Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Μαρινάκος (TOΠ): Προερχόμαστε από δύο σεζόν που το μόνο που κατορθώνουν οι επιχειρήσεις είναι να αθροίζουν ζημίες

Μαρινάκος (TOΠ): Προερχόμαστε από δύο σεζόν που το μόνο που κατορθώνουν οι επιχειρήσεις είναι να αθροίζουν ζημίες
«Πρέπει επιτέλους η ηπειρωτική Ελλάδα να αποκτήσει στο κομμάτι του τουρισμού, αυτό που της αναλογεί», δηλώνει ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου

Με τη σκέψη να εστιάζεται κάθε μέρα κυριολεκτικά στην επόμενη, βρίσκονται οι επιχειρηματίες του τουρισμού στην Πελοπόννησο, όπου η δραστηριότητα δεν σταματά με τη λήξη της θερινής σεζόν, αλλά συνεχίζεται σε αρκετούς προορισμούς όλο το χρόνο.
Μετά από ένα καλό τετραήμερο στα τέλη του προηγούμενου μήνα όταν οι πληρότητες πλησίασαν έως και το 85% σε δημοφιλείς περιοχές, όλοι τους, παρακολουθούν με αγωνία την εξέλιξη της πανδημίας και ανησυχούν για την επιβίωσή τους.
«Για τους ορεινούς προορισμούς, η σεζόν ημερολογιακά ταυτίζεται με το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου και άρα έχει ήδη ξεκινήσει.
Τα μηνύματα που πήραμε ήταν ενθαρρυντικά, ενώ υπάρχουν και ορισμένες κρατήσεις για την περίοδο των Χριστουγέννων.
Ανησυχούμε όμως για τα πολλά κρούσματα και τους θανάτους.
Δυστυχώς βλέπουμε ότι τις τελευταίες ημέρες, το κύμα της πανδημίας επεκτείνεται και κατεβαίνει προς τα νότια», λένε οι επιχειρηματίες και προσθέτουν πως «η μόνη λύση για να σταματήσει αυτή η τραγωδία είναι ο εμβολιασμός».

«Δεν υπάρχουν περιθώρια αντοχής στις επιχειρήσεις»

Οι επιχειρήσεις τουρισμού της Πελοποννήσου θέλουν να ξεχάσουν τις μνήμες της περσινής χρονιάς που «χάθηκε» εξαιτίας του lockdown.
«Ευελπιστούμε σαφώς να πάει καλύτερα από το 2020 ο φετινός χειμώνας, διότι δεν υπάρχουν περιθώρια αντοχής στις επιχειρήσεις.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τουλάχιστον οι επιχειρήσεις στους ορεινούς προορισμούς για δύο σεζόν δεν έχουν δουλέψει, άρα λοιπόν είναι μονόδρομος φέτος να κινηθεί η διαδικασία.
Θα πρέπει λοιπόν όλοι εσπευσμένα να εστιάσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Και το υπουργείο Τουρισμού να κάνει μια πολύ δυναμική και επιθετική καμπάνια ώστε να ενισχύσει τους ορεινούς προορισμούς, αλλά και εμείς οι ίδιοι ό,τι μπορούμε να κάνουμε και σαν ενώσεις και σαν φορείς», δηλώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Πελοποννήσου κ. Κωνσταντίνος Μαρινάκος.
Όσο για το κλίμα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην επιχειρηματική κοινότητα, ο κ. Μαρινάκος είναι σαφής: «Δεν θα έλεγα ότι είμαστε αισιόδοξοι, διότι τα πολύ δύσκολα δεν έχουν ξεπεραστεί. Προερχόμαστε από δύο σεζόν που το μόνο που κατορθώνουν οι επιχειρήσεις είναι να αθροίζουν ζημίες.
Συνεπώς πέρα από τις όποιες προσπάθειες, πέρα από τα όποια μηνύματα παίρνουμε από θέματα προκρατήσεων, αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πραγματικά η πολιτεία να ενσκήψει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον κυρίως σε επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας και στους ορεινούς προορισμούς που έχουν να δουλέψουν για δύο συνεχόμενες σεζόν και με μια σειρά ουσιαστικών ανακουφιστικών μέτρων, να μπορέσει να τις στηρίξει», δηλώνει και εξηγεί: «Πάγιο αίτημα είναι μείωση ΦΠΑ, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους», επιδότηση για τη θέρμανση στους ορεινούς προορισμούς και μια σειρά ακόμα οικονομικών μέτρων που θα μπορούσαν να ανοίξουν».

Ζητούμενα η επιμήκυνση της σεζόν και η ισόρροπη ανάπτυξη

Η ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη και η εξάλειψη των παθογενειών είναι οι άξονες πάνω στους οποίους «θα πρέπει να κινηθεί η στρατηγική μας», λένε οι άνθρωποι του τουρισμού.
Το γεγονός όπως υποστηρίζουν, ότι η Πελοπόννησος εκτός από φυσικό κάλλος, πολιτισμό και ιστορία «έχει και γεωγραφικές κοινότητες δεύτερης και τρίτης ταχύτητας», οφείλεται σε πολλές παραμέτρους που επηρεάζουν την τουριστική της ανάπτυξη. «Η έλλειψη υποδομών και στρατηγικής, ακόμη και η μειωμένη αντίληψη εμπλεκόμενων με τον τουρισμό δεν έφερε τις κατάλληλες πολιτικές ανάπτυξης εδώ και χρόνια.
Για να υπάρξει προστιθέμενη αξία στον τόπο μας και κοινωνικός πλούτος, θα πρέπει να ενώσουμε δυνάμεις μέσα από συμπράξεις, διότι ο τουρισμός είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο και μας αφορά όλους», σχολιάζουν.
Για τον κ. Μαρινάκο, «η επιμήκυνση της σεζόν και - σαφέστατα - μια τουριστική πολιτική εστιασμένη στην ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη» είναι οι δύο συνταγές που πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να αυξηθούν τα τουριστικά έσοδα. Όπως λέει, «πρέπει επιτέλους η ηπειρωτική Ελλάδα να αποκτήσει στο κομμάτι του τουρισμού, αυτό που της αναλογεί. Έχει τους πόρους, έχει τις δυνατότητες, αυτό που απουσιάζει είναι η τουριστική πολιτική». Προσθέτει μάλιστα ότι ένα καλό τετραήμερο δεν μπορεί να επουλώσει τις πληγές που άνοιξε η πανδημία σε εκατοντάδες επιχειρήσεις.

«Πάγια παθογένεια» η μικρή καλοκαιρινή σεζόν

Το παράπονο πολλών ανθρώπων του τουρισμού που δραστηριοποιούνται στη Πελοπόννησο είναι η μικρή καλοκαιρινή σεζόν, η οποία δύσκολα επεκτείνεται με ικανοποιητική τουριστική κίνηση πέραν του Σεπτεμβρίου. Οι πληρότητες το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησαν μουδιασμένα αρχικώς μέσα στον Ιούνιο όταν και κινήθηκαν γύρω στο 40%, τον Ιούλιο ήταν λίγο πιο ενθαρρυντικές και κυμάνθηκαν μεσοσταθμικά στο 60%, αλλά τον Αύγουστο ξεπέρασαν το 80%.
«Βασικά η σύνθεση των επισκεπτών μας ήταν κατά 85% από την εγχώρια αγορά και ένα μικρό ποσοστό μόνο από εισερχόμενο τουρισμό, καθότι και η σεζόν για τους εισερχόμενους τουρίστες άνοιξε αργά. Με βάση τις αρχικές προσδοκίες μπορούμε να πούμε ότι βγαίνει προς τα έξω ένα θετικό πρόσημο.
Όχι το προσδοκώμενο, αλλά ένα θετικό πρόσημο και η μεγάλη παθογένεια που πραγματικά παραμένει «πάγια» για την περιοχή της Πελοποννήσου, είναι ότι δεν έχουμε μεγάλη καλοκαιρινή σεζόν, δηλαδή από τις 20 Αυγούστου και μετά που δειλά δειλά άνοιξε ο εισερχόμενος τουρισμός, εμείς δεν κατορθώσαμε να πάρουμε εκείνο το ποσοστό που μας αναλογούσε», επισημαίνει ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης