Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Ασλάνης (TCB) στο BN: «Προς το παρόν δεν φαίνεται η επίδραση της ενεργειακής κρίσης στη Βιομηχανία των Συναντήσεων»

Ασλάνης (TCB) στο BN: «Προς το παρόν δεν φαίνεται η επίδραση της ενεργειακής κρίσης στη Βιομηχανία των Συναντήσεων»
“Σίγουρα όμως η ενδεχόμενη αύξηση τιμών τόσο στα αεροπορικά εισιτήρια όσο και στις τιμές των δωματίων, πιθανόν να μειώσει τον αριθμό συμμετεχόντων», δηλώνει o πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau
«Είναι αναμενόμενο ότι ο ανταγωνισμός μετά την πανδημία είναι πιο σκληρός, καθώς όλες οι πόλεις επιθυμούν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος» τονίζει στο BN o πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau (TCB) κ. Γιάννης Ασλάνης και μιλά για το «άνοιγμα» του προορισμού στην αγορά του Ισραήλ και στις αγορές της κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
Θεωρεί μάλιστα ότι «η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική είναι συμπληρωματικοί προορισμοί και μπορούν να λειτουργήσουν έτσι και για τη leisure αγορά που είναι η κυρίαρχη αγορά για τη Χαλκιδική και για τη MICE αγορά (συνέδρια, εκδηλώσεις) που αφορά κυρίως τη Θεσσαλονίκη».

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Τι είναι το Connect on Tour που υλοποιεί το Thessaloniki Convention Bureau σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και γιατί επιλέχθηκε η αγορά του Ισραήλ, ώστε να γίνει εκεί το πρώτο event δικτύωσης και επιχειρηματικών συναντήσεων;

To CΟΝΝΕCT Tourism & Travel Event Thessaloniki πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά δια ζώσης τον Μάιο του 2022, στη Θεσσαλονίκη, με πρωταρχικό στόχο τη δυναμική και βιωματική παρουσίαση του προορισμού και τη ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της εξωστρέφειας των τουριστικών επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας.
Σε συνέχεια της επιτυχημένης αυτής διοργάνωσης, η οποία έχει ετήσιο χαρακτήρα, το Thessaloniki Convention Bureau σχεδιάζει και υλοποιεί μια σειρά από event προβολής, δικτύωσης και Β2Β συναντήσεων με στόχο τη αποτελεσματική προώθηση της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της ευρύτερης περιοχής σε αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες τουριστικές αγορές.
Με πρώτη στάση το Τελ Αβίβ, επιχειρούμε μέσω του Connect on Tour την περαιτέρω διείσδυση στη συγκεκριμένη αγορά, την ενημέρωση για τις εξελίξεις στις υποδομές φιλοξενίας, την τόνωση των νέων επιχειρηματικών σχέσεων, αλλά και την παρουσίαση και ανάπτυξη νέων, συμπληρωματικών στη Θεσσαλονίκη προορισμών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Το Ισραήλ είναι μια προφανής, θα λέγαμε αγορά για το τουριστικό μας προϊόν, δεδομένων των ισχυρών ιστορικών δεσμών με την περιοχή, των στοιχείων των διανυκτερεύσεων των τελευταίων χρόνων και της εξαιρετικής συνδεσιμότητας, να αποτελούν βασικό κριτήριο για την επιλογή του ως σημείο εκκίνησης του ταξιδιού του CONNECT on Tour.

Σε ποιες αγορές σκοπεύετε να επεκτείνετε ανάλογο «άνοιγμα» στη συνέχεια;

Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις σημαντικές παραμέτρους, προγραμματίζουμε μια σειρά ενεργειών με στόχο τόσο την ενίσχυση παραδοσιακών αγορών εισερχόμενου τουρισμού όσο και την ανάπτυξη νέων - σε απόλυτη εναρμόνιση με τον τουριστικό στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τις ανάγκες και στόχους των επιχειρηματιών της περιοχής μας.
Πέραν λοιπόν του signature CΟΝΝΕCT Tourism & Travel Event μας στη Θεσσαλονίκη και του Connect on Tour στο Τελ Αβίβ, σχεδιάζουμε αντίστοιχες διοργανώσεις σε πόλεις της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης οι οποίες αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως ένα ιδανικό City Break, Leisure και MICE προορισμό.

Θα έρθουν διεθνή συνέδρια τους επόμενους μήνες στη Θεσσαλονίκη;
‘Η μήπως η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη έχει αρχίσει να επηρεάζει το MICE;

Υπάρχουν προγραμματισμένα διεθνή συνέδρια το επόμενο διάστημα στη Θεσσαλονίκη, από πολλούς μήνες πριν, διότι έτσι λειτουργεί η παγκόσμια συνεδριακή αγορά.
Προς το παρόν δεν φαίνεται η επίδραση της ενεργειακής κρίσης στη Βιομηχανία των Συναντήσεων, σίγουρα όμως η ενδεχόμενη αύξηση τιμών τόσο στα αεροπορικά εισιτήρια όσο και στις τιμές των δωματίων, πιθανόν να μειώσει τον αριθμό συμμετεχόντων.
Ίσως δούμε μια αύξηση και πάλι των υβριδικών συνεδρίων που αναπτύχθηκαν στην πανδημία, καθώς πλέον η τεχνογνωσία είναι δεδομένη και διαθέσιμη, και αποτελεί λύση στην πραγματοποίηση της συνάντησης με πλήρες επιστημονικό ή επιχειρηματικό περιεχόμενο, αλλά λιγότερους συμμετέχοντες με φυσική παρουσία.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στις αρχές του 2022 μιλούσατε για «βαλτωμένο» συνεδριακό τουρισμό στη Θεσσαλονίκη και για μειωμένους τζίρους λόγω πανδημίας έως και 90%.
Σήμερα, κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους και έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση, παραμένετε αισιόδοξος για ουσιαστική επανεκκίνηση το 2023;

Όπως ενδεχομένως γνωρίζετε, μετά από ένα δυνατό και επιτυχημένο καλοκαίρι, οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές αλλά και τα δεδομένα που καταγράφονται για τους επόμενους μήνες φανερώνουν ότι θα οι ροές συνεχίσουν και θα διατηρηθούν σε πολύ καλά επίπεδα.
Οι υψηλές αυτές πληρότητες που καταγράφονται αυτή τη στιγμή αλλά και το προσεχές διάστημα, συνδέονται κατά κύριο λόγο με την επανάκαμψη των συνεδρίων, των event και των εμπορικών εκθέσεων που είχαν παγώσει τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της πανδημίας.
Είμαστε αισιόδοξοι για την επόμενη χρονιά, έχοντας πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας το ενδεχόμενο να προκύψουν δυσκολίες από την οικονομική/ενεργειακή κρίση και τις πληθωριστικές πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημα Ευρωπαίων.

Ποια είναι η θέση της Θεσσαλονίκης στο χάρτη με τους συνεδριακούς προορισμούς και πως ανταποκρίνεται στον ανταγωνισμό; Είναι επαρκείς οι υποδομές της για να υποστηρίξουν μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις;

Η Θεσσαλονίκη παρουσίασε σημαντική άνοδο και βρέθηκε ψηλά στις διεθνείς κατατάξεις το 2021.
Από τη θέση αυτή ανταγωνίζεται τόσο με αναγνωρισμένους, όσο και με λιγότερο γνωστούς προορισμούς.
Είναι αναμενόμενο ότι ο ανταγωνισμός μετά την πανδημία είναι πιο σκληρός, καθώς όλες οι πόλεις επιθυμούν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος.
Η Θεσσαλονίκη έχει υποδομές, ένα πολύ σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο, ένα εξαιρετικό συνεδριακό κέντρο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και από το 2026 θα διαθέτει νέο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο στη ΔΕΘ, απόλυτα λειτουργικό και φιλικό προς το περιβάλλον.
Επίσης έχει εξαιρετικές υποδομές φιλοξενίας και στελέχη με υψηλό επαγγελματικό προφίλ που προσφέρουν όλες τις συμπληρωματικές υπηρεσίες που απαιτούν οι διεθνείς διοργανώσεις.

Η Θεσσαλονίκη πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ενιαίος προορισμός με τη Χαλκιδική στο κομμάτι του MICE;
Είναι αναγκαίο αυτό για να επιτευχθεί επιμήκυνση της σεζόν;

Η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική είναι συμπληρωματικοί προορισμοί και μπορούν να λειτουργήσουν έτσι και για τη leisure αγορά που είναι η κυρίαρχη αγορά για τη Χαλκιδική και για τη MICE αγορά που αφορά κυρίως τη Θεσσαλονίκη.
Συνεργαζόμαστε μεταξύ μας στενά, ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής είναι μέλος του Thessaloniki Convention Bureau, είναι σημαντικό επίσης ότι εξυπηρετούνται από το ίδιο αεροδρόμιο.
Η Θεσσαλονίκη, ως μεγάλη πόλη, είναι προορισμός για 12 μήνες το χρόνο, είτε για city break, είτε για επαγγελματικό τουρισμό.
Τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής που διαθέτουν συνεδριακές υποδομές δεν είναι λίγα, θα πρέπει όμως να αναπτύξουν μια εξειδικευμένη πολιτική συνεδριακών πωλήσεων, ώστε να επιμηκύνουν τη σεζόν, κυρίως τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, που είναι μήνες διεξαγωγής συνεδρίων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης