Από αυτό το καλοκαίρι, όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα περιέχουν, βάσει νόμου, ένα «μαύρο κουτί» στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι αρχές που καταγράφει τα δεδομένα οδήγησης.
Από τις 6 Ιουλίου 2022, όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αναγκαστούν να τοποθετούν νέα μοντέλα με ένα σύστημα που παρακολουθεί τα τεχνικά δεδομένα.
Τα δεδομένα που καταγράφονται θα περιλαμβάνουν «την ταχύτητα του οχήματος, το φρενάρισμα, τη γωνία του τιμονιού, την κλίση του στο δρόμο και εάν λειτουργούσαν τα διάφορα συστήματα ασφαλείας του οχήματος, ξεκινώντας από τις ζώνες ασφαλείας».
«Το νέο σύστημα θα συμπέσει με την εισαγωγή των συστημάτων Intelligent Speed Assistance (ISA), τα οποία θα προειδοποιούν τους οδηγούς όταν παραβιάζουν το όριο ταχύτητας», αναφέρει το Reclaim the Net .
«Ωστόσο, τα συστήματα ISA δεν πρέπει να εμποδίζουν τον οδηγό να παραβεί πραγματικά το όριο ταχύτητας».
Το σύστημα, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι αρχές επιβολής του νόμου αλλά όχι οι ασφαλιστικές εταιρείες, θα μπορεί επίσης να καταγράφει τον ακριβή τύπο του οχήματος και να στέλνει τις πληροφορίες στους κατασκευαστές μετά από ένα ατύχημα.
Οι αρχές ισχυρίζονται ότι τα δεδομένα θα είναι «ανώνυμα», που σημαίνει ότι οι πληροφορίες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ταυτοποίηση του ιδιοκτήτη του οχήματος, αν και μόνο οι απίστευτα αφελείς θα το πίστευαν εύλογα.
Πώς θα λειτουργεί
Οι ηλεκτρονικοί καταγραφείς (Electronic Data Recorders) θα συλλέγουν στοιχεία και παραμέτρους, ώστε σε περίπτωση ενός ατυχήματος οι Αρχές να μπορούν να διαλευκάνουν τα αίτιά του (υπερβολική ταχύτητα, απότομη αλλαγή πορείας, κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κ.ά.).
Ειδικότερα, η συσκευή αυτή θα μπορεί να δώσει πολύτιμες πληροφορίες στην εξιχνίαση ατυχημάτων, καθώς με καταγεγραμμένα τα απαραίτητα δεδομένα η ανάλυσή τους θα δίνει πιο σαφή εικόνα για την υπαιτιότητα των εμπλεκομένων οδηγών σε συνάρτηση με τις συνθήκες (καιρικές, ποιότητα ασφάλτου, κλίση στροφής).
Συγκεκριμένα, το μαύρο κουτί στα αυτοκίνητα θα καταγράφει τα πάντα: από την ταχύτητα του αυτοκινήτου, το φρενάρισμα, έως και τη θέση του ΙΧ. Να σημειωθεί, ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού το μαύρο κουτί το τοποθετούν εδώ και πολλά χρόνια χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, παρακινούμενοι από τις ασφαλιστικές εταιρείες - όπως στη Μ. Βρετανία.
Αλλο ένα πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι, σε παλαιότερη έρευνα, είχε αποδειχθεί πως οι οδηγοί που είχαν τοποθετήσει το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους ήταν πιο προσεκτικοί, συμμετείχαν σε λιγότερα τροχαία, από τους οδηγούς που δεν διέθεταν καταγραφέα δεδομένων, ενώ οι θάνατοι νέων οδηγών που είχαν το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους μειώθηκε σχεδόν 30%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών