ναυτική βάση.
Βίντεο κατέγραψε τη στιγμή που το αεροσκάφος, κατεβαίνοντας σε απότομη γωνία, βούτηξε με το ρύγχος του πρώτα στο νερό με υψηλή ταχύτητα πριν εξαφανιστεί.
Ευτυχώς, οι δύο πιλότοι εκτοξεύθηκαν με ασφάλεια και διασώθηκαν από ένα κοντινό αλιευτικό σκάφος, όπως επιβεβαίωσε η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Η εκπρόσωπος του Ναυτικού, είπε ότι η συντριβή συνέβη κατά τη διάρκεια ενός «ελιγμού επαναφοράς», όπου το αεροσκάφος εγκαταλείπει την προσγείωση και απογειώνεται ξανά.
Οι πιλότοι, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί δημοσίως, παρέμειναν στο νερό για περίπου ένα λεπτό πριν διασωθούν. Μεταφέρθηκαν σε τοπικό νοσοκομείο και είναι σε σταθερή κατάσταση, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Τη στιγμή της συντριβής, ο κόλπος του Σαν Ντιέγκο παρουσίαζε βροχερές και ομιχλώδεις συνθήκες. Έρευνα έχει ήδη ξεκινήσει για να διαπιστωθεί τι προκάλεσε το ατύχημα.
Το αεροσκάφος έπεσε περίπου στις 10:15 π.μ. τοπική ώρα, ακριβώς έξω από την ακτή κοντά στην ναυτική βάση. Βίντεο κατέγραψε τη στιγμή που το τζετ, κατεβαίνοντας σε απότομη γωνία, βούτηξε με το ρύγχος του πρώτα στο νερό με υψηλή ταχύτητα πριν εξαφανιστεί από το οπτικό πεδίο.
Ευτυχώς, οι δύο πιλότοι εκτοξεύθηκαν με ασφάλεια και διασώθηκαν από ένα κοντινό αλιευτικό σκάφος, όπως επιβεβαίωσε η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Η εκπρόσωπος του Ναυτικού, είπε ότι η συντριβή συνέβη κατά τη διάρκεια ενός «ελιγμού επαναφοράς», όπου το αεροσκάφος εγκαταλείπει την προσγείωση και απογειώνεται ξανά.
Οι πιλότοι, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί δημοσίως, παρέμειναν στο νερό για περίπου ένα λεπτό πριν διασωθούν. Μεταφέρθηκαν σε τοπικό νοσοκομείο και είναι σε σταθερή κατάσταση, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Τη στιγμή της συντριβής, ο κόλπος του Σαν Ντιέγκο παρουσίαζε βροχερές και ομιχλώδεις συνθήκες. Έρευνα έχει ήδη ξεκινήσει για να διαπιστωθεί τι προκάλεσε το ατύχημα.
Το αεροσκάφος, αξίας λίγο κάτω από 80 εκατομμύρια δολάρια, παραμένει βυθισμένο στον κόλπο. Παραμένει άγνωστο αν οι πιλότοι εξέπεμψαν σήμα κινδύνου πριν τη συντριβή.
Το Ναυτικό ανέφερε ότι εντόπισε την τοποθεσία της συντριβής στον βυθό, με τα σκάφη ασφαλείας του λιμανιού να βρίσκονται στην περιοχή καθώς τα συνεργεία εργάζονται για να μειώσουν οποιονδήποτε πιθανό περιβαλλοντικό αντίκτυπο από το βυθισμένο αεροσκάφος.
Η υπηρεσία είπε: «Το κοινό υπενθυμίζεται να μην προσεγγίζει, να μην αγγίζει ή να συλλέγει τυχόν συντρίμμια που μπορεί να ξεβραστούν στην ακτή. Όποιος εντοπίσει ύποπτα συντρίμμια αεροσκάφους πρέπει να το αναφέρει στις τοπικές αρχές ή να καλέσει την Ναυτική Βάση Coronado.»
Σύμφωνα με αναφορές, το Growler ίσως συμμετείχε στην Άσκηση Bamboo Eagle 25-1, μια διεθνή εκπαιδευτική άσκηση που σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ των αεροπορικών δυνάμεων των συμμάχων. Η άσκηση, υπό την ηγεσία του Κέντρου Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, περιλαμβάνει τη συμμετοχή της Βασιλικής Αεροπορίας, της Βασιλικής Αυστραλιανής Αεροπορίας και, για πρώτη φορά, της Βασιλικής Καναδικής Αεροπορίας.
Με επικέντρωση στην Ευέλικτη Πολεμική Απασχόληση, η εκπαίδευση στοχεύει στην προετοιμασία των δυνάμεων για ταχεία ανάπτυξη και συνεχιζόμενες επιχειρήσεις υπό αμφισβητούμενες συνθήκες. Ο Ταξίαρχος Κρίστοφερ Νίεμι δήλωσε ότι τέτοιες ασκήσεις ενισχύουν τις δυνατότητες των συμμάχων ως απάντηση σε αναδυόμενες απειλές.
Το EA-18G Growler είναι μια εξειδικευμένη παραλλαγή του F/A-18 Super Hornet, σχεδιασμένη για να παρέχει προηγμένες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.
Το Growler είναι εξοπλισμένο με εξελιγμένα συστήματα παρεμβολής ραντάρ, διακοπής σημάτων και ηλεκτρονικής επίθεσης, καθιστώντας το σημαντικό όπλο στον σύγχρονο αεροπορικό πόλεμο. Το αεροσκάφος είναι ικανό να καταστείλει τις αεροπορικές άμυνες του εχθρού, να διακόψει τις επικοινωνίες και να υποστηρίξει αποστολές κρούσης σε περιβάλλοντα υψηλού κινδύνου.
Το Growler λειτουργεί κυρίως από τα τάγματα ηλεκτρονικών επιθέσεων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, όπως το VAQ-135, που είναι εδρεύον στη Ναυτική Αεροπορική Βάση (NAS) Whidbey Island, Ουάσιγκτον.
Η πρώτη επιχειρησιακή μονάδα Growler παραδόθηκε στο Whidbey Island το 2008, και από τότε, το αεροσκάφος έχει παίξει σημαντικό ρόλο σε παγκόσμιες στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Η διάταξη του Growler με δύο θέσεις περιλαμβάνει έναν πιλότο μπροστά και έναν αξιωματικό ηλεκτρονικού πολέμου (EWO) πίσω, ο οποίος διαχειρίζεται τα περίπλοκα συστήματα παρεμβολής και αντιμέτρων του αεροσκάφους.
Η συντριβή του EA-18G Growler στον κόλπο του Σαν Ντιέγκο στις 12 Φεβρουαρίου 2025 είναι το δεύτερο μεγάλο ατύχημα που εμπλέκει το αεροσκάφος σε μόλις τρεις μήνες, εγείροντας ανησυχίες για ενδεχόμενα ζητήματα ασφαλείας.
Μυστήρια συντριβή
Το Ναυτικό ανέφερε ότι εντόπισε την τοποθεσία της συντριβής στον βυθό, με τα σκάφη ασφαλείας του λιμανιού να βρίσκονται στην περιοχή καθώς τα συνεργεία εργάζονται για να μειώσουν οποιονδήποτε πιθανό περιβαλλοντικό αντίκτυπο από το βυθισμένο αεροσκάφος.
Η υπηρεσία είπε: «Το κοινό υπενθυμίζεται να μην προσεγγίζει, να μην αγγίζει ή να συλλέγει τυχόν συντρίμμια που μπορεί να ξεβραστούν στην ακτή. Όποιος εντοπίσει ύποπτα συντρίμμια αεροσκάφους πρέπει να το αναφέρει στις τοπικές αρχές ή να καλέσει την Ναυτική Βάση Coronado.»
Σύμφωνα με αναφορές, το Growler ίσως συμμετείχε στην Άσκηση Bamboo Eagle 25-1, μια διεθνή εκπαιδευτική άσκηση που σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ των αεροπορικών δυνάμεων των συμμάχων. Η άσκηση, υπό την ηγεσία του Κέντρου Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, περιλαμβάνει τη συμμετοχή της Βασιλικής Αεροπορίας, της Βασιλικής Αυστραλιανής Αεροπορίας και, για πρώτη φορά, της Βασιλικής Καναδικής Αεροπορίας.
Με επικέντρωση στην Ευέλικτη Πολεμική Απασχόληση, η εκπαίδευση στοχεύει στην προετοιμασία των δυνάμεων για ταχεία ανάπτυξη και συνεχιζόμενες επιχειρήσεις υπό αμφισβητούμενες συνθήκες. Ο Ταξίαρχος Κρίστοφερ Νίεμι δήλωσε ότι τέτοιες ασκήσεις ενισχύουν τις δυνατότητες των συμμάχων ως απάντηση σε αναδυόμενες απειλές.
Το EA-18G Growler είναι μια εξειδικευμένη παραλλαγή του F/A-18 Super Hornet, σχεδιασμένη για να παρέχει προηγμένες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.
Το Growler είναι εξοπλισμένο με εξελιγμένα συστήματα παρεμβολής ραντάρ, διακοπής σημάτων και ηλεκτρονικής επίθεσης, καθιστώντας το σημαντικό όπλο στον σύγχρονο αεροπορικό πόλεμο. Το αεροσκάφος είναι ικανό να καταστείλει τις αεροπορικές άμυνες του εχθρού, να διακόψει τις επικοινωνίες και να υποστηρίξει αποστολές κρούσης σε περιβάλλοντα υψηλού κινδύνου.
Το Growler λειτουργεί κυρίως από τα τάγματα ηλεκτρονικών επιθέσεων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, όπως το VAQ-135, που είναι εδρεύον στη Ναυτική Αεροπορική Βάση (NAS) Whidbey Island, Ουάσιγκτον.
Η πρώτη επιχειρησιακή μονάδα Growler παραδόθηκε στο Whidbey Island το 2008, και από τότε, το αεροσκάφος έχει παίξει σημαντικό ρόλο σε παγκόσμιες στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Η διάταξη του Growler με δύο θέσεις περιλαμβάνει έναν πιλότο μπροστά και έναν αξιωματικό ηλεκτρονικού πολέμου (EWO) πίσω, ο οποίος διαχειρίζεται τα περίπλοκα συστήματα παρεμβολής και αντιμέτρων του αεροσκάφους.
Η συντριβή του EA-18G Growler στον κόλπο του Σαν Ντιέγκο στις 12 Φεβρουαρίου 2025 είναι το δεύτερο μεγάλο ατύχημα που εμπλέκει το αεροσκάφος σε μόλις τρεις μήνες, εγείροντας ανησυχίες για ενδεχόμενα ζητήματα ασφαλείας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών