Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Πόλεμος τιμών στα ασφάλιστρα των αερομεταφορών

Πόλεμος τιμών στα ασφάλιστρα των αερομεταφορών

Σήμα από τον πύργο ελέγχου για αναπροσαρμογές τιμολογίων

Μεταξύ 25% και 35% κυμάνθηκαν τελευταία οι σταθμισμένες αυξήσεις ασφαλίστρων ανά τον κίνδυνο κεφαλαίων με τους underwriters να παίρνουν κινδύνους ανά περίπτωση. Τα ασφάλιστρα του κλάδου αερομεταφορών ξεκίνησαν να εμφανίζουν σημάδια επιβράδυνσης με την αγορά να εκφράζει φόβους ότι προς το τέλος του 2021 θα γίνουν εντονότερα.

Αναχαιτίστηκαν οι αυξήσεις τιμολογίων το 4ο τρίμηνο 2020

Η αυξητική πορεία στα ασφάλιστρα των αερομεταφορών ξεκίνησε πέρυσι κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, όπου τότε χτύπησαν το 30% σε όλους τους τομείς, η πορεία αυτή, ωστόσο ανακόπηκε προς τα τέλη του έτους, με την διακύμανση των τιμών να εξαρτάται από τις συνολικές ζημιές που καταγράφει ο κάθε αερομεταφορέας.
Τα πρώτα σημάδια που δηλώνουν ότι οι τιμές στα ασφάλιστρα των αερομεταφορέων πέφτουν εμφανίστηκαν στα τέλη του 2020.
Η μελέτη επ’ ονόματι ‘Plane Talking’ της Gallagher αναφέρει ήδη ότι υπήρξε ελαφριά πτώση, συγκρίνοντας τα επίπεδα των τιμών με εκείνα των περασμένων τριμήνων. Κοινώς, αυξήσεις στις τιμές υπήρξαν το 4ο τρίμηνο, ωστόσο ήταν χαμηλότερες των δύο προηγουμένων τριμήνων.

Σωστό ή λάθος


Αρκετοί μάλιστα διερωτώνται, αν κάποιοι βιάστηκαν να γράψουν τιμολόγια με μειωμένες τιμές, εκθέτοντας το τι έχει αφήσει πίσω της μία πανδημία από την οποία ακόμα δεν απαλλαχθήκαμε. Ειδικότερα στέκονται, μεταξύ άλλων στο κόστος της αντασφάλισης που έχει αυξηθεί και συνεχίζει να αυξάνεται.
Επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των τιμολογίων υπήρξε για εκείνους μόνο τους αερομεταφορείς που δεν κατέγραψαν υπερβάλλουσες ζημιές, για αερομεταφορείς οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε πτήσεις εσωτερικού ή που άντεξαν και ξεπέρασαν την κρίση της πανδημίας. Ωστόσο, ο καθορισμός των τιμών διαφοροποιείται ανάλογα με τους κινδύνους που παίρνουν οι underwriters.

Οι κύριοι λόγοι που επηρεάζουν την διακύμανση των τιμολογίων στους αερομεταφορείς.


Λόγοι που καθορίζουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα

Κυρίως, όταν, στην αγορά πιστεύουν ότι είναι πρόωρη η επιβράδυνση των τιμών λόγω της συνεχιζόμενης κρίσης της πανδημία, του κόστους αντασφάλισης, αλλά και μία πιθανής αύξησης ζημιών από την επαναφορά των πτήσεων και της πιθανής αύξησης των απωλειών με το που θα ξαναρχίσει η κανονική δραστηριότητα πτήσης.
Το κόστος της αντασφάλισης αυξήθηκε, επίσης λόγω των μεγάλων ζημιών που προκάλεσε το Boeing 737 Max που επέβαλλαν στην αύξηση των αποθεματικών κεφαλαίων κατά 2 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς το τελικό κόστος της ζημιάς από το ατύχημα των αερογραμμών της Αιθιοπίας έφτασε τα 900 εκατομμύρια δολάρια.
Κύκλοι αναφέρουν ότι τα τιμολόγια για τον κλάδο των αερομεταφορών για πολλά χρόνια ήταν χαλαρά και χαμηλά, αυτό είχε ως επακόλουθο, μετά το 2017 να πάρουν την ανιούσα. Διεθνείς παίκτες εκφράζουν φόβους για ελλιπείς συντηρήσεις εξαρτημάτων αεροπλάνων στην διάρκεια της πανδημίας επίσης.

Λόγοι που καθορίζουν τις μειώσεις


Ορισμένοι αερομεταφορείς λόγω ότι τα αεροσκάφη τους ήταν προσεδαφισμένα δεν είχαν λόγο να συμφωνήσουν σε αυξήσεις τιμολογίων, καθώς δεν το δικαιολογούσε η μειωμένη δραστηριότητα τους. Επίσης στην διάρκεια της κρίσης οι ασφαλιστές προσπάθησαν να καλύψουν τι ς δυσκολίες των πελατών τους κάνοντας ρυθμίσεις στα τιμολόγια.
Το ασφάλιστρο ενός αερομεταφορέα υπολογίζεται εν μέρει βάσει των αριθμό των επιβατών και τον αριθμό των πτήσεων, αλλά και το πόσο ο αερομεταφορέας είναι εκτεθειμένος απέναντι στα μέτρα των κυβερνήσεων και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.

Προσεχώς αναπροσαρμογές τιμολογίων

Ωστόσο με την έναρξη των αερομεταφορών και την επαναφορά των πτήσεων, τα τιμολόγια αναφέρουν οι μεσίτες ασφαλίσεων θα αναπροσαρμοστούν. Μελέτη της ΙΑΤΑ προβλέπει ότι τα έσοδα των αερομεταφορέων τα οποία
υπολογίζονται ανά επιβάτη και χιλιόμετρο θα αυξηθούν σημαντικά το 2022 και 2023 λόγω της αύξησης της ζήτησης που παρατηρείται και της ανόδου που καταγράφεται στους ιδιωτικούς τραπεζικούς λογαριασμούς αποταμιεύσεων.

Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης