Η ΕΚΤ δεν υπόκειται στη γερμανική νομοθεσία, αλλά η Bundesbank λογοδοτεί
Το γερμανικό συνταγματικό δικαστήριο πρόκειται να αποφανθεί σχετικά με τη νομιμότητα του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την πανδημία (PEPP).
Η ΕΚΤ δεν υπόκειται στη γερμανική νομοθεσία, αλλά η Bundesbank λογοδοτεί.
Η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος στην ΕΚΤ.
Επομένως, μία αρνητική απόφαση του δικαστηρίου την Τρίτη (5/5) θα οδηγήσει την Eυρωζώνη σε νομικά αχαρτογράφητα νέα.
Η απόφαση αναμενόταν τον Μάρτιο του 2020, αλλά το δικαστήριο ανέβαλε την απόφαση προκειμένου να ληφθεί υπόψη το πρόγραμμα αγοράς έκτακτης ανάγκης για την πανδημία της ΕΚΤ.
Κανείς δεν είναι σε θέση, να γνωρίζει τι θα γίνει σε μία περίπτωση που το γερμανικό συνταγματικό δικαστήριο αποφανθεί αρνητικά για το PEPP, σημειώνει ο γνωστός αρθρογράφος των Financial Times Wolfgang Münchau
Όπως εξήγησαν οι Ana Bobić και Mark Dawson, δύο νομικοί μελετητές με έδρα το Βερολίνο, το PEPP δεν πληροί προφανώς τα νομικά κριτήρια που είχαν τεθεί σε προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει τέσσερα κριτήρια για την αγορά περιουσιακών στοιχείων.
Πρώτον, το πρόγραμμα πρέπει να αφήσει τους επενδυτές στο σκοτάδι για τα πραγματικά περιουσιακά στοιχεία που θα αγοραστούν.
Γι 'αυτό η ΕΚΤ περιορίζει συνήθως το ποσό του χρέους που μπορεί να αγοράσει.
Χαλάρωσε τους περιορισμούς για το PEPP, οπότε μεγάλο μέρος των πρόσφατα εκδοθέντων ιταλικών ομολόγων θα μπορούσε να καταλήξει στον ισολογισμό της ΕΚΤ.
Δεύτερον, οι αγορές δεν πρέπει να αποτρέψουν τα κράτη - μέλη από την εφαρμογή ορθών δημοσιονομικών πολιτικών.
Τρίτον, η ΕΚΤ δεν πρέπει να διατηρεί ομόλογα έως τη λήξη τους.
Τέλος, πρέπει να προσπαθήσει να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους για τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, το ταμείο διάσωσης.
Δεν έχει νόημα να προβλέψουμε τι θα κάνει το συνταγματικό δικαστήριο της Γερμανίας. Πάντα ήταν γεμάτο εκπλήξεις.
Στο παρελθόν, τάχθηκε ενάντια στο ευρώ, αλλά δεν το κυνήγησε μέχρι τέλους.
Το 1993 και το 1998, οι Γερμανοί Ευρωσκεπτικιστές ήλπιζαν μάταια ότι το δικαστήριο θα σταματήσει τη νομισματική ένωση.
Οι δικαστές συχνά εξέφρασαν τη συμπάθειά τους στους ενάγοντες, αλλά πάντοτε κατέληγαν να τους εναντιώνονται. Το δικαστήριο λαμβάνει επίσης υπόψη τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Η Covid-19 πληροί τις προϋποθέσεις.
Αλλά με κάθε απόφαση, το γερμανικό δικαστήριο περιορίζει επίσης τη νομική εμβέλεια του τι επιτρέπεται.
Όταν ζήτησε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να γνωμοδοτήσει σχετικά με τη νομιμότητα του backstop της ΕΚΤ από το 2012, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέφρασε την υποστήριξη της ΕΚΤ.
Πολλοί θεωρούν τους Γερμανούς δικαστές ως εμπόδια στη σύγχρονη νομισματική πολιτική.
Γενικά δεν είναι καλή ιδέα να θεωρούμε τα νομικά συστήματα ως εμπόδια.
Οι νόμοι που διέπουν την ευρωζώνη αντικατοπτρίζουν την περίπλοκη κοινωνική σύμβαση μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ όταν ίδρυσαν τη νομισματική ένωση τη δεκαετία του 1990.
Οι διαρκείς νομικές συγκρούσεις αντικατοπτρίζουν μόνο πολιτικούς και οικονομικούς διχασμούς που δημιουργήθηκαν από το 2008, σημειώνει ο Wolfgang Münchau.
Η ΕΚΤ δεν υπόκειται στη γερμανική νομοθεσία, αλλά η Bundesbank λογοδοτεί.
Η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος στην ΕΚΤ.
Επομένως, μία αρνητική απόφαση του δικαστηρίου την Τρίτη (5/5) θα οδηγήσει την Eυρωζώνη σε νομικά αχαρτογράφητα νέα.
Η απόφαση αναμενόταν τον Μάρτιο του 2020, αλλά το δικαστήριο ανέβαλε την απόφαση προκειμένου να ληφθεί υπόψη το πρόγραμμα αγοράς έκτακτης ανάγκης για την πανδημία της ΕΚΤ.
Κανείς δεν είναι σε θέση, να γνωρίζει τι θα γίνει σε μία περίπτωση που το γερμανικό συνταγματικό δικαστήριο αποφανθεί αρνητικά για το PEPP, σημειώνει ο γνωστός αρθρογράφος των Financial Times Wolfgang Münchau
Όπως εξήγησαν οι Ana Bobić και Mark Dawson, δύο νομικοί μελετητές με έδρα το Βερολίνο, το PEPP δεν πληροί προφανώς τα νομικά κριτήρια που είχαν τεθεί σε προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει τέσσερα κριτήρια για την αγορά περιουσιακών στοιχείων.
Πρώτον, το πρόγραμμα πρέπει να αφήσει τους επενδυτές στο σκοτάδι για τα πραγματικά περιουσιακά στοιχεία που θα αγοραστούν.
Γι 'αυτό η ΕΚΤ περιορίζει συνήθως το ποσό του χρέους που μπορεί να αγοράσει.
Χαλάρωσε τους περιορισμούς για το PEPP, οπότε μεγάλο μέρος των πρόσφατα εκδοθέντων ιταλικών ομολόγων θα μπορούσε να καταλήξει στον ισολογισμό της ΕΚΤ.
Δεύτερον, οι αγορές δεν πρέπει να αποτρέψουν τα κράτη - μέλη από την εφαρμογή ορθών δημοσιονομικών πολιτικών.
Τρίτον, η ΕΚΤ δεν πρέπει να διατηρεί ομόλογα έως τη λήξη τους.
Τέλος, πρέπει να προσπαθήσει να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους για τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, το ταμείο διάσωσης.
Δεν έχει νόημα να προβλέψουμε τι θα κάνει το συνταγματικό δικαστήριο της Γερμανίας. Πάντα ήταν γεμάτο εκπλήξεις.
Στο παρελθόν, τάχθηκε ενάντια στο ευρώ, αλλά δεν το κυνήγησε μέχρι τέλους.
Το 1993 και το 1998, οι Γερμανοί Ευρωσκεπτικιστές ήλπιζαν μάταια ότι το δικαστήριο θα σταματήσει τη νομισματική ένωση.
Οι δικαστές συχνά εξέφρασαν τη συμπάθειά τους στους ενάγοντες, αλλά πάντοτε κατέληγαν να τους εναντιώνονται. Το δικαστήριο λαμβάνει επίσης υπόψη τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Η Covid-19 πληροί τις προϋποθέσεις.
Αλλά με κάθε απόφαση, το γερμανικό δικαστήριο περιορίζει επίσης τη νομική εμβέλεια του τι επιτρέπεται.
Όταν ζήτησε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να γνωμοδοτήσει σχετικά με τη νομιμότητα του backstop της ΕΚΤ από το 2012, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέφρασε την υποστήριξη της ΕΚΤ.
Πολλοί θεωρούν τους Γερμανούς δικαστές ως εμπόδια στη σύγχρονη νομισματική πολιτική.
Γενικά δεν είναι καλή ιδέα να θεωρούμε τα νομικά συστήματα ως εμπόδια.
Οι νόμοι που διέπουν την ευρωζώνη αντικατοπτρίζουν την περίπλοκη κοινωνική σύμβαση μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ όταν ίδρυσαν τη νομισματική ένωση τη δεκαετία του 1990.
Οι διαρκείς νομικές συγκρούσεις αντικατοπτρίζουν μόνο πολιτικούς και οικονομικούς διχασμούς που δημιουργήθηκαν από το 2008, σημειώνει ο Wolfgang Münchau.
Σχόλια αναγνωστών