Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Καλογεροπούλου (Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Πελοποννήσου) στο BN: «Είμαστε αισιόδοξοι ότι φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά»

Καλογεροπούλου (Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Πελοποννήσου) στο BN: «Είμαστε αισιόδοξοι ότι φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά»

«Η Πελοπόννησος είναι ένας προορισμός value for money, χωρίς πρόσθετα έξοδα μετακίνησης» υποστηρίζει η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού κ. Άννα Καλογεροπούλου

 

Σχετικά Άρθρα

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου


Κινήσεις για να επιμηκυνθεί η τουριστική σεζόν στην Πελοπόννησο πραγματοποιεί η Περιφέρεια και προσκαλεί επισκέπτες για βιωματικές εμπειρίες στα δύο άκρα της θερινής τουριστικής περιόδου.
«Δεν συζητάμε για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που υπάρχει πάντα κόσμος, αλλά η high season δεν αρκεί για να κρατήσει την τουριστική αγορά ανοιχτή, οπότε έχουμε ξεκινήσει και κάνουμε πάρα πολλά πράγματα για να προσελκύσουμε κόσμο νωρίτερα, αλλά και για να τελειώσει η σεζόν πολύ αργότερα» τονίζει η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Πελοποννήσου κ. Άννα Καλογεροπούλου και περιγράφει τα «ανοίγματα» του προορισμού στις διεθνείς αγορές, ώστε να αλλάξει η αναλογία του 70% Έλληνες – 30% ξένοι στην περιοχή που κατ΄ εξοχήν στηρίζεται στον οδικό τουρισμό.

Η Πελοπόννησος φέτος θα πάει καλύτερα τουριστικά;
Ποια είναι τα μηνύματα που έχετε από τις αγορές;
Είναι αισιόδοξα;


Τα μηνύματα φέτος είναι πάρα πολύ αισιόδοξα. Και η περσινή χρονιά ήταν πάρα πολύ καλή, είχαμε καλύτερους ρυθμούς ανάκαμψης σε σχέση με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.
Έγινε οργανωμένη ψηφιακή καμπάνια στις χώρες στόχευσης από δικής μας πλευράς και κάνουμε συνεχώς παραγωγή περιεχομένου, δημιουργούμε δηλαδή εμπειρίες για τους εν δυνάμει επισκέπτες μας και τους καλούμε να έρθουν να τις βιώσουν στην Πελοπόννησο.

Ποιο είναι το πιο αισιόδοξο μήνυμα που έχετε ως τώρα;


Το πιο αισιόδοξο μήνυμα είναι ότι στο αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» στην Καλαμάτα, υποδεχόμαστε πληθώρα πτήσεων από την Ευρώπη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ξεκινήσαμε πρώτοι από όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας φέτος, με την πρώτη πτήση μέσα στο Φεβρουάριο από τη Γερμανία.
Αυτό έγινε για πρώτη φορά στα χρονικά, να υποδεχτούμε δηλαδή τις πρώτες πτήσεις της σεζόν, νωρίτερα και από τα νησιά. Γενικότερα η Πελοπόννησος κινείται με πολλούς ανεξάρτητους ταξιδιώτες.
Οι κρατήσεις στο διαδίκτυο είναι πολύ θετικές και υπάρχει αυξημένη ζήτηση. Eκτός απροόπτου, είμαστε αισιόδοξοι ότι φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά.

Η ουκρανική κρίση και οι επιπτώσεις της έχουν γίνει εμφανείς στην περιοχή σας;


Η ρωσική αγορά δεν είναι νούμερο ένα αγορά στόχευσης για την Πελοπόννησο.
Είναι δωδέκατη, δέκατη τρίτη, παρ΄ όλα αυτά, σίγουρα θα υπάρξουν απώλειες στο επίπεδο της ρωσικής αγοράς σε συγκεκριμένους προορισμούς της Πελοποννήσου.
Όμως πιστεύουμε ότι το μόνο που μπορεί να επηρεάσει την ταξιδιωτική κίνηση είναι η ακρίβεια, η ανασφάλεια και η ψυχολογία του κόσμου.
Μόνο αυτός θα είναι ένας καταλυτικός παράγοντας.
Δεν θεωρούμε ότι θα μας επηρεάσει ιδιαίτερα σαν προορισμό η απώλεια από τη ρωσική αγορά.

Οι Έλληνες ωστόσο είναι οι βασικοί σας πελάτες.
Φοβάστε μήπως η ακρίβεια επηρεάσει φέτος τις διακοπές τους;


Αν υπάρξει κάμψη στον εσωτερικό τουρισμό, θα είναι στο γενικό πλαίσιο της ανασφάλειας και της ακρίβειας γενικότερα για όλη τη χώρα. Δεδομένου ότι έχουμε τόσο εύκολη πρόσβαση από το μεγάλο αστικό κέντρο των Αθηνών, ότι έχουμε έντονο το στοιχείο της αυθεντικότητας, της «άπλας», του μη πολυσύχναστου προορισμού, διαχρονικά η ελληνική αγορά μας στηρίζει και πιστεύουμε ότι το ίδιο θα γίνει και φέτος.
Τώρα σε ποιο βαθμό, δεν ξέρουμε, αλλά εμείς σίγουρα προσπαθούμε να δημιουργήσουμε διάφορες θεματικές εμπειρίες.
Καλή ώρα όπως τον οινοτουρισμό.
Φιλοξενήσαμε στην περιοχή μας το τρίτο αντίστοιχο συνέδριο σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ.
Καλούμε τον κόσμο να έρθει να τις ζήσει αυτές τις εμπειρίες of season.
Δεν συζητάμε για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που υπάρχει πάντα κόσμος, αλλά η high season δεν αρκεί για να κρατήσει την τουριστική αγορά ανοιχτή, οπότε έχουμε ξεκινήσει και κάνουμε πάρα πολλά πράγματα για να προσελκύσουμε κόσμο νωρίτερα, αλλά και για να τελειώσει η σεζόν πολύ αργότερα.

Κάνετε «ανοίγματα» στη διεθνή αγορά για να περιορίσετε τις απώλειες;


Στη διεθνή αγορά σίγουρα υπάρχει το «άνοιγμα», δεν το συζητάμε αυτό, απλώς το στοιχείο είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και η αύξηση του των διαμονών. Να μένουν δηλαδή οι τουρίστες πολύ περισσότερες μέρες στον προορισμό μας.
Στόχος μας είναι να εκμεταλλευτούμε την τάση που αναδείχθηκε μέσα στην πανδημία, του να μη θέλει ο κόσμος να μετακινείται και να πηγαίνει σε πάρα πολλά μέρη, να επιλέγει έναν προορισμό και να μένει εκεί για πολύ περισσότερο.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι ένας προορισμός value for money, δηλαδή έρχονται εύκολα χωρίς πρόσθετα έξοδα μετακίνησης όπως είναι τα ακτοπλοϊκά κόστη που είναι αυξημένα, οπότε μπορούν να μείνουν παραπάνω μέρες και να διαθέσουν αυτά τα χρήματα σε επιπλέον διαμονή. Αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του προορισμού μας. Πιστεύουμε πολύ και στην αύξηση της κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης, γιατί όσο περισσότερες μέρες μένουν, τόσο περισσότερα ξοδεύουν προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.

Ανησυχείτε μήπως η αύξηση στις τιμές των καυσίμων δημιουργήσει δεύτερες σκέψεις στον οδικό τουρισμό;

Είναι αλήθεια ότι οι οδικοί τουρίστες καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο ποσοστό του τουρισμού μας. Έχουμε μεν τις πύλες εισόδου που είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αλλά και τον Διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» που είναι κοντά, έχουμε την πύλη εισόδου που είναι το λιμάνι των Πατρών, έχουμε επίσης το αεροδρόμιο του Αράξου που δεν ανήκει στη δική μας Περιφέρεια, αλλά έρχονται και από εκεί, σαν πύλη εισόδου και οι οποίοι διανέμονται σε όλη την Περιφέρεια της Πελοποννήσου.
Κυρίως όμως οι επισκέπτες μας, έρχονται μέσω του Ισθμού της Κορίνθου που είναι η βασική πύλη εισόδου της Πελοποννήσου και μιλάμε για τον οδικό τουρισμό.
Όλα θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις, αλλά εμείς παραμένουμε αισιόδοξοι, διότι έχουμε θετικές ενδείξεις και όλα αυτά που σας προανέφερα.

Άρα, έχετε βάλει κάποιο στόχο για φέτος σε σχέση με το 2019;


Οι στόχοι μας είναι οι εξής: Τουρισμός λέμε ότι είναι όλα και δουλεύουμε σε όλα τα επίπεδα όσον αφορά τις υποδομές που έχουν υποστηρικτικό ρόλο.
Βελτιώνουμε τους οδικούς μας άξονες, βελτιώνουμε την προσβασιμότητα και τη συντήρηση των αρχαιολογικών χώρων, αυξάνουμε τις βιωματικές εμπειρίες που μπορούμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας.
Για παράδειγμα έχουμε πάνω από 16 οινοποιεία που έχουν πάρει το ειδικό σήμα επισκεψιμότητας από το υπουργείο Τουρισμού και ευελπιστούμε να γίνουν πολλά περισσότερα μέσα από την προσπάθεια που γίνεται.
Έχουμε δημιουργήσει όμως καμπάνιες και για τον αλιευτικό τουρισμό και τώρα κάνουμε και για τη γαστρονομία, θα καθιερώσουμε δηλαδή ένα φεστιβάλ με ορισμένα πολύ σπουδαία events που θα γίνουν με βάση τα προϊόντα μας και θα το σχεδιάσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσκαλέσουμε τον κόσμο να έρθει και να συμμετέχει.

Ένα από τα «στοιχήματα» της Ελλάδας είναι να προσελκύσει τουρίστες με μεγαλύτερη καταναλωτική δύναμη.
Εσείς πώς θα το πετύχετε αυτό;

Εμείς ήδη το κατέχουμε αυτό, για το λόγο ότι η Πελοπόννησος έχει πολλά ανεξάρτητα μικρά ξενοδοχεία. '
Δεν έχουμε κατά κύριο λόγο τις μεγάλες μονάδες όπως συμβαίνει περισσότερο στα νησιά όπου υπάρχουν πάρα πολλές κλίνες, δεν δουλεύουμε δηλαδή με μαζικό τουρισμό.
Όλους τους θέλουμε, όλοι ευπρόσδεκτοι είναι, αλλά κυρίως το 80% των επισκεπτών μας είναι ανεξάρτητοι που μέσω διαδικτύου κλείνουν μόνοι τους τη διαμονή τους και αεροπορικά εισιτήρια και όλη αυτή η κινητικότητα ωφελεί τις τοπικές κοινωνίες, διότι οι τουρίστες μας θέλουν να κινούνται σαν προσωρινοί ντόπιοι. Νομίζω ότι από πέρυσι που ξεκινήσαμε τη σχετική καμπάνια, το έχουμε πετύχει αυτό σε σημαντικό βαθμό και έτσι συνεχίζουμε και πορευόμαστε.


Φέτος τι ξένους τουρίστες θα δούμε να κινούνται «σαν προσωρινοί ντόπιοι» όπως λέτε, στην Πελοπόννησο και από ποιες αγορές;


Παραδοσιακά οι αλλοδαποί που έρχονται στην Πελοπόννησο είναι Γερμανοί, Άγγλοι, Γάλλοι, Βέλγοι, ομογενείς φυσικά από την Αμερική, αλλά και επισκέπτες από Αυστραλία και Καναδά, αυτή είναι η πελατεία που μας στηρίζει, λιγότερο οι Βαλκανικές χώρες και ακόμα λιγότερο η Ρωσία.
Πάρα πολύ σπουδαία είναι η αμερικανική αγορά, η οποία πέρυσι ξεκίνησε να κινείται και δεν ξέρουμε φέτος πως θα εξελιχθεί στην περιοχή μας, αλλά είναι για εμάς σημαντική γιατί κυρίως πρόκειται για Έλληνες ομογενείς.
Η αναλογία του τουρισμού μας γενικότερα στην Πελοπόννησο είναι 70% Έλληνες, 30% ξένοι τουρίστες, αλλά εξαρτάται από τις χρονικές περιόδους. Δηλαδή κατά την περίοδο του Ιουλίου και του Αυγούστου ως επί το πλείστον έχουμε Έλληνες, αντίθετα στην αρχή και στο κλείσιμο της σεζόν κινούμαστε σχεδόν αποκλειστικά με αλλοδαπούς, εκτός και εάν υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα γεγονότα και events οπότε έρχονται Έλληνες για Σαββατοκύριακο, για city break στο Ναύπλιο, στην Καλαμάτα, στους ορεινούς προορισμούς μας, όπως είναι η ορεινή Αρκαδία, η ορεινή Κορινθία, η Μονεμβασιά κ.α.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης