Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Atradius: Οι επιθέσεις των Houthis δεν επηρεάζουν τον πληθωρισμό

Atradius: Οι επιθέσεις των Houthis δεν επηρεάζουν τον πληθωρισμό
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αγοράζουν ετήσιες καλύψεις πολεμικών κινδύνων μαζί με τα συμβόλαια ασφάλισης θαλάσσιου κύτους, φορτίου και αστικής ευθύνης
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν μπορεί να αναχαιτίσει την τάση του ρυθμού υποχώρησης του πληθωρισμού ή/και την πτώση των επιτοκίων, όπως, έχει προβλεφθεί για το τρέχον έτος.
Οι επιθέσεις των Χούτι, η αύξηση των ασφαλίστρων και συνολικά του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς των εμπορευμάτων μέχρι και 300% μπορεί να επηρεάσει τον πληθωρισμό, ωστόσο είναι πολύ περιορισμένη η δυναμική αυτή, σύμφωνα με τον επικεφαλής επί των οικονομικών της δεύτερης μεγαλύτερης ασφαλιστικής πιστώσεων, της Atradius και ειδικός σε θέματα της Μέσης Ανατολής.

Το κόστος της μεταφοράς είναι ελάχιστο στην τελική τιμή του καταναλωτή

Σύμφωνα με την Atradius, να κόστος της μεταφοράς των εμπορευμάτων ναι μεν, έχει αυξηθεί σημαντικά, εξακολουθεί, όμως να είναι πολύ χαμηλότερο από ό,τι κατά την διάρκεια της κρίσης του Covid.
Επιπλέον, είναι πολύ περιορισμένη περίπτωση μετακύλισης του κόστους των μεταφορών στον πληθωρισμό επειδή τα μεταφορικά έξοδα αντιπροσωπεύουν ένα μόνο ελάχιστο μέρος της τελικής τιμής του προϊόντος που περνά προς κατανάλωση.

Το 80% του πετρελαίου δεν περνά από την Διώρυγα του Σουέζ

Η απειλή των Χούτι είχε μέχρι στιγμής μικρό αντίκτυπο στις τιμές του πετρελαίου, τον κύριο μοχλό του πληθωρισμού κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης μετά την πανδημία.
Αυτή τη στιγμή, οι τιμές του πετρελαίου είναι στην πραγματικότητα λίγο χαμηλότερες από ό,τι ήταν τους μήνες πριν από την έναρξη των επιθέσεων.
Περίπου το 80% των εξαγωγών πετρελαίου από την περιοχή του Κόλπου πηγαίνουν στην Ασία και δεν διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Η μεγαλύτερη απειλή είναι εξάπλωση της κρίσης στο Ιράν

Η μεγαλύτερη απειλή για τον πληθωρισμό και την παγκόσμια οικονομία είναι μια περιφερειακή κλιμάκωση της σύγκρουσης που εμπλέκει άμεσα το Ιράν και οδηγεί σε αποκλεισμό των Στενών του Ορμούζ - το οποίο είναι και το βασικό σημείο ασφυξίας του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου. Οποιαδήποτε δε, επιβράδυνση της παραγωγής που προκαλείται από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας συμβαίνει σε ένα πλαίσιο υποτονικής παγκόσμιας ζήτησης, πράγμα που σημαίνει ότι ο αντίκτυπος στον πληθωρισμό είναι πιθανό να είναι πολύ μικρός.
Η ελπίδα, σύμφωνα με την Atradius έγκειται ότι η κρίση δεν θα εξαπλωθεί στο Ιράν και την Χεζμπολάχ.
Ήδη, αναφέρει ότι ο συνασπισμός υπό την ηγεσία των ΗΠΑ προστατεύει την ναυτιλία που διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα, μέσω ναυτικών περιπολιών και αεροπορικών επιδρομών σε θέσεις των Χούτι στην Υεμένη.

Περιπτώσεις ανόδου του ετήσιου πληθωρισμού

Στην περίπτωση που υπήρχε αστάθεια και, εάν η Ερυθρά Θάλασσα έκλεινε τις πύλες της στην ναυτιλία για αρκετούς μήνες και το κόστος μεταφοράς παρέμενε υψηλό, θα μπορούσαν να προστεθούν περί της 0,7 ποσοστιαίες μονάδες στους ετήσιους δείκτες του πληθωρισμού μέχρι το τέλος του 2024.
Προς το παρόν ο πληθωρισμός προβλέπεται να μειωθεί στο 4,1% από 6% το 2023.

Τι λέει η Moody’s για τα ασφάλιστρα πολέμου και τα κέρδη των ασφαλιστικών

Οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου, θα αυξήσουν σημαντικά τα κέρδη στο underwriting, αλλά και τις πιθανότητες αύξησης των ζημιογόνων συμβάντων.
Ο κίνδυνος του πολέμου δεν αφορά όλους τους ασφαλιστές αλλά ένα περιορισμένο αριθμό ασφαλιστικών και κυρίως τα Lloyd’s και τα Συνδικάτα που επικεντρώνονται σε πολύ εξειδικευμένες γραμμές καλύψεων.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αγοράζουν ετήσιες καλύψεις πολεμικών κινδύνων μαζί με τα συμβόλαια ασφάλισης θαλάσσιου κύτους, φορτίου και αστικής ευθύνης. Ο κίνδυνος του πολέμου παρέχει γενικές καλύψεις για απώλειες, ωστόσο δεν περιλαμβάνει καθορισμένες περιοχές υψηλότερου κινδύνου, όπως έχει καθοριστεί τώρα η Ερυθρά Θάλασσα. Για να διατηρηθεί η κάλυψη που ήδη έχουν οι ναυτιλιακές σε καθορισμένες περιοχές, οι πλοιοκτήτες δεν μπορούν παρά να καταβάλλουν ένα πρόσθετο ασφάλιστρο κινδύνου πολέμου που καλύπτει τον χρόνο που απαιτείται για τον διάπλου του πλοίου από και προς σε καθορισμένο σημείο, διάρκειας συνήθως πέντε έως επτά ημερών.

Αυξήσεις επί της αξίας του πλοίου

Με ξέσπασμα της κρίσης τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αυξήθηκαν απότομα.. Σύμφωνα με την Moodys’ οι αυξήσεις κυμαίνονται, μεταξύ 0,7% έως 1% της αξίας του πλοίου.
Τα υψηλότερα ασφάλιστρα αντικατοπτρίζουν τον αυξημένο κίνδυνο και τα λιγότερα πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα.
Ένας μικρότερος αριθμός πλοίων σημαίνει ότι το ασφάλιστρο ανά διέλευση πρέπει να είναι υψηλότερο για να δημιουργηθεί επαρκές απόθεμα κεφαλαίων για να καλυφθούν οι αποζημιώσεις
Οι ασφαλιστές, ωστόσο παρά το ύψος των αποθεματικών κεφαλαίων που διαθέτουν αποφεύγουν να καλύπτουν πλοία συνδέονται με τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Ισραήλ.

Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης