Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Ανακύκλωση και αλλαγές στον νόμο για Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως αυτοκινήτου, το παράβολο γίνεται πρόστιμο

Ανακύκλωση και αλλαγές στον νόμο για Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως αυτοκινήτου, το παράβολο γίνεται πρόστιμο
Αν ο οδηγός δεν πληρώσει όπως γίνονταν με το παράβολο, η οφειλή βεβαιώνεται από την ΑΑΔΕ και πάει στην φορολογική δήλωση του
Τις διαφωνίες που αφορούν τους ελέγχους της τροχαίας για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, μεταξύ αρμοδίων υπουργείων και τροχαίας φέρεται να εξωραίζουν τροποποιήσεις στο νόμο 489 περί «Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως των εξ ατυχηµάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης», σύμφωνα με πηγές του ΒΝ από νομικά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς.
Το σχέδιο περιλαμβάνει κάποιες τροποποιήσεις Ειδοποιός διαφορά στην τελική μορφή του νόμου φέρεται να είναι η αντικατάσταση του παραβόλου σε πρόστιμο υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
Το παράβολο των 250 ευρώ με αριθμό πρωτοκόλλου ειδοποίησης στο gov.gr που θα πρέπει να πληρώσει ο οδηγός ανασφάλιστου οχήματος για να ασφαλιστεί αντικαθίσταται με πρόστιμο.
Αν, ο οδηγός δεν πληρώσει όπως γίνονταν με το παράβολο, η οφειλή βεβαιώνεται από την ΑΑΔΕ και πάει στη φορολογική δήλωση του.
Ανάλογα με τις καθυστερήσει να τοκίζεται.

Το υπ. Μεταφορών σε ρόλο βασικό

Η δεύτερη διαφορά είναι ότι το υπουργείο μεταφορών φέρεται να αναλαμβάνει την αποστολή και την είσπραξη των προστίμων, μετά τις διασταυρώσεις και τους ελέγχους για τον εντοπισμό των παραβατών.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μηχανισμοί διασταύρωσης προϋπήρχαν χωρίς όμως να τεθούν σε λειτουργία.
Σύμφωνα τις ίδιες πηγές στο παρελθόν μέχρι και σήμερα υπήρξαν πολύ έντονες διαφωνίες μεταξύ αστυνομίας και υπουργείων σε ό,τι αφορά τους ελέγχους για τα ανασφάλιστα.
Η Αστυνομία επιχειρηματολογώντας υποστηρίζει ότι δεν επαρκούσε ο χρόνος της για τέτοιους ελέγχους.

Συμμόρφωση Ελλάδας που εκκρεμεί από τον Δεκ. 2023

Η τρίτη διαφορά είναι ότι ενσωματώνεται στην εθνική νομοθεσία η Οδηγία της ΕΕ MID 2021/2118 που αφορά την ασφάλιση αστικής ευθύνης για τη χρήση μηχανοκίνητων οχημάτων και την επιβολή της υποχρέωσης ασφάλισης έναντι αυτής της ευθύνης.
Η ενσωμάτωση της Οδηγίας στην ελληνική νομοθεσία όφειλε να είχε ολοκληρωθεί τέλος του 2023.

Κυρώσεις για τα ανασφάλιστα, τι ισχύει μέχρι σήμερα

Βάσει νομοθεσίας και συγκεκριμένα το άρθρο 5 παράγραφος 4, άρθρο 12 και άρθρο 5α του 489/76 ΦΕΚ Α’331 «Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως των εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης» υπάρχουν οι ακόλουθες ποινές:

Α. Διοικητικές κυρώσεις για ανασφάλιστο όχημα

Αφαιρούνται οι πινακίδες, η άδεια οδήγησης και κυκλοφορίας για 6 μήνες. Η πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα, επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια.
Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον ιδιοκτήτη του οχήματος πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, εφόσον εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του και ασφαλιστεί.
Προσθέτως, υπάρχει χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με οικείες διατάξεις : 1000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατηγά και των 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Β. Ποινικές κυρώσεις για ανασφάλιστο όχημα

Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ, είναι οι ποινές για ανασφάλιστο όχημα.

Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης