Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Μάθετε όσα σας κρύβουν και δεν γνωρίζετε για τα ηλεκτρικά οχήματα, δύο κίνδυνοι που θα κοστίζουν την ζωή σας

Μάθετε όσα σας κρύβουν και δεν γνωρίζετε για τα ηλεκτρικά οχήματα, δύο κίνδυνοι που θα  κοστίζουν την ζωή σας
Το μάρκετινγκ έχει το πρώτο λόγο μέχρι σήμερα για τα ηλεκτρικά οχήματα, όχι η επιστήμη
Σχετικά Άρθρα
Αυταναφλέξεις που θέτουν σε βέβαιο κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, ανεξέλεγκτες πυρκαγιές από μπαταρίες λιθίου, αναφλέξεις λόγω υψηλής θερμοκρασίας στο περιβάλλον, κίνδυνοι εισβολής κυβερνοεγκληματιών στον εγκέφαλο του οχήματος που μπορεί να μετατρέψουν το όχημα μέχρι και σε όπλο πολέμου και άλλα πολλά.
Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορεί να θεωρηθούν ασφαλή.
Δεν στρώνουν το δρόμο για προς την ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα στο περιβάλλον, αντίθετα μπορεί να απαιτούν περισσότερη χρήση ορυκτών προϊόντων για την κατασκευή τους.
Οι αυταναφλέξεις ηλεκτρικών οχημάτων καίνε ολοσχερώς τα σενάρια των αυτοκινητοβιομηχανιών και των κυβερνήσεων για την απόλυτη ασφάλεια που παρέχουν τα οχήματα.
Οι ισχυρισμοί τους φέρεται να είναι μέρος των τεχνικών μάρκετινγκ. Χιλιάδες ανακλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν γίνει.
Η ηλεκτροκίνηση έχει γεννήσει και θα συνεχίσει να γεννά άγνωστους πολύ μεγάλους κινδύνους τόσο για τους κατασκευαστές όσο και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Τούτων δοθέντων ασφαλιστικά η ευθύνη του κινδύνου μετατοπίζεται και σε εταιρείες κατασκευής λογισμικού, κατασκευής μπαταριών, προηγμένου υποτίθεται ηλεκτρονικού εξοπλισμού και όποιες άλλες μορφές επιχειρήσεων ανήκουν στην αλυσίδα εφοδιασμού, σύμφωνα με την Allianz.
Το κυριότερο ότι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης δεν έχει δοκιμαστεί ευρέως σε αντίξοες συνθήκες οδήγησης.

Υψηλότατος ο κίνδυνος πυρκαγιάς και ανάφλεξης

Ο κίνδυνος ανάφλεξης και εκδήλωσης πυρκαγιάς από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ υψηλός.
Αν συμβεί περιστατικό πυρκαγιάς αναφέρει η Allianz πέραν του ότι βάζουν σε κίνδυνο την ζωή των ανθρώπων, η καταστροφή από την πυρκαγιά θα είναι ολοσχερής λόγω της κατασκευής των.
Επίσης σημειώνει ότι το 17% των περιστατικών πυρκαγιάς που έχουν εκδηλωθεί προέρχεται από πυρκαγιές που ξέσπασαν σε ηλεκτρικά οχήματα.
Αν κατά την εν πλω μεταφορά μπαταριών λιθίου ή από βραχυκύκλωμα σε ηλεκτρικό όχημα ξεσπάσει πυρκαγιά λόγω υψηλής θερμοκρασίας, ο κίνδυνος να μεταφερθεί η φωτιά σε άλλα μεταφερόμενα εμπορεύματα στο πλοίο είναι πολύ μεγάλος.
Οι υψηλές θερμοκρασίες στο περιβάλλον και το ξηρό κλίμα ευνοούν των μεταφορά της φωτιάς.
Ένα τέτοιο κύμα πυρκαγιάς μπορεί να περάσει και στην ξηρά και να καταστρέψει περιουσίες, αν το πλοίο έχει αράξει πλησίον ξηράς.
Ακόμα και να κατασβηστεί η πυρκαγιά, ο κίνδυνος αναζωπύρωσης είναι πολύ υψηλός.

Εφήμερη και υψηλού κινδύνου η κατασκευή εξαρτημάτων

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατασκευασμένα με συμπαγή εξαρτήματα αντίθετα με τα συμβατικά. Τα εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων αλληλοσυνδέονται εξαιρετικά πολύπλοκα μεταξύ τους, για αυτό και οι κίνδυνοι που εγκυμονούν για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ περισσότεροι σε σχέση με τα συμβατικά.
Τα εξαρτήματα στα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν λιγότερο, αλλά το κόστος επισκευής τους είναι πολύ μεγαλύτερο από τα συμβατικά οχήματα.
Κρίσιμο επίσης είναι το ζήτημα της πολύ-χρησίας του λειτουργικού προγράμματος του οχήματος.
Οι αντοχές ενός ηλεκτρικού οχήματος πιθανά να μην φτάνουν τις αντοχές ενός συμβατικού οχήματος με ό,τι συνεπάγεται.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως και πολεμικό όπλο

Όσο πιο πολύπλοκη είναι η νέα τεχνολογία, και εισβάλλει η τεχνητή νοημοσύνη στις λειτουργίες τόσο περισσότερο αυξάνεται ο κίνδυνος διαδικτυακών και κυβερνοχτυπημάτων (cyber κίνδυνοι).
Θα πρέπει οι μελλοντικοί κάτοχοι οχημάτων να αναμένουν μικρά ανάλογα με το ποιος είναι ο κάτοχος αλλά ακόμα και μεγάλα κυβερνοχτυπήματα.

Είναι κλιματικά ουδέτερα;

Οι κυβερνήσεις άνοιξαν το δρόμο προς την μαζική κατανάλωση ηλεκτρικών οχημάτων, υποτιθέμενα δεσμευόμενες στην συμφωνία των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή. Η ΕΕ έθεσε στόχους που φιλοδοξούν στην μείωση των εκπομπών αυτοκινήτων περίπου -15% το 2025 και 37% για το 2030.
Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν πολύ περισσότερη ύλη ορυκτών για να κατασκευαστούν, εμμέσως η επιβάρυνση μπορεί να είναι πολύ υψηλότερη στο περιβάλλον. Επίσης το είδος των πυρκαγιών που μπορεί να προκαλέσουν έχει ανυπολόγιστο κόστος στο περιβάλλον και την οικονομία και στις ανθρώπινες ζωές.
Στο πλαίσιο αυτό και ανάλογα με τις εξελίξεις, θα αλλάξει και το underwriting της ασφάλισης, οι ασφαλιστικές θα υποχρεωθούν να κρατάνε υψηλότερα αποθεματικά κεφάλαια για να ασφαλίζουν κινδύνους.

Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης