Ο Musk περιέγραψε το σχέδιο της Tesla για ένα διυλιστήριο λιθίου κοντά στο Corpus Christi του Τέξας, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον Μάιο
Τις αυξανόμενες προκλήσεις ενός διαρκώς μεταβαλλόμενου κόσμου περιέργαψε με τον πιο γλαφυρό τρόπο ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την εξασφάλιση εξευγενισμένου λιθίου για μπαταρίες EV.
"Το σημείο ασφυξίας αφορά πολύ περισσότερο την ικανότητα διύλισης παρά την εξόρυξη.
Το λίθιο είναι στην πραγματικότητα είναι πολύ κοινό σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ", δήλωσε ο Musk.
"Είναι πολύ περισσότερο ένα ερώτημα του πού είναι η ικανότητα διύλισης και μπορεί η ικανότητα διύλισης να επιταχυνθεί".
Ο Musk περιέγραψε το σχέδιο της Tesla για ένα διυλιστήριο λιθίου κοντά στο Corpus Christi του Τέξας, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον Μάιο.
Βρήκε επίσης την ευκαιρία, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν, να καλέσει άλλους επιχειρηματίες να διυλίσουν περισσότερο το ορυκτό που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων.
"Όπως, αντί να φτιάξετε μια εφαρμογή ανταλλαγής φωτογραφιών, παρακαλώ διυλίστε το λίθιο.
Εξόρυξη και διύλιση, βαριά βιομηχανία, ελάτε", είπε ο Musk.
"Από πού θα προέλθει αυτό το υλικό;
Επί του παρόντος, μεγάλο μέρος της παγκόσμιας διύλισης λιθίου γίνεται στην Κίνα και κατευθύνεται στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας.
Αλλά η ώθηση της κυβέρνησης Biden προς πιο πράσινες τεχνολογίες πρόκειται να δημιουργήσει τεράστια ζήτηση για λίθιο στις ΗΠΑ.
"Αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ παράγουμε περίπου 20.000 τόνους υδροξειδίου του λιθίου που διυλίζεται στις ΗΠΑ.
Πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε πάνω από 700.000 μέχρι το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.
Δηλαδή, 35 φορές περισσότερο", δήλωσε ο Keith Phillips, διευθύνων σύμβουλος της Piedmont Lithium, στους πελάτες της οποίας περιλαμβάνονται η Tesla και η LG Chem, σε συνέντευξή του στο Yahoo Finance.
"Όλα αυτά είναι λίγο πιο μελλοντικά - και το ερώτημα που νομίζω είναι - από πού θα προέλθει όλο το υλικό;"
Η Piedmont Lithium βρίσκεται στη διαδικασία κατασκευής ενός ολοκληρωμένου ορυχείου και διυλιστηρίου στη Βόρεια Καρολίνα, καθώς και μιας εγκατάστασης διύλισης στο Τενεσί.
Η εταιρεία ασχολείται επίσης με έργα στο Κεμπέκ και την Γκάνα.
"Χρειαζόμαστε περισσότερα και από τα δύο", δήλωσε ο Phillips.
"Χρειαζόμαστε προφανώς περισσότερη χωρητικότητα διυλιστηρίων.
Επειδή δεν μπορείς να φτιάξεις μπαταρία με... πετρώματα.
Χρειάζεσαι εξευγενισμένα χημικά.
Και η απεγνωσμένη ανάγκη - νομίζω - είναι για περισσότερες πρώτες ύλες από το έδαφος.
Και όσο περισσότερο από αυτό μπορούμε να παράγουμε στις ΗΠΑ τόσο το καλύτερο".
Στις ΗΠΑ έχουν εντοπιστεί αποθέματα λιθίου.
Ωστόσο, τα έργα εξόρυξης διαρκούν περίπου μια δεκαετία για να ολοκληρωθούν.
Τα διυλιστήρια χρειάζονται περίπου δύο χρόνια για να τεθούν σε λειτουργία.
"Δεν μπορείτε απλώς να πατήσετε έναν διακόπτη και να φέρετε περισσότερα μέταλλα στην αγορά", δήλωσε πρόσφατα ο αναλυτής της Bank of America, Michael Widmer.
Η έρευνα του Widmer δείχνει ότι οι χώρες σε όλο τον κόσμο πρέπει να αντιμετωπίσουν πολυάριθμες ελλείψεις σε μέταλλα και ορυχεία, όπως το λίθιο, ο χαλκός, το νικέλιο και το αλουμίνιο.
"Το συμπέρασμα είναι ότι ... για πολλά από τα εμπορεύματα, απλά δεν διαθέτουμε αρκετά χρήματα στο έδαφος αυτή τη στιγμή", δήλωσε ο Widmer.
'Το λίθιο έχει πέσει πολύ'
Οι τιμές του λιθίου κορυφώθηκαν το 2022 και έκτοτε έχουν πέσει περισσότερο από 50%.
Ο Musk - ο οποίος τον περασμένο Απρίλιο τόνισε ότι οι τιμές του λιθίου είχαν αυξηθεί σε "τρελά επίπεδα!", σημείωσε την πτώση τους την περασμένη εβδομάδα.
"Το λίθιο έχει πέσει πολύ", δήλωσε.
Η πτώση του κόστους των βασικών εμπορευμάτων αναμένεται να βοηθήσει τα περιθώρια κέρδους της Tesla, καθώς οι κινήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας EV να μειώσει την τιμή των αυτοκινήτων της στην Κίνα και τις ΗΠΑ επιβάρυναν τα κέρδη της στο τελευταίο τρίμηνο.
Παρά την πτώση του λιθίου, ωστόσο, οι τιμές είναι περίπου τριπλάσιες σε σχέση με πριν από δύο χρόνια και έρχεται σε μια εποχή που η μετάβαση στα EVs συνεχίζει να αποτελεί εστίαση για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Ford, για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου μπαταριών EV αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μίσιγκαν σε συνεργασία με έναν κινεζικό προμηθευτή.
"Νομίζω ότι μακροπρόθεσμα, όταν θα ανακαλυφθούν περισσότερα ορυχεία, όταν θα κατασκευαστούν περισσότερα διυλιστήρια, όταν η ανακύκλωση θα γίνει παράγοντας, ξέρετε, σε 10 και πλέον χρόνια από τώρα, νομίζω ότι αυτή η αγορά θα μοιάζει πολύ περισσότερο με το χαλκό ή το πετρέλαιο, όπου η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης θα είναι περισσότερο συγχρονισμένη", δήλωσε η Piedmont Lithium.
"Αυτή τη στιγμή, θεμελιωδώς, δεν έχουν κατασκευαστεί αρκετά ορυχεία και διυλιστήρια για να εξυπηρετήσουν όλες τις μονάδες μπαταριών που κατασκευάζονται.
Η βιομηχανία λιθίου παίζει πραγματικά το παιχνίδι της αναπλήρωσης".
www.bankingnews.gr
"Το σημείο ασφυξίας αφορά πολύ περισσότερο την ικανότητα διύλισης παρά την εξόρυξη.
Το λίθιο είναι στην πραγματικότητα είναι πολύ κοινό σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ", δήλωσε ο Musk.
"Είναι πολύ περισσότερο ένα ερώτημα του πού είναι η ικανότητα διύλισης και μπορεί η ικανότητα διύλισης να επιταχυνθεί".
Ο Musk περιέγραψε το σχέδιο της Tesla για ένα διυλιστήριο λιθίου κοντά στο Corpus Christi του Τέξας, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον Μάιο.
Βρήκε επίσης την ευκαιρία, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν, να καλέσει άλλους επιχειρηματίες να διυλίσουν περισσότερο το ορυκτό που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων.
"Όπως, αντί να φτιάξετε μια εφαρμογή ανταλλαγής φωτογραφιών, παρακαλώ διυλίστε το λίθιο.
Εξόρυξη και διύλιση, βαριά βιομηχανία, ελάτε", είπε ο Musk.
"Από πού θα προέλθει αυτό το υλικό;
Επί του παρόντος, μεγάλο μέρος της παγκόσμιας διύλισης λιθίου γίνεται στην Κίνα και κατευθύνεται στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας.
Αλλά η ώθηση της κυβέρνησης Biden προς πιο πράσινες τεχνολογίες πρόκειται να δημιουργήσει τεράστια ζήτηση για λίθιο στις ΗΠΑ.
"Αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ παράγουμε περίπου 20.000 τόνους υδροξειδίου του λιθίου που διυλίζεται στις ΗΠΑ.
Πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε πάνω από 700.000 μέχρι το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.
Δηλαδή, 35 φορές περισσότερο", δήλωσε ο Keith Phillips, διευθύνων σύμβουλος της Piedmont Lithium, στους πελάτες της οποίας περιλαμβάνονται η Tesla και η LG Chem, σε συνέντευξή του στο Yahoo Finance.
"Όλα αυτά είναι λίγο πιο μελλοντικά - και το ερώτημα που νομίζω είναι - από πού θα προέλθει όλο το υλικό;"
Η Piedmont Lithium βρίσκεται στη διαδικασία κατασκευής ενός ολοκληρωμένου ορυχείου και διυλιστηρίου στη Βόρεια Καρολίνα, καθώς και μιας εγκατάστασης διύλισης στο Τενεσί.
Η εταιρεία ασχολείται επίσης με έργα στο Κεμπέκ και την Γκάνα.
"Χρειαζόμαστε περισσότερα και από τα δύο", δήλωσε ο Phillips.
"Χρειαζόμαστε προφανώς περισσότερη χωρητικότητα διυλιστηρίων.
Επειδή δεν μπορείς να φτιάξεις μπαταρία με... πετρώματα.
Χρειάζεσαι εξευγενισμένα χημικά.
Και η απεγνωσμένη ανάγκη - νομίζω - είναι για περισσότερες πρώτες ύλες από το έδαφος.
Και όσο περισσότερο από αυτό μπορούμε να παράγουμε στις ΗΠΑ τόσο το καλύτερο".
Στις ΗΠΑ έχουν εντοπιστεί αποθέματα λιθίου.
Ωστόσο, τα έργα εξόρυξης διαρκούν περίπου μια δεκαετία για να ολοκληρωθούν.
Τα διυλιστήρια χρειάζονται περίπου δύο χρόνια για να τεθούν σε λειτουργία.
"Δεν μπορείτε απλώς να πατήσετε έναν διακόπτη και να φέρετε περισσότερα μέταλλα στην αγορά", δήλωσε πρόσφατα ο αναλυτής της Bank of America, Michael Widmer.
Η έρευνα του Widmer δείχνει ότι οι χώρες σε όλο τον κόσμο πρέπει να αντιμετωπίσουν πολυάριθμες ελλείψεις σε μέταλλα και ορυχεία, όπως το λίθιο, ο χαλκός, το νικέλιο και το αλουμίνιο.
"Το συμπέρασμα είναι ότι ... για πολλά από τα εμπορεύματα, απλά δεν διαθέτουμε αρκετά χρήματα στο έδαφος αυτή τη στιγμή", δήλωσε ο Widmer.
'Το λίθιο έχει πέσει πολύ'
Οι τιμές του λιθίου κορυφώθηκαν το 2022 και έκτοτε έχουν πέσει περισσότερο από 50%.
Ο Musk - ο οποίος τον περασμένο Απρίλιο τόνισε ότι οι τιμές του λιθίου είχαν αυξηθεί σε "τρελά επίπεδα!", σημείωσε την πτώση τους την περασμένη εβδομάδα.
"Το λίθιο έχει πέσει πολύ", δήλωσε.
Η πτώση του κόστους των βασικών εμπορευμάτων αναμένεται να βοηθήσει τα περιθώρια κέρδους της Tesla, καθώς οι κινήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας EV να μειώσει την τιμή των αυτοκινήτων της στην Κίνα και τις ΗΠΑ επιβάρυναν τα κέρδη της στο τελευταίο τρίμηνο.
Παρά την πτώση του λιθίου, ωστόσο, οι τιμές είναι περίπου τριπλάσιες σε σχέση με πριν από δύο χρόνια και έρχεται σε μια εποχή που η μετάβαση στα EVs συνεχίζει να αποτελεί εστίαση για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Ford, για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου μπαταριών EV αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μίσιγκαν σε συνεργασία με έναν κινεζικό προμηθευτή.
"Νομίζω ότι μακροπρόθεσμα, όταν θα ανακαλυφθούν περισσότερα ορυχεία, όταν θα κατασκευαστούν περισσότερα διυλιστήρια, όταν η ανακύκλωση θα γίνει παράγοντας, ξέρετε, σε 10 και πλέον χρόνια από τώρα, νομίζω ότι αυτή η αγορά θα μοιάζει πολύ περισσότερο με το χαλκό ή το πετρέλαιο, όπου η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης θα είναι περισσότερο συγχρονισμένη", δήλωσε η Piedmont Lithium.
"Αυτή τη στιγμή, θεμελιωδώς, δεν έχουν κατασκευαστεί αρκετά ορυχεία και διυλιστήρια για να εξυπηρετήσουν όλες τις μονάδες μπαταριών που κατασκευάζονται.
Η βιομηχανία λιθίου παίζει πραγματικά το παιχνίδι της αναπλήρωσης".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών