Τελευταία Νέα
Διεθνή

Γιατί χτίστηκε το Δυτικό Τείχος της Ιερουσαλήμ;

Γιατί χτίστηκε το Δυτικό Τείχος της Ιερουσαλήμ;
Μυριάδες άνθρωποι συρρέουν για να δουν αυτό το θαύμα, στο Δυτικό Τείχος το οποίο αποδείχθηκε ότι προκλήθηκε από κάποιας μορφής φυτική ρητίνη
Σχετικά Άρθρα

Γιατί χτίστηκε το Δυτικό Τείχος της Ιερουσαλήμ;
Σε μια ενδιαφέρουσα αν και μερικώς μονοδιάστατη και λίγο θρησκόληπτη προσέγγιση, επιχειρείται από την συγγραφέα Dvora Waysman, να δοθεί μια εξήγηση γιατί χτίστηκε το Δυτικό Τείχος της Ιερουσαλήμ.
Η συγγραφέας αναφέρει:
Το Δυτικό Τείχος (ή Kotel) είναι συνώνυμο με την Ιερουσαλήμ.
Κάθε Εβραίος, αλλά και οι τουρίστες, που επισκέπτονται την Ιερουσαλήμ, θα επισκεφθούν το Δυτικό Τείχος.
Πριν από μερικά χρόνια φημολογείτο ότι το Τείχος δακρύζει, για την τραγική κατάσταση των Εβραίων στο Ισραήλ κατά τη διάρκεια των συνεχιζόμενων τρομοκρατικών επιθέσεων.
Μυριάδες άνθρωποι συρρέουν για να δουν αυτό το θαύμα, το οποίο αποδείχθηκε ότι προκλήθηκε από κάποιας μορφής φυτική ρητίνη.
Αλλά το Τείχος δεν είναι ποτέ μόνο του, ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας ή της νύχτας που επιλέγετε να το επισκεφθείτε. Κάποιος προσεύχεται, κάποιος λικνίζεται μπρος-πίσω, κάποιος γράφει μια αναφορά σε ένα κομμάτι χαρτί και το τοποθετηθεί σε μια ρωγμή ανάμεσα στις τεράστιες πέτρες.
Στο Tisha Be'av , οι Εβραίοι προσεύχονται εκεί όλη τη νύχτα, θρηνώντας την καταστροφή του Ναού, του οποίου αυτό είναι το τελευταίο υπόλοιπο.
Κάθονται στο έδαφος φωνάζοντας βουλές και θρήνους, και ο έντονος θρήνος κατακλύζει την μαύρη νύχτα της Ιερουσαλήμ.

Διχασμένοι οι εβραίοι

Οι Εβραίοι είναι διχασμένοι για το Τείχος, γιατί είμαστε άνθρωποι που θέτουμε ερωτήματα.
Υπάρχουν εκείνοι που αισθάνονται μια βαθιά συναισθηματική εμπειρία όταν αγγίζουν τις τεράστιες πέτρες της, ταυτίζονται με το έθνος, την κληρονομιά και την ουσία της ζωής.
Είναι για αυτούς ο τόπος όπου ο θρήνος και η χαρά, η απόγνωση και η ελπίδα, ενώνονται.
Στη συνέχεια, υπάρχει μια άλλη σχολή σκέψης ότι χτίστηκε με κουβάδες αίματος από έναν τρελό ειδωλολάτρη βασιλιά, και παρόλο που ο Δεύτερος Ναός καταστράφηκε πριν από 1.944 χρόνια, είναι ένα φλεγόμενο σύμβολο της εβραϊκής διχοτόμησης, του μίσους και του ολοένα και πιο βίαιου Εβραίου.
Το Δυτικό Τείχος δεν είναι ο αρχαιότερος χώρος (το Σπήλαιο των Πατριαρχών στη Χεβρώνα, ο τάφος του Βασιλιά Δαβίδ είναι ακόμη παλαιότεροι), αλλά αυτός ο τόπος των 2.000 ετών προσελκύει την μεγαλύτερη προσοχή από κάθε άλλο.
Ίσως εξαιτίας της πεποίθησης ότι η Σεχίνα (η ιερή παρουσία του Θεού) δεν έχει απομακρυνθεί ποτέ από εκεί.

Γιατί δημιουργήθηκε το Kotel;

Η απάντηση φαίνεται να βρίσκεται στα γραπτά του Josephus Flavius, του ιστορικού της εποχής.
Ο Βασιλιάς Αγρίππας είχε καταλάβει το παλάτι Hasmonean που βρίσκεται στην πλαγιά ενός λόφου στην Ιερουσαλήμ.
Κατασκεύασε ένα μεγάλο δωμάτιο από το οποίο μπορούσε να απολαύσει το πανόραμα της πόλης και της περιοχής του Ναού.
Οι ιερείς έγιναν πολύ νευρικοί όταν συνειδητοποίησαν ότι ο βασιλιάς περνούσε πολλές ώρες στην αίθουσα παρατήρησης και υποψιάστηκαν ότι τους κατασκοπεύει.
Έφτασαν στο σημείο να ζητήσουν ανεπιτυχώς να σταματήσει αυτήν την πρακτική.
Έτσι οι επικεφαλής του ναού αποφάσισαν να χτίσουν ένα πολύ ψηλό τείχος που θα έκρυβε την θέα στον βασιλιά Αγρίππα.
Λίγο αργότερα, με εντολή του βασιλιά, ο Porcius Festus, πήρε εντολή να κατεδαφίσει το τείχος, καθώς ισχυρίστηκε ότι είχε κατασκευαστεί παράνομα.
Ο αρχιερέας, ο οποίος ήταν τότε ο Ραβίνος Ισμαήλ, παρακάλεσε τον Αγρίππα να καθυστερήσει την κατεδάφιση έως ότου προσφύγει στον αυτοκράτορα της Ρώμης ο οποίος θα έδινε και την τελική του εισήγηση.
Επειδή ο βασιλιάς ήταν πεπεισμένος ότι θα κέρδιζε, επέτρεψε την έφεση και ο αρχιερέας ταξίδεψε στη Ρώμη, επικεφαλής μιας αντιπροσωπείας 12 ατόμων.
Κατά την άφιξή τους, συνάντησαν την Poppaea, τη σύζυγο του αυτοκράτορα.
Είχε συμπάθεια στον Ιουδαϊσμό και υποσχέθηκε να προσφύγει στον σύζυγό της εκ μέρους του Ραβίνου Ισμαήλ.
Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας συμφώνησε ότι το Kotel πρέπει να παραμείνει ανέπαφο.
Ωστόσο, αποφάσισε να απομακρύνει τον Ραβίνο Ισμαήλ και να τον κρατήσει ως όμηρο στη Ρώμη.
Ο λόγος δεν είναι σαφής, αλλά επέτρεψε στους άλλους 11 να επιστρέψουν στην Ιερουσαλήμ, και έστειλε μια επιστολή στον Αγρίππα που του διαβεβαίωνε ότι είχε κάθε εμπιστοσύνη στον βασιλιά της Ιουδαίας και ζητώντας να διορίσει νέο αρχιερέα, καθώς είχε αποφασίσει ότι ο Ραβίνος Ισμαήλ δεν θα επιτρεπόταν να επιστρέψει στην Ιερουσαλήμ για την απιστία του.
Το Δυτικό Τείχος παρέμεινε, προς απογοήτευση του Αγρίππα, και όταν η Ιερουσαλήμ καταστράφηκε μερικά χρόνια αργότερα, μόνο το Kotel παρέμεινε, γιατί ο ρωμαίος αυτοκράτορας είχε διατάξει τους εκπροσώπους του να το προστατεύσουν.
Όταν το εβραϊκό κράτος, ο ναός και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού εξαφανίστηκαν στον τελικό πόλεμο, η επιβίωση του Δυτικού Τείχους φάνηκε να είναι θαύμα, ένας οιωνός ότι κάποια μέρα ο Ναός θα αποκατασταθεί.
Έξι αιώνες αργότερα, το Kotel επέζησε επίσης όταν ορδές φανατικών Μουσουλμάνων προσπάθησαν ξανά να καταστρέψουν την Ιερουσαλήμ.
Και έτσι επέζησε, παρά τον αριθμό των ηγεμόνων που πέρασαν τα τελευταία 2.000 χρόνια.
Είναι ένας τεράστιος τοίχος που περιλαμβάνει τα όνειρα, τις προσευχές και τα δάκρυα των ανθρώπων του εβραϊκού έθνους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης