Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

ΤτΕ: Οι κίνδυνοι των ασφαλισμένων από επιχειρηματικές πρακτικές

ΤτΕ: Οι κίνδυνοι των ασφαλισμένων από επιχειρηματικές πρακτικές

Προσεχώς νομοθετικές αλλαγές στα επενδυτικά συνδεδεμένα με την ασφάλιση

Σχετικά Άρθρα
Τις βασικότερες περιοχές στις οποίες εδράζονται οι επιχειρηματικές πρακτικές που επηρεάζουν τους ασφαλισμένους θίγει ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας.

Καμπανάκι

Καλεί τις ασφαλιστικές να αποφεύγουν περιπτώσεις διάκρισης μεταξύ ασφαλισμένων για λόγους που δεν συνδέονται με τον ασφαλιστικό τους κίνδυνο, η κερδοροφορία να μην παραγνωρίζει το γεγονός ότι ο πελάτης καταβάλλει κάποιο τίμημα, για το οποίο αναμένει ικανοποιητική ανταπόδοση, ιδίως όταν έχει συνάψει μια μακροχρόνια σύμβαση, η διαφήμιση των ασφαλιστικών προϊόντων να είναι σαφής, η πώληση να διενεργείται από πρόσωπα άρτια καταρτισμένα και εμφορούμενα από επαγγελματισμό και ειλικρινή πρόθεση εξυπηρέτησης του πελάτη, στις αποζημιώσεις να αποφεύγονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και αδικαιολόγητες αρνήσεις.
Κομβικό στοιχείο είναι να απολαμβάνει ο ασφαλισμένος μια καλή σχέση κόστους-οφέλους στην σχέση του με την ασφαλιστική .
Στο πλαίσιο αυτό η εποπτική αρχή (ΤτΕ) εξετάζει την ενίσχυση της φερεγγυότητας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, την βελτίωση του επιπέδου ικανοποίησης των πελατών, και της εν γένει αξιοπιστίας της ασφαλιστικής αγοράς, από τη γενικότερη συμπεριφορά που επιδεικνύουν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις προς τους ασφαλισμένους τους,

Περιοχές δράσεων

Οι βασικότερες περιοχές στις οποίες εδράζονται οι επιχειρηματικές πρακτικές των ασφαλιστικών και που επηρεάζουν τους καταναλωτές-ασφαλισμένους, σύμφωνα με την ΤτΕ είναι:
ο επιχειρηματικό μοντέλο της ασφαλιστικής επιχείρησης, η διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης των ασφαλιστικών προϊόντων και οι στόχοι που καλύπτουν.
- Η τιμολόγηση των ασφαλιστικών προϊόντων αλλά και οι διάφορες επιθετικές στρατηγικές , όπως η διάκριση μεταξύ ασφαλισμένων για λόγους που δεν συνδέονται με τον ασφαλιστικό τους κίνδυνο.
Η ΤτΕ απευθυνόμενη στις ασφαλιστικές τονίζει ότι οι χρεώσεις ασφαλίστρων θα πρέπει να είναι οι αναγκαίες και να είναι εξ αρχής γνωστές στον ασφαλισμένο., καθώς επίσης και η επιδίωξη κερδοφορίας να μην παραγνωρίζει το γεγονός ότι ο πελάτης καταβάλλει κάποιο τίμημα, για το οποίο αναμένει μια ικανοποιητική ανταπόδοση, ιδίως όταν έχει συνάψει μια μακροχρόνια σύμβαση.
Η μεγάλη απόκλιση πραγματικών αποδόσεων ή παροχών ενός ασφαλιστικού προϊόντος από τις αναμενόμενες, σε βάθος χρόνου βλάπτει την αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς, προσθέτει.

Στοπ στις παραπλανητικές προωθητικές ενέργειες

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην διαφήμιση των ασφαλιστικών προϊόντων και τις προωθητικές ενέργειες, διευκρινίζοντας ότι θα πρέπει να είναι σαφείς και να αποφεύγονται οι γενικότητες και οι υπερβολές ως προς τις παρεχόμενες καλύψεις.
Εφάμιλλης σημασίας οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν διαδικασίες επιλογής και αξιολόγησης συνεργατών που δεν εξαντλούνται σε παραγωγικά κριτήρια.
Τέλος ζητά από τις ασφαλιστικές να μην προβάλλουν αδικαιολόγητες αρνήσεις στην καταβολή των αποζημιώσεων ή να καθυστερούν για λόγους καθαρά γραφειοκρατικούς. 
Ενημερώνει ότι θα υπάρξουν νομοθετικές αλλαγές στο πεδίο των επενδυτικών προϊόντων συνδεδεμένων με την ασφάλιση.

Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης