Τελευταία Νέα
Δελτία Τύπου

Continental Technik Forum 2018: To Vision Zero ταξιδεύει Βόρεια

tags :
Continental Technik Forum 2018: To Vision Zero ταξιδεύει Βόρεια
Έρευνες δείχνουν ότι, σε ετήσια βάση παγκοσμίως, περίπου 1,4 εκατ. άνθρωποι θα μπορούσαν να σωθούν από θανάσιμα τροχαία.
Το όραμά της για την εξάλειψη των οδικών ατυχημάτων, μέσα από την εξέλιξη πολύ προηγμένων τεχνολογιών στα ελαστικά και στα συστήματα αυτοματισμών στην αυτοκίνηση, γνωστό και ως “Vision Zero”, παρουσίασε πριν λίγες ημέρες η Continental, στο ξεχωριστό  event “ΤechnikForum 2018”, στη Σουηδία.
Έρευνες δείχνουν ότι, σε ετήσια βάση παγκοσμίως, περίπου 1,4 εκατ. άνθρωποι θα μπορούσαν να σωθούν από θανάσιμα τροχαία.
Το 43% του συνόλου των ατυχημάτων συμβαίνουν σε αστικές περιοχές, ενώ το 60%  οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, όπως η χρήση κινητού και η μέθη.
Το Continental AG, πέρα από την κατασκευή premium ασφαλών ελαστικών, έχει αναπτύξει σωτήριες για τη ζωή τεχνολογίες και αυτοματισμούς, όπως το ABS, το ESC και το EBA.
Συστήματα, όπως ο έλεγχος των τυφλών σημείων στον δρόμο, η αναγνώριση εμποδίων και πεζών αλλά και της κατάστασης του οδοστρώματος, το αυτόματο φρενάρισμα, η διατήρηση του οχήματος εντός οδοστρώματος και άλλες «ευκολίες» στην καμπίνα του αυτοκινήτου λειτουργούν ως «φύλακες – άγγελοι» στην ανθρώπινη ζωή. Στόχος ο περιορισμός και η αποφυγή ανθρώπινων λαθών και, φυσικά, η σταδιακή εξάλειψη των μοιραίων ατυχημάτων, τα οποία συνιστούν το όραμα “Vision Zero”.
Ως αποτέλεσμα, η παρουσία αυτών των τεχνολογιών στα αυτοκίνητα έχει ήδη οδηγήσει σε μείωση των θανατηφόρων περιστατικών, στους Ευρωπαϊκούς δρόμους.
Τις πιο πρόσφατες καινοτομίες στις τεχνολογίες του Vision Zero παρουσίασε η Continental  στο Ostersund στη Σουηδία και στην πίστα – παγωμένη λίμνη χειμερινών δοκιμών της, στο  Arvidsjaur της Λαπωνίας (- 10°C έως και - 30°C), κοντά στον Αρκτικό Κύκλο!
Πιο αναλυτικά:
Η αυτοματοποιημένη οδήγηση έχει κάνει ήδη ένα βήμα στο μέλλον, κοντύτερα στην άνετη και ασφαλή αυτοκίνηση.
Όμως, όταν ο οδηγός παραδίδει το όχημα στα ηλεκτρονικά συστήματα (Electronic Brake System), οι απαιτήσεις για ασφαλή πέδηση, σε όλες τις συνθήκες, παραμένουν πολύ υψηλές.
Έτσι, η Continental ανέπτυξε την ηλεκτρονική λύση πέδησης,  MK C1. Το σύστημα συμβάλλει στην δυναμική και ασφαλή οδήγηση, ανακτώντας το 100% της ενέργειας πέδησης, χάρη στον σχεδιασμό “brake-by-wire”, ο οποίος αναπτύσσει πίεση πέδησης σε χρόνo 150 milliseconds (time-to-lock), δηλαδή διπλάσια αποτελεσματικότητα από τα υπάρχοντα  συμβατικά συστήματα.
Μια άλλη καινοτομία από την Continental, σχετική με την πέδηση, είναι η παρουσίαση της 3ης γενιάς ABS, για βέλτιστη απόδοση στο φρενάρισμα, σε μεταβαλλόμενες συνθήκες οδοστρώματος.
Το ABS3 ανταποκρίνεται με πολύ πιο μεγάλη ταχύτητα και ακρίβεια, χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ελέγχου πίεσης πέδησης.
Η βέλτιστη απόδοση στο φρενάρισμα εξασφαλίζεται με τον σχεδιασμό ενός περισσότερο προσαρμόσιμου συστήματος ελέγχου.
Τα test drives που έγιναν στη Σουηδία, σε διαφορετικές συνθήκες οδοστρώματος, επιβεβαίωσαν ότι το ABS3 είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε κρίσιμες καταστάσεις, όπως όταν φρενάρει σε δρόμους με μεταβαλλόμενα επίπεδα πρόσφυσης (βρεγμένο, χιόνι, πάγος, κλπ).
Βροχή; Χιόνι; Πάγος; Μια νέα εφεύρεση της Continental, το "Road Condition Detection", κατηγοριοποιεί την κατάσταση του δρόμου, σε συνάρτηση με την τριβή ελαστικού / οδοστρώματος: Μια εφαρμογή αισθητήρων ανιχνεύει και "αποφασίζει" για την κατάσταση του δρόμου. Κατόπιν, εξελιγμένα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, όπως το "emergency brake assist", ρυθμίζουν την απόσταση φρεναρίσματος, ανεξάρτητα από το τι κάνει ο οδηγός, ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα σε κακές καιρικές συνθήκες.
Στον τομέα τεχνολογίας ελαστικών, η Continental παρουσίασε 2 νέα concepts για πιο μεγάλη ασφάλεια και άνεση.
Το σύστημα ContiSense περιλαμβάνει  αισθητήρες στο ελαστικό που μετρούν το βάθος του πέλματος και τη θερμοκρασία, ενώ παράλληλα, προειδοποιούν τον οδηγό για ζημιές στο ελαστικό – η μετάδοση των δεδομένων γίνεται, μέσω ηλεκτρικά αγώγιμης γόμας.
Το σύστημα ContiAdapt ρυθμίζει την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, με στόχο την ιδανική προσαρμογή της επιφάνειας επαφής τού ελαστικού με τον δρόμο, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες.
Οι τεχνολογίες αυτές υποστηρίζονται από ένα νέο πρωτοποριακό ελαστικό, o σχεδιασμός του οποίου περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές ζώνες πέλματος για οδήγηση σε βρεγμένες, γλιστερές και στεγνές επιφάνειες.
Ανάλογα με την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, ενεργοποιούνται διαφορετικές ζώνες πέλματος και το ελαστικό υιοθετεί το απαιτούμενο «αποτύπωμα» για την περίσταση.  
Τέλος, στο επίπεδο κατασκευής νέων μοντέλων ελαστικών η Continental λανσάρισε πρόσφατα το νέο WinterContact TS 860 S, ανταποκρινόμενη στις ποικίλες ανάγκες κατασκευαστών και οδηγών αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης.
Ο σχεδιασμός του νέου ελαστικού επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, στην ακρίβεια του χειρισμού στον στεγνό δρόμο, καθώς επίσης στις κορυφαίες ιδιότητες χειρισμού στο χιόνι. Εξειδικευμένο στη χειμωνιάτικη χρήση, το TS 860 S πετυχαίνει μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, χάρη σε μια διευρυμένη ζώνη χάραξης στο κέντρο του πέλματος, η οποία προσφέρει μεγάλη επιφάνεια, μέσω της οποίας αναπτύσσεται η πρόσφυση.
Αντίστοιχα, η στιβαρή και φαρδιά χάραξη του «ώμου» του ελαστικού προσφέρει μέγιστη πρόσφυση, για απόκριση ακριβείας στο τιμόνι, ενώ η πρωτοποριακή χάραξη του πέλματος, με τα πολλά αυλάκια, «κουμπώνει» στο χιόνι, επιτρέποντας τη σπορ οδήγηση ακόμη και στους χειμωνιάτικους δρόμους, που συναντάμε σε περιοχές της Ελλάδας, με μέσο όρο θερμοκρασίας κάτω από 7°C.  

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης