Οι δήμοι της Γερμανίας δηλώνουν ότι το 1 δισ. ευρώ που ενέκρινε η κυβέρνηση δεν επαρκεί για τη χρηματοδότηση πιο μακροπρόθεσμων διαρθρωτικών μέτρων για την ατμοσφαιρική ρύπανση
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας ενέκρινε την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 1 δισ. ευρώ, για να βοηθήσει τους δήμους να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση από το ντίζελ, αλλά οι περιβαλλοντολόγοι αμφισβητούν ότι η κίνηση θα βοηθήσει τις απαγορεύσεις των ρυπογόνων οχημάτων.
Παράλληλα, αυξάνεται η πίεση στη Γερμανία για την επιβολή των ορίων καθαρής ατμόσφαιρας, που εισήχθησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2010.
Ενενήντα πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Μονάχου και της Στουτγάρδης, στις οποίες εδρεύουν η BMW και η Daimler, θα μπορούσαν να επιβάλουν κυρώσεις για την ύπαρξη επιπέδων διοξειδίου του αζώτου (NO2) , σύμφωνα με τον περιβαλλοντικό οργανισμό DUH.
Οι πόλεις που περιμένουν τη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι εγκρίθηκαν στις αρχές Σεπτεμβρίου 2017, σχεδιάζουν να επενδύσουν σε ψηφιακά εργαλεία για τη βελτίωση της διαχείρισης της κυκλοφορίας, να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία ντίζελ με μοντέλα με μηδενικές εκπομπές και να προωθήσουν τα δίκτυα φόρτισης μπαταριών.
Όμως ο DUH, ο οποίος εδώ και χρόνια έχει ασκήσει αγωγές στις τοπικές και κρατικές αρχές στη Γερμανία για να πάρουν μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, απέρριψε τα σχέδια ως ανεπαρκή.
"Οι απαγορεύσεις οδήγησης έχουν γίνει όλο και λιγότερο πιθανές με αυτές τις αποφάσεις", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του DUH, Juergen Resch, στο Reuters.
"Τα προγραμματισμένα έργα δεν θα οδηγήσουν σε βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα πολύ το 2018 και κατά πάσα πιθανότητα το 2019."
Μετά την συνάντηση με τους δήμους και τα κρατίδια για μία δεύτερη «σύνοδο κορυφής για το ντίζελ» σε τρεις μήνες, η καγκελάριος Angela Merkel, δήλωσε ότι χρειάζονται περαιτέρω προγράμματα τα επόμενα χρόνια για να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση μιας στρατηγικής στροφής, προς πιο αποτελεσματικά συστήματα μεταφορών.
Λίγο πριν τις εκλογές της 24ης Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση Merkel, ανακοίνωσε ότι θα διπλασιάσει τα κονδύλια για τον περιορισμό των επιπέδων NO2.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες VW, Daimler και BMW δήλωσαν τον Αύγουστο ότι θα συνεισφέρουν περίπου το ένα τέταρτο του ποσού των 1 δισ. ευρώ, αλλά λόγω της άρνησης των ανταγωνιστών να δεσμευτούν, έχουν από τότε μειώσει την συνεισφορά τους σε περίπου 170-180 εκατ. Ευρώ.
Κρατικοί αξιωματούχοι έχουν επικρίνει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για την αντίθεσή τους σε αλλαγές υλικού για να καταστήσουν πιο αποτελεσματικά τα παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ και για την έλλειψη λεωφορείων μηδενικών εκπομπών των κατασκευαστών, όπως η Mercedes-Benz και MAN.
Αντί για την αντικατάσταση των συστημάτων εκπομπών, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επικεντρώνονται στην αναμόρφωση του λογισμικού των κινητήρων σε 5,3 εκατομμύρια οχήματα ντίζελ, ένα βήμα που απορρίφθηκε ως ανεπαρκές από τους οικολόγους.
Οι δήμοι δήλωσαν ότι το 1 δισεκατομμύριο ευρώ δεν επαρκεί για τη χρηματοδότηση πιο μακροπρόθεσμων διαρθρωτικών μέτρων.
"Τελικά χρειαζόμαστε ευρείες αλλαγές στην πολιτική μεταφορών, δεν θα είναι δυνατόν να οργανωθεί αυτό με το 1 δισεκατομμύριο ευρώ", δήλωσε ο Gerd Landsberg, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης δήμων (DStGB).
"Αλλά θα ήταν ένα μήνυμα, επίσης, ότι συμβαίνει κάτι για τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου".
Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας στη Λειψία αναμένεται να αποφανθεί τον Φεβρουάριο του 2018, σχετικά με πιθανές απαγορεύσεις οδήγησης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Θα συζητήσει μια απόφαση από ένα χαμηλότερο δικαστήριο, το οποίο ανέφερε ότι οι απαγορεύσεις των οχημάτων είναι απαραίτητες, για να βοηθήσουν στην τήρηση των κοινοτικών κανόνων καθαρής ατμόσφαιρας.
www.bankingnews.gr
Παράλληλα, αυξάνεται η πίεση στη Γερμανία για την επιβολή των ορίων καθαρής ατμόσφαιρας, που εισήχθησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2010.
Ενενήντα πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Μονάχου και της Στουτγάρδης, στις οποίες εδρεύουν η BMW και η Daimler, θα μπορούσαν να επιβάλουν κυρώσεις για την ύπαρξη επιπέδων διοξειδίου του αζώτου (NO2) , σύμφωνα με τον περιβαλλοντικό οργανισμό DUH.
Οι πόλεις που περιμένουν τη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι εγκρίθηκαν στις αρχές Σεπτεμβρίου 2017, σχεδιάζουν να επενδύσουν σε ψηφιακά εργαλεία για τη βελτίωση της διαχείρισης της κυκλοφορίας, να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία ντίζελ με μοντέλα με μηδενικές εκπομπές και να προωθήσουν τα δίκτυα φόρτισης μπαταριών.
Όμως ο DUH, ο οποίος εδώ και χρόνια έχει ασκήσει αγωγές στις τοπικές και κρατικές αρχές στη Γερμανία για να πάρουν μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, απέρριψε τα σχέδια ως ανεπαρκή.
"Οι απαγορεύσεις οδήγησης έχουν γίνει όλο και λιγότερο πιθανές με αυτές τις αποφάσεις", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του DUH, Juergen Resch, στο Reuters.
"Τα προγραμματισμένα έργα δεν θα οδηγήσουν σε βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα πολύ το 2018 και κατά πάσα πιθανότητα το 2019."
Μετά την συνάντηση με τους δήμους και τα κρατίδια για μία δεύτερη «σύνοδο κορυφής για το ντίζελ» σε τρεις μήνες, η καγκελάριος Angela Merkel, δήλωσε ότι χρειάζονται περαιτέρω προγράμματα τα επόμενα χρόνια για να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση μιας στρατηγικής στροφής, προς πιο αποτελεσματικά συστήματα μεταφορών.
Λίγο πριν τις εκλογές της 24ης Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση Merkel, ανακοίνωσε ότι θα διπλασιάσει τα κονδύλια για τον περιορισμό των επιπέδων NO2.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες VW, Daimler και BMW δήλωσαν τον Αύγουστο ότι θα συνεισφέρουν περίπου το ένα τέταρτο του ποσού των 1 δισ. ευρώ, αλλά λόγω της άρνησης των ανταγωνιστών να δεσμευτούν, έχουν από τότε μειώσει την συνεισφορά τους σε περίπου 170-180 εκατ. Ευρώ.
Κρατικοί αξιωματούχοι έχουν επικρίνει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για την αντίθεσή τους σε αλλαγές υλικού για να καταστήσουν πιο αποτελεσματικά τα παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ και για την έλλειψη λεωφορείων μηδενικών εκπομπών των κατασκευαστών, όπως η Mercedes-Benz και MAN.
Αντί για την αντικατάσταση των συστημάτων εκπομπών, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επικεντρώνονται στην αναμόρφωση του λογισμικού των κινητήρων σε 5,3 εκατομμύρια οχήματα ντίζελ, ένα βήμα που απορρίφθηκε ως ανεπαρκές από τους οικολόγους.
Οι δήμοι δήλωσαν ότι το 1 δισεκατομμύριο ευρώ δεν επαρκεί για τη χρηματοδότηση πιο μακροπρόθεσμων διαρθρωτικών μέτρων.
"Τελικά χρειαζόμαστε ευρείες αλλαγές στην πολιτική μεταφορών, δεν θα είναι δυνατόν να οργανωθεί αυτό με το 1 δισεκατομμύριο ευρώ", δήλωσε ο Gerd Landsberg, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης δήμων (DStGB).
"Αλλά θα ήταν ένα μήνυμα, επίσης, ότι συμβαίνει κάτι για τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου".
Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας στη Λειψία αναμένεται να αποφανθεί τον Φεβρουάριο του 2018, σχετικά με πιθανές απαγορεύσεις οδήγησης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Θα συζητήσει μια απόφαση από ένα χαμηλότερο δικαστήριο, το οποίο ανέφερε ότι οι απαγορεύσεις των οχημάτων είναι απαραίτητες, για να βοηθήσουν στην τήρηση των κοινοτικών κανόνων καθαρής ατμόσφαιρας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών