Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κι όμως ο πόλεμος έπιασε τελείως «αδιάβαστα» τα social media: Facebook, YouTube, Twitter γράφουν ξανά τους κανόνες τους

Κι όμως ο πόλεμος έπιασε τελείως «αδιάβαστα» τα social media: Facebook, YouTube, Twitter γράφουν ξανά τους κανόνες τους
Οι κινήσεις δείχνουν πώς οι πλατφόρμες του Διαδικτύου προσπαθούν να προσαρμόσουν τις πολιτικές περιεχομένου που βασίζονται στις έννοιες της πολιτικής ουδετερότητας σε ένα πλαίσιο πολέμου
Πριν από έναν μήνα, το να επαινείς μια νεοναζιστική πολιτοφυλακή ή να κάνεις έκκληση για βία κατά των Ρώσων, θα μπορούσε να σε οδηγήσει σε αποκλεισμό από το Facebook στην Ουκρανία. Πλέον, επιτρέπονται και τα δύο στο πλαίσιο του πολέμου μεταξύ των δύο χωρών. 
Εν τω μεταξύ, οι ρωσικοί κρατικοί οργανισμοί μέσων ενημέρωσης που κάποτε δημοσίευαν ελεύθερα αποκλείονται στην Ευρώπη στην πλατφόρμα.
Δεν είναι μόνο το Facebook που ξαναγράφει τους κανόνες του ως απάντηση στην αιματηρή, απρόκλητη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. 
Από 
την απαγόρευση διαφημίσεων στη Ρωσία από την Google και την κατάργηση βίντεο του YouTube για τον πόλεμο, στο Twitter που αρνείται να προτείνει tweets που συνδέονται με τα ρωσικά κρατικά μέσα και το TikTok αναστέλλει όλες τις μεταφορτώσεις βίντεο από τη χώρα ως απάντηση στον νόμο για τις «ψευδείς ειδήσεις».
Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν λάβει ad hoc ενέργειες τις τελευταίες εβδομάδες που υπερβαίνουν ή έρχονται σε αντίθεση με τις προηγούμενες πολιτικές της.

Οι κινήσεις δείχνουν πώς οι πλατφόρμες του Διαδικτύου προσπαθούν να προσαρμόσουν τις πολιτικές περιεχομένου που βασίζονται στις έννοιες της πολιτικής ουδετερότητας σε ένα πλαίσιο πολέμου.
Και όπως δείχνουν οι κινήσεις τους χρειάζονται ένα νέο κεφάλαιο για τις γεωπολιτικές συγκρούσεις.
«Οι εταιρείες εξελίσσονται όσο προχωρούν», λέει η Katie Harbath, Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων τεχνολογικής πολιτικής Anchor Change και πρώην διευθύντρια δημόσιας πολιτικής στο Facebook. 
«Μέρος της ανησυχίας μου είναι ότι όλοι σκεφτόμαστε βραχυπρόθεσμα» στην Ουκρανία, λέει, αντί για τις βασικές αρχές που θα πρέπει να καθοδηγούν τον τρόπο με τον οποίο οι πλατφόρμες προσεγγίζουν τους πολέμους σε όλο τον κόσμο.
Το να κινείσαι γρήγορα ως απάντηση σε μια κρίση δεν είναι από μόνο του κακό.
Για τις εταιρείες τεχνολογίας που έχουν γίνει de facto διαχειριστές της διαδικτυακής πληροφόρησης, η ταχεία αντίδραση σε παγκόσμια γεγονότα και η αλλαγή των κανόνων όπου είναι χρειάζεται, είναι απαραίτητη.
Συνολικά, οι γίγαντες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν δείξει μια ασυνήθιστη προθυμία να λάβουν θέση κατά της εισβολής, δίνοντας προτεραιότητα στις ευθύνες τους απέναντι στους Ουκρανούς χρήστες και στους δεσμούς τους με τις δημοκρατικές κυβερνήσεις έναντι της επιθυμίας τους να παραμείνουν ουδέτεροι, ακόμη και με τίμημα την απαγόρευση από τη Ρωσία.
Αυτό που χρειάζονται πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, το YouTube και το TikTok, υποστηρίζει η Washington Post, δεν είναι ένα άλλο αυστηρό σύνολο κανόνων που μπορεί να γενικευτεί σε κάθε σύγκρουση, αλλά μια διαδικασία και πρωτόκολλα για την εποχή του πολέμου που μπορούν να εφαρμοστούν με ευελιξία και με βάση τα συμφραζόμενα όταν ξεσπούν μάχες — σχεδόν ανάλογες με τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι εταιρείες τεχνολογίας για την αντιμετώπιση του τρομοκρατικού περιεχομένου μετά τη σφαγή το 2019 στη Νέα Ζηλανδία.

Το Facebook και οι άλλοι

Το Facebook και άλλες πλατφόρμες έχουν αναπτύξει επίσης ειδικά πρωτόκολλα όλα αυτά τα χρόνια για τις εκλογές, που παρακολουθούν ξένες παρεμβάσεις ή εκστρατείες παραπληροφόρησης έως πολιτικές που απαγορεύουν συγκεκριμένα την παραπληροφόρηση σχετικά με τον τρόπο ψήφου, καθώς και για την πανδημία του Covid-19.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία θα πρέπει να είναι η ώθηση για να σκεφτούν με τον ίδιο συστηματικό τρόπο τα μέτρα πολιτικής που μπορεί να χρειαστούν ειδικά σε περιπτώσεις πολέμων, εξεγέρσεων ή θρησκευτικών συγκρούσεων, λέει ο Harbath of Anchor Change — και σχετικά με το ποια θα ήταν τα κριτήρια για την εφαρμογή τους, όχι μόνο στην Ουκρανία αλλά σε συγκρούσεις σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που τραβούν λιγότερο την προσοχή του κοινού και των μέσων ενημέρωσης.
Το Facebook, από την πλευρά του, έχει τουλάχιστον ξεκινήσει σε αυτό το μονοπάτι.
Η εταιρεία λέει ότι άρχισε να σχηματίζει ειδικές ομάδες το 2018 για να «κατανοήσει καλύτερα και να αντιμετωπίσει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε χώρες που αντιμετωπίζουν συγκρούσεις» και ότι έχει προσλάβει περισσότερα άτομα με τοπική και θεματική εξειδίκευση στη Μιανμάρ και την Αιθιοπία.
Ωστόσο, οι ενέργειές της στην Ουκρανία - η οποία προσπάθησε να εστιάσει την προσοχή του Facebook στη ρωσική παραπληροφόρηση ήδη από το 2015 - δείχνουν ότι χρειάζεται πολλή περισσότερη δουλειά να γίνει.
Το Facebook έχει επίσης κατηγορηθεί στο παρελθόν για λογοκρισία αναρτήσεων που υπογραμμίζουν την αστυνομική βία κατά των μουσουλμάνων στο Κασμίρ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης