Στόχος της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο είναι η αποσύνδεση με τη Δύση και η ανάπτυξη tvn εμπορικών δεσμών με τα κράτη της ασιατικής ηπείρου -
Tα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα ανακοίνωσε το άνοιγμα νέων δικτύων εμπορευματικών τρένων, ενώ οι διασυνοριακοί σιδηρόδρομοι έχουν γίνει χαρακτηριστικό στις συναντήσεις του προέδρου XI jinping με τους περιφερειακούς ηγέτες, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC.
Η ανάδειξη της ηγετικής παρουσίας της Κίνας στη χειραφέτηση από την δυτική ηγεμονία για τον παγκόσμιο νότο βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής των διεθνών ξένων επενδύσεων της ασιατικής υπερδύναμης.
Οι νέοι σιδηροδρομικοί κόμβοι αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road του Πεκίνου, ενός πολύπλοκου δικτύου έργων υποδομής που συνδέει την Κίνα με τους εμπορικούς της εταίρους με στόχο την ανάπτυξη των πολυμερών εμπορικών σχέσεων στην ήπειρο σε συνεργασία με θεσμούς όπως ο ΑSEAN και η νέα αποκαλούμενη τράπεζα των BRICS, η Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα στην οποία ηγείται η κορυφαία βραζιλιάνα πολιτικός Dilma Rousseff
Σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάζονται σε ολόκληρη την ασιατική ήπειρο και τα έργα που είναι εξέλιξη περιλαμβάνουν επιβατικά τρένα υψηλής ταχύτητας.
Τον Απρίλιο, η εθνική εφαρμογή έκδοσης σιδηροδρομικών εισιτηρίων της Κίνας άνοιξε online κρατήσεις για μια διαδρομή 10,5 ωρών με το τρένο από την επαρχία Γιουνάν έως την πρωτεύουσα του Λάος.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον προγραμαμτισμό, αυτή η σιδηροδρομική γραμμή θα συνδεθεί στο απώτερο μέλλον με την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ και την Πνομ Πενχ, την παραποτάμια πρωτεύουσα της Καμπότζης.
Τους τελευταίους έξι μήνες, η Κίνα εγκαινίασε επίσης γραμμές εμπορευματικών τρένων προς το Λάος, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Μακριά στο βορρά, η Κίνα εγκαινίασε πέρυσι μια σιδηροδρομική γέφυρα μεταξύ της απομακρυσμένης επαρχίας Heilongjiang και της Ρωσίας.
Νέα σιδηροδρομικά δρομολόγια για τη μεταφορά άνθρακα από τα ορυχεία της Μογγολίας στην Κίνα βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Αυτές οι εμπορευματικές γραμμές είναι επιπλέον του σχετικά παλαιότερου σιδηροδρομικού δικτύου της Κίνας μέσω της κεντρικής Ασίας – συνδέοντας το Yiwu στην ανατολική Κίνα με το Λονδίνο.
Αν και είναι δύσκολο να επαληθευτεί πόσο λειτουργικές είναι όλες οι σιδηροδρομικές γραμμές, οι επίσημες αναφορές προσφέρουν μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο το φιλόδοξο σχέδιο της Κίνας «Belt and Road» εξελίσσεται στην πράξη.
Η Πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας ξεκίνησε το 2013 στην αρχή της προεδρίας του Xi.
Το πρόγραμμα θεωρείται ευρέως ως η προσπάθεια του Πεκίνου να ενισχύσει την παγκόσμια επιρροή μέσω της ανάπτυξης σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και άλλων οδών μεταφοράς από την Ασία προς την Ευρώπη και την Αφρική.
Στο επίκεντρο αποσύνδεση από τη Δύση
«Η απόσπαση της Ευρώπης από τις ΗΠΑ, τουλάχιστον στο μέτρο του δυνατού, είναι ένας σημαντικός στόχος εξωτερικής πολιτικής για την Κίνα και η βαθύτερη οικονομική ολοκλήρωση που ενισχύεται από ισχυρότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις θα βοηθούσε», δήλωσε ο Stephen Olson, ανώτερος ερευνητής στο Ίδρυμα Hinrich.
Ομοίως, «μέρος του κινήτρου της Κίνας για την κατασκευή σιδηροδρομικών συνδέσεων στο πλαίσιο του ASEAN είναι να φέρει την Κίνα περισσότερο στην καρδιά του περιφερειακού εμπορίου», είπε, αναφερόμενος στον 10μελή Ένωση Εθνών της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Ο Olson πρόσθεσε ότι ενώ ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να «αλλάξει το παιχνίδι» για μια οικονομία όπως το Λάος, η ευθύνη για την ολοκλήρωση των γραμμών θα βαραίνει επίσης τη χώρα προορισμού η οποία καλείται να αναπτύξει υλικοτεχνική υποστήριξη και άλλες υποδομές για να χρησιμοποιήσει πλήρως τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές για το εμπόριο.
Το ένα τρίτο του εμπορίου της Κίνας
Το Πεκίνο δηλώνει ότι το εμπόριο με τις χώρες του δικτύου «Belt and Road» αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εισαγωγών και εξαγωγών της Κίνας.
Το πρώτο τρίμηνο, το εμπόριο με αυτές τις περιοχές αυξήθηκε κατά 16,8% σε σχέση με ένα χρόνο πριν..
Η πραγματική ώθηση στο εμπόριο από τις σιδηροδρομικές γραμμές είναι δύσκολο να μετρηθεί, δήλωσε η Francoise Huang, ανώτερη οικονομολόγος στην Allianz Trade.
Τόνισε ότι η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμων είναι σημαντικά φθηνότερη από την αεροπορική και ταχύτερη από ό,τι οδικώς και διά θαλάσσης.
Επίσης εκθέσεις δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές χρησιμοποιούνται περισσότερο για τη μεταφορά κινεζικών εξαγωγών σε άλλες χώρες, παρά για εισαγωγές στην Κίνα.
www.bankingnews.gr
Η ανάδειξη της ηγετικής παρουσίας της Κίνας στη χειραφέτηση από την δυτική ηγεμονία για τον παγκόσμιο νότο βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής των διεθνών ξένων επενδύσεων της ασιατικής υπερδύναμης.
Οι νέοι σιδηροδρομικοί κόμβοι αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road του Πεκίνου, ενός πολύπλοκου δικτύου έργων υποδομής που συνδέει την Κίνα με τους εμπορικούς της εταίρους με στόχο την ανάπτυξη των πολυμερών εμπορικών σχέσεων στην ήπειρο σε συνεργασία με θεσμούς όπως ο ΑSEAN και η νέα αποκαλούμενη τράπεζα των BRICS, η Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα στην οποία ηγείται η κορυφαία βραζιλιάνα πολιτικός Dilma Rousseff
Σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάζονται σε ολόκληρη την ασιατική ήπειρο και τα έργα που είναι εξέλιξη περιλαμβάνουν επιβατικά τρένα υψηλής ταχύτητας.
Τον Απρίλιο, η εθνική εφαρμογή έκδοσης σιδηροδρομικών εισιτηρίων της Κίνας άνοιξε online κρατήσεις για μια διαδρομή 10,5 ωρών με το τρένο από την επαρχία Γιουνάν έως την πρωτεύουσα του Λάος.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον προγραμαμτισμό, αυτή η σιδηροδρομική γραμμή θα συνδεθεί στο απώτερο μέλλον με την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ και την Πνομ Πενχ, την παραποτάμια πρωτεύουσα της Καμπότζης.
Τους τελευταίους έξι μήνες, η Κίνα εγκαινίασε επίσης γραμμές εμπορευματικών τρένων προς το Λάος, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Μακριά στο βορρά, η Κίνα εγκαινίασε πέρυσι μια σιδηροδρομική γέφυρα μεταξύ της απομακρυσμένης επαρχίας Heilongjiang και της Ρωσίας.
Νέα σιδηροδρομικά δρομολόγια για τη μεταφορά άνθρακα από τα ορυχεία της Μογγολίας στην Κίνα βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Αυτές οι εμπορευματικές γραμμές είναι επιπλέον του σχετικά παλαιότερου σιδηροδρομικού δικτύου της Κίνας μέσω της κεντρικής Ασίας – συνδέοντας το Yiwu στην ανατολική Κίνα με το Λονδίνο.
Αν και είναι δύσκολο να επαληθευτεί πόσο λειτουργικές είναι όλες οι σιδηροδρομικές γραμμές, οι επίσημες αναφορές προσφέρουν μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο το φιλόδοξο σχέδιο της Κίνας «Belt and Road» εξελίσσεται στην πράξη.
Η Πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας ξεκίνησε το 2013 στην αρχή της προεδρίας του Xi.
Το πρόγραμμα θεωρείται ευρέως ως η προσπάθεια του Πεκίνου να ενισχύσει την παγκόσμια επιρροή μέσω της ανάπτυξης σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και άλλων οδών μεταφοράς από την Ασία προς την Ευρώπη και την Αφρική.
Στο επίκεντρο αποσύνδεση από τη Δύση
«Η απόσπαση της Ευρώπης από τις ΗΠΑ, τουλάχιστον στο μέτρο του δυνατού, είναι ένας σημαντικός στόχος εξωτερικής πολιτικής για την Κίνα και η βαθύτερη οικονομική ολοκλήρωση που ενισχύεται από ισχυρότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις θα βοηθούσε», δήλωσε ο Stephen Olson, ανώτερος ερευνητής στο Ίδρυμα Hinrich.
Ομοίως, «μέρος του κινήτρου της Κίνας για την κατασκευή σιδηροδρομικών συνδέσεων στο πλαίσιο του ASEAN είναι να φέρει την Κίνα περισσότερο στην καρδιά του περιφερειακού εμπορίου», είπε, αναφερόμενος στον 10μελή Ένωση Εθνών της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Ο Olson πρόσθεσε ότι ενώ ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να «αλλάξει το παιχνίδι» για μια οικονομία όπως το Λάος, η ευθύνη για την ολοκλήρωση των γραμμών θα βαραίνει επίσης τη χώρα προορισμού η οποία καλείται να αναπτύξει υλικοτεχνική υποστήριξη και άλλες υποδομές για να χρησιμοποιήσει πλήρως τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές για το εμπόριο.
Το ένα τρίτο του εμπορίου της Κίνας
Το Πεκίνο δηλώνει ότι το εμπόριο με τις χώρες του δικτύου «Belt and Road» αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εισαγωγών και εξαγωγών της Κίνας.
Το πρώτο τρίμηνο, το εμπόριο με αυτές τις περιοχές αυξήθηκε κατά 16,8% σε σχέση με ένα χρόνο πριν..
Η πραγματική ώθηση στο εμπόριο από τις σιδηροδρομικές γραμμές είναι δύσκολο να μετρηθεί, δήλωσε η Francoise Huang, ανώτερη οικονομολόγος στην Allianz Trade.
Τόνισε ότι η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμων είναι σημαντικά φθηνότερη από την αεροπορική και ταχύτερη από ό,τι οδικώς και διά θαλάσσης.
Επίσης εκθέσεις δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές χρησιμοποιούνται περισσότερο για τη μεταφορά κινεζικών εξαγωγών σε άλλες χώρες, παρά για εισαγωγές στην Κίνα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών