Διεθνή

Βρετανία: Παροχή βίζας σε οδηγούς βαρέων οχημάτων από την EE για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε καύσιμα – Πλαφόν στις πωλήσεις από τις εταιρείες

Βρετανία: Παροχή βίζας σε οδηγούς βαρέων οχημάτων από την EE για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε καύσιμα –  Πλαφόν στις πωλήσεις από τις εταιρείες
Εργασιακή βίζα μικρής διάρκειας αναμένεται να δοθεί σε εκατοντάδες ξένους οδηγούς φορτηγών σε προσπάθεια να μειωθούν οι ελλείψεις καυσίμων στα πρατήρια βενζίνης  - Σύμφωνα με τα στοιχεία λείπουν 10.000 οδηγοί 
Σχετικά Άρθρα

Brexit και πανδημία είναι οι κύριοι λόγοι για τις ελλείψεις οδηγών βαρέων οχημάτων – κάτι που προκαλεί προβλήματα στον ανεφοδιασμό των πρατηρίων καυσίμων.
Ο Boris Johnson αναγκαστικά στρέφεται στην ΕΕ, επισημαίνεται σε δημοσίευμα της Deutsche Welle, το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021.
Στριμωγμένη και σχεδόν αναγκασμένη είναι η βρετανική κυβέρνηση να βρει άμεσα λύση στο τεράστιο πρόβλημα έλλειψης οδηγών βαρέων οχημάτων, σημειώνεται στο δημοσίευμα
.Η κυβέρνηση μέσα στο Σαββατοκύριακο αναμένεται ανακοινώσει ένα προσωρινό πρόγραμμα βίζας εργασίας για Ευρωπαίους οδηγούς φορτηγών.

Κλειστά βενζινάδικα και ουρές

Αν και η υπερασπιστική της πολιτική σχετικά με το Brexit δεν επιτρέπει τέτοιες κινήσεις, είναι σχεδόν αναπόφευκτη λύση.
Τις τελευταίες ημέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο πολλά βενζινάδικα έχουν κλείσει προσωρινά, καθώς ενώ υπάρχει απόθεμα καυσίμων, δεν υπάρχουν οδηγοί να το μεταφέρουν από τις κεντρικές δεξαμενές.
Αρκετά από τα πρατήρια καυσίμων στη Μεγάλη Βρετανία έχουν κλείσει προσωρινά, με τα γεγονότα αυτά να έχουν πανικοβάλει τους πολίτες, προκαλώντας τεράστιες ουρές.
Ήδη μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πρατηρίων καυσίμων (EG Group) στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει θέσει όριο 30 λιρών ανά όχημα, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες παρόμοιες πρακτικές.

Επιβολή πλαφόν

Τη ίδια ώρα η Shell να επιβεβαιώνει την κατάσταση, και άλλες εταιρείες να αναγκάζονται να επιβάλουν πλαφόν στη ποσότητα που πουλούν.
Η ενεργειακή κρίση στη Βρετανία, που έχει οδηγήσει σε λουκέτο αρκετούς παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος, επιτείνεται από τη μεγάλη έλλειψη που παρατηρείται σε οδηγούς μετά το Brexit.

Τα έκτακτα μέτρα

Σύμφωνα με το Bloomberg σε δημοσίευμα του την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021, η βρετανική κυβέρνηση αναμένεται να χαλαρώσει τους περιορισμούς για τους ξένους οδηγούς φορτηγών, παρά τις προειδοποιήσεις ότι η παροχή βίζας σε ξένους οδηγούς θα επιδεινώσει την κρίση, καθώς θα οδηγήσει σε μειώσεις των μισθών των Βρετανών οδηγών, και ότι το μέτρο αυτό δεν εγγυάται πραγματικά την άφιξη των ξένων οδηγών στη Μεγάλη Βρετανία.
Ταυτόχρονα, εξετάζεται η πιθανότητα παροχής εργασιακής βραχυπρόθεσμης βίζας και σε όσους εργάζονται στη βιομηχανία μεταποίησης κρέατος, όπου το ποσοστό κενών θέσεων εργασίας αγγίζει το 15%.
Η βρετανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η παροχή της εν λόγω βίζας θα μειώσει τις πιέσεις, χαρακτηρίζοντας το μέτρο αυτό «προσωρινό», ενώ, παράλληλα, θα ασκεί πιέσεις στις εταιρείες να αυξήσουν τους μισθούς και να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς φορτηγών.

Οι ελλείψεις στα καύσιμα 

Την ίδια ώρα σημειώνεται ότι τα πρατήρια καυσίμων που διαχειρίζονται η βρετανική BP και η αμερικανική ExxonMobil έκλεισαν στη Βρετανία λόγω των ελλείψεων σε καύσιμα, που οφείλονται στα προβλήματα παράδοσης στη χώρα, τα οποία προκάλεσε η έλλειψη οδηγών φορτηγών.
Ο κολοσσός των υδρογονανθράκων BP ανέφερε ανακοίνωσε ότι ένας «μικρός αριθμός» πρατηρίων καυσίμων στη Βρετανία «έκλεισε προσωρινά λόγω των ελλείψεων αμόλυβδης βενζίνης και ντίζελ».
Σε ένα δελτίο τύπου που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο όμιλος παραδέχεται πως «αντιμετωπίζει προβλήματα προμήθειας βενζίνης σε ορισμένα σημεία πωλήσεων στη Βρετανία», τα οποία προκαλούν «οι καθυστερήσεις παράδοσης, λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών στη Βρετανία».
Από την πλευρά του, ο αμερικανικός κολοσσός ExxonMobil, ιδιοκτήτης των σταθμών Esso, ανέφερε πως ένας «μικρός αριθμός» από τα 200 πρατήριά του στα σούπερ μάρκετ Tesco βρέθηκε αντιμέτωπος με το πρόβλημα αυτό, μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων PA.

Γιατί υπάρχει έλλειψη οδηγών;

Υπολογίζεται η έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών φορτηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πολλούς από αυτούς να έχουν συνταξιοδοτηθεί, ενώ άλλοι έφυγαν από το Ηνωμένο Βασίλειο για να επιστρέψουν στις χώρες καταγωγής τους στην Ευρώπη.
Από τους καταγεγραμμένους 600.000 οδηγούς, οι μισοί εγκατέλειψαν τις δουλειές τους, ενώ, λόγω του Brexit, 16.000 και 20.000 ξένοι οδηγοί έχουν επιστρέψει στις χώρες καταγωγής τους, ενώ 40.000 τεστ οδήγησης έχουν ακυρωθεί εξαιτίας της πανδημίας.

Υπάρχει έλλειψη καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο;

Στην πραγματικότητα, στη Μεγάλη Βρετανία δεν υπάρχουν προβλήματα έλλειψης πετρελαίου ή βενζίνης στα διυλιστήρια, αλλά η έλλειψη οδηγών φορτηγών έχει προκαλέσει διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Ποια πρατήρια κλείνουν;

Περίπου 100 από τα 4.240 πρατήρια στο Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εφοδιασμό καυσίμων.
Η BP και μερικά πρατήρια της Tesco Express, που εφοδιάζονται από την Esso, έχουν ήδη κλείσει, ενώ η μεγαλύτερη αλυσίδα πρατηρίων καυσίμου της χώρας, η Motor Fuel Group, συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, παρά την έλλειψη οδηγών, μαζί με τα πρατήρια EG Group, Sainsbury’s, Morrisons και Asda.

Κίνδυνος για έλλειψη τροφίμων

Η εν λόγω έλλειψη έχει επηρεάσει και τη διάθεση τροφίμων στα σουπερμάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, με τα σημαντικότερα προβλήματα να εντοπίζονται στο γάλα και το ψωμί, καθώς τα εν λόγω τρόφιμα τα προμηθεύονται απευθείας από τις εταιρείες Αrla και Müller και Warburtons, Allied Bakeries και Hovis, αντίστοιχα, οι οποίες, επίσης, δυσκολεύονται να προσλάβουν οδηγούς.

Ποιες οι ενέργειες για να αντιμετωπισθεί η έλλειψη;

H βρετανική κυβέρνηση προέβη στη χαλάρωση του νόμου που αφορά τις ώρες οδήγησης, ώστε να αυξηθούν από 9 σε 11, παρά τις συνέπειες που μία τέτοια αλλαγή ενέχει στον τομέα της υγείας και της ασφάλειας, ενώ, παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο λήψης μέτρων έκτακτης ανάγκης θέτοντας τους στρατιώτες σε ετοιμότητα, ώστε να μπορούν να οδηγήσουν πετρελαιοφόρα σε περίπτωση ανάγκης.

Πότε θα επιλυθεί το πρόβλημα;

Η Road Haulage Association and Logistics στο Ηνωμένο Βασίλειο επιμένει εδώ και καιρό στην έκδοση βραχυπρόθεσμης βίζας σε οδηγούς φορτηγών από την Ευρώπη, ώστε να αντιμετωπισθεί το εν λόγω ζήτημα. Εντούτοις, αυτή η σημαντική έλλειψη οδηγών είναι πιθανό να συνεχίσει για τους επόμενους 6 με 9 μήνες.

Θα αυξηθούν και οι τιμές;

Η βασική αρχή της προσφοράς και της ζήτησης συνεπάγεται αύξηση στους μισθούς των οδηγών.
Τα υψηλότερα αυτά κόστη εργασίας θα καταλήξουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τους εργοδότες λιανικής να αναμένουν άλμα στις τιμές αύξησης των τροφίμων κατά 5% μέχρι το τέλος του φετινού έτους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης