Τελευταία Νέα
Διεθνή

Hahn (EE): Ευκαιρία προώθησης της οικονομικής συνεργασίας με τη Συμφωνία των Πρεσπών

Hahn (EE): Ευκαιρία προώθησης της οικονομικής συνεργασίας με τη Συμφωνία των Πρεσπών
Η Κομισιόν χαρακτηρίζει τη Συμφωνία των Πρεσπών «παράδειγμα συμφιλίωσης και ευκαιρία για την ενίσχυση των σχέσεων καλής γειτονίας»
«Η Επιτροπή έχει δρομολογήσει μελέτη για τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή των Πρεσπών, με ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα του τουρισμού» σημειώνει ο Επιτρόπος για θέματα Ευρωπαϊκής Πολιτικής Γειτονίας και Διαπραγματεύσεων για τη Διεύρυνση, Johannes Hahn στην πρόσφατη γραπτή απάντησή του στην ερώτηση του επικεφαλής της ευροωμάδας του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρη Παπαδημούλη για την ενίσχυση των επενδύσεων στην Ελλάδα και τη Βόρεια Μακεδονία.
Η ερώτηση κατατέθηκε το φθινόπωρο του 2018, όταν αναμενόταν η επικύρωση της Συμφωνίας για την ονομασία.
«Οι χώρες έχουν δεσμευθεί να αναπτύξουν από κοινού στρατηγικό σχέδιο με στόχο την υλοποίηση ενός σημείου διέλευσης των συνόρων πλησίον των λιμνών των Πρεσπών, το οποίο θα συγχρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας και από ελληνικό περιφερειακό πρόγραμμα» προσθέτει ο κ.Hahn.
Η Κομισιόν δια του επιτρόπου χαρακτηρίζει τη Συμφωνία των Πρεσπών «παράδειγμα συμφιλίωσης και ευκαιρία για την ενίσχυση των σχέσεων καλής γειτονίας», που «προωθεί ακόμη περισσότερο την πολιτική και οικονομική συνεργασία».
Στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα εργαλεία και τους μηχανισμούς, μέσω των οποίων μπορεί η Επιτροπή να συμβάλει στις επενδύσεις στην περιοχή, ο επίτροπος Χαν τονίζει ότι «ο Μηχανισμός Προενταξιακής Βοήθειας (ΜΠΒ) είναι το κύριο μέσο της ΕΕ για την προώθηση των επενδύσεων στις "χώρες της διεύρυνσης"» και σημειώνει ότι η γείτονα χώρα «θα εξακολουθήσει να επωφελείται από τον ΜΠΒ ΙΙΙ».
Ακόμη αναφέρει ότι η πρόταση της Επιτροπής για την αναθεώρηση του μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη" περιλαμβάνει επέκταση του οδικού και σιδηροδρομικού διαδρόμου του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών μέχρι τα σύνορα της γείτονος στους Ευζώνους και την Ειδομένη.
Με βάση την απάντηση, η γειτονική χώρα «έχει επωφεληθεί από επιχορηγήσεις της ΕΕ μέσω του πλαισίου επενδύσεων για τα Δυτικά Βαλκάνια και της μόχλευσης σημαντικών δανείων από διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα».
Για τις περιφέρειες της Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας που συνορεύουν με Βόρεια Μακεδονία, ο επίτροπος ανέφερε ότι «θα συνεχίσουν να επωφελούνται από τα τρέχοντα και τα μελλοντικά Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία (ΕΔΕΤ) στο πλαίσιο των περιφερειακών προγραμμάτων και άλλων θεματικών προγραμμάτων των ΕΔΕΤ, τα οποία στηρίζουν επενδύσεις σε υποδομές και προωθούν την επιχειρηματικότητα στις περιφέρειες, συν τοις άλλοις με σκοπό την ανάπτυξη της διασυνοριακής συνεργασίας».
Επίσης, σημείωσε ότι «ο σχεδιασμός των μέσων που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου 2021-20271, καθώς και τα σχετικά ποσά, βρίσκονται επί του παρόντος υπό συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο» και γίνονται συζητήσεις για το ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί η Βόρεια Μακεδονία στη «στρατηγική της ΕΕ για την περιοχή της Αδριατικής Θάλασσας και του Ιονίου Πελάγους» (EUSAIR), γεγονός το οποίο θα της επιτρέψει να ενισχύσει τη συνεργασία της με τις γειτονικές χώρες όσον αφορά τις θεματικές προτεραιότητες της EUSAIR2».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης