Η οικονομία της αγοράς που όλοι ομνύουν στηρίζεται στο κέρδος και ο κάθε επιχειρηματίας, ο κάθε μέτοχος, έχει αποκλειστικά και μόνο ως στόχο την επίτευξη όσο το δυνατόν μεγαλυτέρου κέρδους
Για να το ξεκαθαρίσουμε από την πρώτη στιγμή, κατά την προσωπική μας άποψη οποιαδήποτε έκτακτη εισφορά, οποιαδήποτε έκτακτη φορολόγηση, σε οποιοδήποτε τομέα της οικονομίας, είναι λάθος ενώ αποδεικνύει ότι οποιοδήποτε μέτρο ελήφθη προς την κατεύθυνση τιθάσευσης των τιμών απέτυχε και μάλιστα οικτρά.
Μπορεί οι τράπεζες ειδικά, αλλά και οι ενεργειακές εταιρείες και τα Super Market, να αποτελούν εύκολα πεδία λαϊκισμού όμως τα λεγόμενα υπερκέρδη τους αποδεικνύουν ότι η εκτελεστική εξουσία είτε δεν πρόβλεψε, είτε απέτυχε.
Η οικονομία της αγοράς που όλοι ομνύουν στηρίζεται στο κέρδος και ο κάθε επιχειρηματίας, ο κάθε μέτοχος, έχει αποκλειστικά και μόνο ως στόχο την επίτευξη όσο το δυνατόν μεγαλυτέρου κέρδους.
Θεμιτότατο, εάν οι όροι και οι νόμοι της αγοράς γίνονται σεβαστοί, εάν δεν υπάρχουν ολιγοπώλια και καρτέλ, εάν οι όροι ανταγωνισμού λειτουργούν και δεν αποτελούν μέρος συμφωνιών και παρασκηνιακών πρακτικών.
Με δεδομένο ότι πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύει την διανομή των επιπλέον ή έκτακτων εσόδων του κράτους τα οποία εφεξής και αποκλειστικά θα πρέπει να κατευθύνονται στην μείωση του δημοσίου χρέους η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης ύψους 33% στα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το 2023 ήταν η τελευταία για την χώρα μας.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι απέφερε 300 εκατ. € τα οποία θα διανεμηθούν στους συνταξιούχους στο ύψος των 100 έως 250 € ανά δικαιούχο.
«Ρομπέν των Δασών»
Η πολιτική του Ρομπέν των Δασών μπορεί να ικανοποιεί τα κατώτερα ένστικτα ενός τμήματος της κοινωνίας που έχουν συνηθίσει να ακούν για τους κακούς και ανάλγητους επιχειρηματίες, μπορεί να έχει κοινωνικές προδιαγραφές, μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι η εκτελεστική εξουσία δρα αμείλικτα εναντίων εκείνων που υφαρπάζουν μέρος του εισοδήματος των απλών πολιτών, όμως πέρα του γεγονότος ότι καταγράφεται ως δράση λαϊκίστικη και δημαγωγική λειτουργεί εκ των υστέρων και χωρίς να αντιμετωπίζει το πρόβλημα στην ρίζα του.
Το πρόβλημα των τιμών είναι μεγάλο και ειδικά μετά την πανδημία έχει γίνει μέρος μιας σκληρής πραγματικότητας που αποσταθεροποιεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού και ειδικά την μεσαία αλλά και τις χαμηλότερες αυτής εισοδηματικές τάξεις.
Δεν λύνεται όμως ούτε με έκτακτες φορολογήσεις των υπερκερδών, ούτε με επιδοτήσεις.
Απαιτούνται λύσεις που θα εμπεριέχουν καταρχάς την πρόβλεψη και κατά δεύτερο την χρησιμοποίηση δράσεων που θα περιορίζουν στο ελάχιστο ολιγοπωλιακές ή λειτουργικά ασταθείς επιχειρηματικές και χρηματιστηριακές πρακτικές.
Στον τομέα της ενέργειας με δεδομένο ότι η χρηματιστηριακή οδός δεν είναι υποχρεωτική και εφόσον η αγορά είναι ατελής και δίνει ευκαιρίες εύκολου πλουτισμού και αισχροκέρδειας τότε θα πρέπει η αγορά προιόντων ενέργειας μέσω του χρηματιστηρίου να περιοριστεί στο ελάχιστο.
Κάτι περισσότερο θα γνωρίζουν οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Πολωνοί, που αγοράζουν ενέργεια από το χρηματιστήριο τους με ποσοστά περί του 30% για τους δυο πρώτους και με 11% και 2% αντίστοιχα για τους υπόλοιπους, σε αντίθεση με εμάς που το ποσοστό είναι 100%.
Αντί επομένως έκτακτων εισφορών και επιδοτήσεων των λογαριασμών πρέπει να τεθεί όριο και ο μεγαλύτερος όγκος της αγοράς ενέργειας να πραγματοποιείται μέσω μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων προμήθειας με σταθερές και προσυμφωνημένες τιμές.
Η περίπτωση των τραπεζών
Για τις τράπεζες που αποτελούν εύκολο πεδίο λαϊκισμού λόγω της γενικότερης εικόνας τους, αφού πάντα ο δανειστής είναι στο θυμικό του απλού πολίτη στυγνός και χειριστικός, λες και οι τράπεζες υποχρέωναν τους θιασώτες της εύκολης σοσιαλιστικής επί ΠΑΣΟΚ διαβίωσης να λαμβάνουν καταναλωτικά, εορτοδάνεια και διακοποδάνεια η λύση είναι ο απόλυτος καθορισμός του ύψους των προμηθειών.
Είναι αδιανόητο να χρεώνεται με 60 λεπτά η ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών ή εντελώς παράλογο να υπάρχουν προμήθειες για πληρωμές της τάξης του ενός καφέ.
Υποτίθεται ότι οι τράπεζες μείωσαν το λειτουργικό κόστος διώχνοντας υπάλληλους, κλείνοντας καταστήματα και στρέφοντας τους πελάτες τους προς τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες κάνοντας ιδιαίτερα δύσκολη την πρόσβαση στην παραδοσιακή τραπεζική μέσω των καταστημάτων με ραντεβού και ποσοτικούς περιορισμούς.
Τα έσοδα από προμήθειες έφτασαν τα 1,8 δις € για το 2023, το δε 9μηνο του 2024 φθάνουν τα 1,54δις € ενώ η προβολή τους με βάση την τρέχουσα κατάσταση δείχνει ότι θα ξεπεράσουν τα 2 δις € για ολόκληρο το 2024.
Άρα απαιτείται πρακτική εξορθολογισμού τους με συγκεκριμένο και αυστηρό πλαίσιο και κυρίως σε χρόνο που δεν θα αιφνιδιάζει κανέναν ορίζοντας ξεκάθαρη μελλοντική έναρξη.
Σε ότι αφορά τα επιτόκια το χάσμα είναι ιδιαίτερα μεγάλο δεδομένου ότι τον Οκτώβριο τα καταθετικά ήταν στο ύψος του 0,53% και τα χορηγητικά στο ύψος του 5,41% διαμορφώνοντας εάν άνοιγμα της τάξεως των 488 μονάδων βάσης.
Το να λέμε ότι μπορούμε να καθορίσουμε τα επιτόκια, όπως και ότι μπορούμε να επιβάλουμε σε πλήρως ιδιωτικοποιημένες τράπεζες και μάλιστα με μετόχους ισχυρά χρηματοοικονομικά κέντρα του εξωτερικού να αυξάνουν τις δανειοδοτήσεις τους είναι άλλη μια έκφανση του λαϊκισμού.
Πρακτικά σε αυτούς τους τομείς δεν μπορεί να γίνει καμία παρέμβαση αφού με την αποχώρηση του ΤΧΣ διαμορφώθηκαν συνθήκες ολιγοπωλίου οι οποίες πρακτικά δεν μπορούν πέραν του ύψους των προμηθειών να μεταβληθούν.
Ήταν λάθος η πώληση του 10% της Εθνικής Τράπεζας τον Οκτώβριο, όπως λάθος θα είναι και η πώληση του υπόλοιπου ποσοστού που κατέχει το ΤΧΣ ύψους 8,39%.
Είναι προτιμότερο το ελληνικό δημόσιο να κρατήσει την συμμέτοχη του στην Εθνική Τράπεζα παρά να νομίζουμε ότι με ευφάνταστες λύσεις όπου μεγάλες εταιρείες( ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΠΑΠ, κτλ) θα χορηγούν δάνεια θα λυθεί το πρόβλημα των επιτοκίων και των χορηγήσεων.
Χωρίς ουσιαστική κρατική συμμέτοχη σε μια συστημική τράπεζα δεν μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις σε επιτόκια και χορηγήσεις, αυτό πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό από όλους.
Για τον δε πέμπτο πυλώνα του εγχώριου τραπεζικού συστήματος μέσω της Τράπεζας Αττικής είναι αστείο να πιστεύουμε ότι μπορεί να διαμορφώσει ανταγωνιστικούς όρους χωρίς να έχει την ανάγκη ανακεφαλαιοποίησης του μετά από λίγα χρόνια.
Ο ρόλος της αντιπολίτευσης
Φυσικά παρεμβάσεις τύπου ΠΑΣΟΚ για επιπλέον φορολόγηση των κερδών κατά 5% πέρα του λαϊκίστικου χαρακτήρα όπως προαναφέραμε, δείχνει και άγνοια.
Σήμερα οι τράπεζες φορολογούνται με 29% και τα έσοδα από την συγκεκριμένη φορολόγηση τους μειώνουν την αναβαλλόμενη υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου όταν το τελευταίο αποφάσισε να συμψηφίσει ζημίες κυρίως από το PSI με την μη καταβολή φόρου για μια 30ετια.
Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ οδηγεί στην ουσία σε ένα συντελεστή 34% το οποίο θα συμβάλει στην γρηγορότερη κατά 200 εκατ. € αποπληρωμή του αναβαλλόμενου φόρου ενώ δεν θα έχει καμία ωφέλεια για τους απλούς φορολογούμενους.
Δεν υπάρχει χειρότερος συνδυασμός από τον λαϊκισμό και την άγνοια και δυστυχώς το ΠΑΣΟΚ του Ανδρουλάκη τα έχει και τα δυο σε πλεόνασμα.
Στον τομέα των τροφίμων ο τζίρος του 2023 για τα Super Market έφτασε τα 12,24 δις €, αυξημένος κατά 1,12 δις € ή κατά 10,12% σε σχέση με το 2022.
To Big Four των ελληνικών Super Market (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μετρό, Μασούτης ) καλύπτει το 73% της ελληνικής αγοράς και το 82% των κερδών.
Τα δε κέρδη προ φόρων του 2023 έφθασαν τα 220,5 εκατ. € έναντι 166,4 εκατ. € το 2022 αυξημένα κατά 32,51%
Κάποιοι θα χαρακτήριζαν την αγορά τροφίμων ολιγοπωλιακή και κάποιοι θα οδηγούνταν στη σκέψη ότι η συγκεκριμένη αγορά θα πρέπει να οριοθετηθεί ολοκληρωτικά και όχι μόνο με το ύψος του πλαφόν σε ότι αφορά το περιθώριο κέρδους.
Αυτό φαίνεται ότι δεν φθάνει και ότι απαιτούνται δράσεις που θα εισχωρούν στην ουσία του προβλήματος των αυξημένων τιμών.
Δράσεις όμως που θα καλύπτουν όλη την αλυσίδα από την παραγωγή έως την λιανική πώληση.
Ο τομέας των τροφίμων δίνει την πιο σκληρή εικόνα μιας πραγματικότητας που έχει αυξήσει δραματικά το κόστος ζωής ενώ μαζί με την ενέργεια αλλά και την στέγαση διαμορφώνουν ασφυκτικά πλαίσια διαβίωσης.
Είναι επομένως επιτακτική η ανάγκη αμέσων δράσεων ενώ παράλληλα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ο λαϊκισμός και η άγνοια δεν προσφέρουν καμία υπηρεσία, απλά υποδαυλίζουν συμπεριφορές που κατά βάση κινούνται στα όρια των προκαταλήψεων και του θυμικού.
ΛΕΚΚΑΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
www.bankingnews.gr
Μπορεί οι τράπεζες ειδικά, αλλά και οι ενεργειακές εταιρείες και τα Super Market, να αποτελούν εύκολα πεδία λαϊκισμού όμως τα λεγόμενα υπερκέρδη τους αποδεικνύουν ότι η εκτελεστική εξουσία είτε δεν πρόβλεψε, είτε απέτυχε.
Η οικονομία της αγοράς που όλοι ομνύουν στηρίζεται στο κέρδος και ο κάθε επιχειρηματίας, ο κάθε μέτοχος, έχει αποκλειστικά και μόνο ως στόχο την επίτευξη όσο το δυνατόν μεγαλυτέρου κέρδους.
Θεμιτότατο, εάν οι όροι και οι νόμοι της αγοράς γίνονται σεβαστοί, εάν δεν υπάρχουν ολιγοπώλια και καρτέλ, εάν οι όροι ανταγωνισμού λειτουργούν και δεν αποτελούν μέρος συμφωνιών και παρασκηνιακών πρακτικών.
Με δεδομένο ότι πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύει την διανομή των επιπλέον ή έκτακτων εσόδων του κράτους τα οποία εφεξής και αποκλειστικά θα πρέπει να κατευθύνονται στην μείωση του δημοσίου χρέους η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης ύψους 33% στα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το 2023 ήταν η τελευταία για την χώρα μας.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι απέφερε 300 εκατ. € τα οποία θα διανεμηθούν στους συνταξιούχους στο ύψος των 100 έως 250 € ανά δικαιούχο.
«Ρομπέν των Δασών»
Η πολιτική του Ρομπέν των Δασών μπορεί να ικανοποιεί τα κατώτερα ένστικτα ενός τμήματος της κοινωνίας που έχουν συνηθίσει να ακούν για τους κακούς και ανάλγητους επιχειρηματίες, μπορεί να έχει κοινωνικές προδιαγραφές, μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι η εκτελεστική εξουσία δρα αμείλικτα εναντίων εκείνων που υφαρπάζουν μέρος του εισοδήματος των απλών πολιτών, όμως πέρα του γεγονότος ότι καταγράφεται ως δράση λαϊκίστικη και δημαγωγική λειτουργεί εκ των υστέρων και χωρίς να αντιμετωπίζει το πρόβλημα στην ρίζα του.
Το πρόβλημα των τιμών είναι μεγάλο και ειδικά μετά την πανδημία έχει γίνει μέρος μιας σκληρής πραγματικότητας που αποσταθεροποιεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού και ειδικά την μεσαία αλλά και τις χαμηλότερες αυτής εισοδηματικές τάξεις.
Δεν λύνεται όμως ούτε με έκτακτες φορολογήσεις των υπερκερδών, ούτε με επιδοτήσεις.
Απαιτούνται λύσεις που θα εμπεριέχουν καταρχάς την πρόβλεψη και κατά δεύτερο την χρησιμοποίηση δράσεων που θα περιορίζουν στο ελάχιστο ολιγοπωλιακές ή λειτουργικά ασταθείς επιχειρηματικές και χρηματιστηριακές πρακτικές.
Στον τομέα της ενέργειας με δεδομένο ότι η χρηματιστηριακή οδός δεν είναι υποχρεωτική και εφόσον η αγορά είναι ατελής και δίνει ευκαιρίες εύκολου πλουτισμού και αισχροκέρδειας τότε θα πρέπει η αγορά προιόντων ενέργειας μέσω του χρηματιστηρίου να περιοριστεί στο ελάχιστο.
Κάτι περισσότερο θα γνωρίζουν οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Πολωνοί, που αγοράζουν ενέργεια από το χρηματιστήριο τους με ποσοστά περί του 30% για τους δυο πρώτους και με 11% και 2% αντίστοιχα για τους υπόλοιπους, σε αντίθεση με εμάς που το ποσοστό είναι 100%.
Αντί επομένως έκτακτων εισφορών και επιδοτήσεων των λογαριασμών πρέπει να τεθεί όριο και ο μεγαλύτερος όγκος της αγοράς ενέργειας να πραγματοποιείται μέσω μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων προμήθειας με σταθερές και προσυμφωνημένες τιμές.
Η περίπτωση των τραπεζών
Για τις τράπεζες που αποτελούν εύκολο πεδίο λαϊκισμού λόγω της γενικότερης εικόνας τους, αφού πάντα ο δανειστής είναι στο θυμικό του απλού πολίτη στυγνός και χειριστικός, λες και οι τράπεζες υποχρέωναν τους θιασώτες της εύκολης σοσιαλιστικής επί ΠΑΣΟΚ διαβίωσης να λαμβάνουν καταναλωτικά, εορτοδάνεια και διακοποδάνεια η λύση είναι ο απόλυτος καθορισμός του ύψους των προμηθειών.
Είναι αδιανόητο να χρεώνεται με 60 λεπτά η ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών ή εντελώς παράλογο να υπάρχουν προμήθειες για πληρωμές της τάξης του ενός καφέ.
Υποτίθεται ότι οι τράπεζες μείωσαν το λειτουργικό κόστος διώχνοντας υπάλληλους, κλείνοντας καταστήματα και στρέφοντας τους πελάτες τους προς τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες κάνοντας ιδιαίτερα δύσκολη την πρόσβαση στην παραδοσιακή τραπεζική μέσω των καταστημάτων με ραντεβού και ποσοτικούς περιορισμούς.
Τα έσοδα από προμήθειες έφτασαν τα 1,8 δις € για το 2023, το δε 9μηνο του 2024 φθάνουν τα 1,54δις € ενώ η προβολή τους με βάση την τρέχουσα κατάσταση δείχνει ότι θα ξεπεράσουν τα 2 δις € για ολόκληρο το 2024.
Άρα απαιτείται πρακτική εξορθολογισμού τους με συγκεκριμένο και αυστηρό πλαίσιο και κυρίως σε χρόνο που δεν θα αιφνιδιάζει κανέναν ορίζοντας ξεκάθαρη μελλοντική έναρξη.
Σε ότι αφορά τα επιτόκια το χάσμα είναι ιδιαίτερα μεγάλο δεδομένου ότι τον Οκτώβριο τα καταθετικά ήταν στο ύψος του 0,53% και τα χορηγητικά στο ύψος του 5,41% διαμορφώνοντας εάν άνοιγμα της τάξεως των 488 μονάδων βάσης.
Το να λέμε ότι μπορούμε να καθορίσουμε τα επιτόκια, όπως και ότι μπορούμε να επιβάλουμε σε πλήρως ιδιωτικοποιημένες τράπεζες και μάλιστα με μετόχους ισχυρά χρηματοοικονομικά κέντρα του εξωτερικού να αυξάνουν τις δανειοδοτήσεις τους είναι άλλη μια έκφανση του λαϊκισμού.
Πρακτικά σε αυτούς τους τομείς δεν μπορεί να γίνει καμία παρέμβαση αφού με την αποχώρηση του ΤΧΣ διαμορφώθηκαν συνθήκες ολιγοπωλίου οι οποίες πρακτικά δεν μπορούν πέραν του ύψους των προμηθειών να μεταβληθούν.
Ήταν λάθος η πώληση του 10% της Εθνικής Τράπεζας τον Οκτώβριο, όπως λάθος θα είναι και η πώληση του υπόλοιπου ποσοστού που κατέχει το ΤΧΣ ύψους 8,39%.
Είναι προτιμότερο το ελληνικό δημόσιο να κρατήσει την συμμέτοχη του στην Εθνική Τράπεζα παρά να νομίζουμε ότι με ευφάνταστες λύσεις όπου μεγάλες εταιρείες( ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΠΑΠ, κτλ) θα χορηγούν δάνεια θα λυθεί το πρόβλημα των επιτοκίων και των χορηγήσεων.
Χωρίς ουσιαστική κρατική συμμέτοχη σε μια συστημική τράπεζα δεν μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις σε επιτόκια και χορηγήσεις, αυτό πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό από όλους.
Για τον δε πέμπτο πυλώνα του εγχώριου τραπεζικού συστήματος μέσω της Τράπεζας Αττικής είναι αστείο να πιστεύουμε ότι μπορεί να διαμορφώσει ανταγωνιστικούς όρους χωρίς να έχει την ανάγκη ανακεφαλαιοποίησης του μετά από λίγα χρόνια.
Ο ρόλος της αντιπολίτευσης
Φυσικά παρεμβάσεις τύπου ΠΑΣΟΚ για επιπλέον φορολόγηση των κερδών κατά 5% πέρα του λαϊκίστικου χαρακτήρα όπως προαναφέραμε, δείχνει και άγνοια.
Σήμερα οι τράπεζες φορολογούνται με 29% και τα έσοδα από την συγκεκριμένη φορολόγηση τους μειώνουν την αναβαλλόμενη υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου όταν το τελευταίο αποφάσισε να συμψηφίσει ζημίες κυρίως από το PSI με την μη καταβολή φόρου για μια 30ετια.
Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ οδηγεί στην ουσία σε ένα συντελεστή 34% το οποίο θα συμβάλει στην γρηγορότερη κατά 200 εκατ. € αποπληρωμή του αναβαλλόμενου φόρου ενώ δεν θα έχει καμία ωφέλεια για τους απλούς φορολογούμενους.
Δεν υπάρχει χειρότερος συνδυασμός από τον λαϊκισμό και την άγνοια και δυστυχώς το ΠΑΣΟΚ του Ανδρουλάκη τα έχει και τα δυο σε πλεόνασμα.
Στον τομέα των τροφίμων ο τζίρος του 2023 για τα Super Market έφτασε τα 12,24 δις €, αυξημένος κατά 1,12 δις € ή κατά 10,12% σε σχέση με το 2022.
To Big Four των ελληνικών Super Market (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μετρό, Μασούτης ) καλύπτει το 73% της ελληνικής αγοράς και το 82% των κερδών.
Τα δε κέρδη προ φόρων του 2023 έφθασαν τα 220,5 εκατ. € έναντι 166,4 εκατ. € το 2022 αυξημένα κατά 32,51%
Κάποιοι θα χαρακτήριζαν την αγορά τροφίμων ολιγοπωλιακή και κάποιοι θα οδηγούνταν στη σκέψη ότι η συγκεκριμένη αγορά θα πρέπει να οριοθετηθεί ολοκληρωτικά και όχι μόνο με το ύψος του πλαφόν σε ότι αφορά το περιθώριο κέρδους.
Αυτό φαίνεται ότι δεν φθάνει και ότι απαιτούνται δράσεις που θα εισχωρούν στην ουσία του προβλήματος των αυξημένων τιμών.
Δράσεις όμως που θα καλύπτουν όλη την αλυσίδα από την παραγωγή έως την λιανική πώληση.
Ο τομέας των τροφίμων δίνει την πιο σκληρή εικόνα μιας πραγματικότητας που έχει αυξήσει δραματικά το κόστος ζωής ενώ μαζί με την ενέργεια αλλά και την στέγαση διαμορφώνουν ασφυκτικά πλαίσια διαβίωσης.
Είναι επομένως επιτακτική η ανάγκη αμέσων δράσεων ενώ παράλληλα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ο λαϊκισμός και η άγνοια δεν προσφέρουν καμία υπηρεσία, απλά υποδαυλίζουν συμπεριφορές που κατά βάση κινούνται στα όρια των προκαταλήψεων και του θυμικού.
ΛΕΚΚΑΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών