Έχουν σχεδιαστεί κυρίως για εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν είναι ικανά για μάχη
Στη δυναμική σφαίρα των αποκτήσεων μαχητικών αεροσκαφών, το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς F-35 έχει εξασφαλίσει πολλές παραγγελίες από διάφορα κράτη σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο ως το απόλυτο αεροσκάφος stealth, χαρακτηρίζεται το αμερικανικής κατασκευής F-22 Raptor.
Από τότε που μπήκε στην ενεργό υπηρεσία, το F-22 Raptor διατήρησε επίσης τη θέση του ως το πιο τρομερό μαχητικό αεροπορίας στον κόσμο.
Ενσωματώνει άψογα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά απόδοσης πτήσης που αποτιμώνται σε αεροσκάφη που δεν είναι Stealth, ενώ παρουσιάζει ένα πιο μικρό ραντάρ από ό,τι παλαιότερα και σημερινά πολεμικά αεροσκάφη stealth.
Ωστόσο, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σχεδιάζει να μειώσει το απόθεμά της σε μαχητικά αεροσκάφη F-22. Παρά τις εξαιρετικές του ιδιότητες, το F-22 δεν ευθυγραμμίζεται με την προβλεπόμενη τροχιά της USAF για τους μελλοντικούς στόλους τακτικών μαχητικών.
Στο πλαίσιο της πρότασης για τον προϋπολογισμό του 2024, η Πολεμική Αεροπορία ζήτησε επίσημα τη σταδιακή κατάργηση πολλών F-22 Block 20.
Το σκεπτικό πίσω από αυτό το αίτημα είναι να ανακατευθυνθούν τα δισεκατομμύρια δολάρια που εξοικονομήθηκαν από τη συντήρησή τους προς κρίσιμα προγράμματα όπως η ανάπτυξη υπερηχητικών πυραύλων και η εξέλιξη του μαχητικού Next Generation Air Dominance (NGAD).
Η Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να αποθέσει 32 από τα 185 F-22 της, παρόλο που αυτά τα τζετ δεν είναι ακόμη 30 ετών. Το ετήσιο λειτουργικό κόστος των αεροπλάνων είναι 485 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, που μεταφράζεται σε περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ανά τζετ ετησίως.
Επιπλέον, αυτά τα τζετ ανήκουν στα πρώιμα μοντέλα παραγωγής, που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν είναι ικανά για μάχη.
Παράλληλα, χρειάζεται υψηλά λειτουργικά κόστη και προκλήσεις συντήρησης, συγκριτικά με τα άλλα μαχητικά αεροσκάφη, σημείωσε ο Bronk.
Επιπλέον, τα ξεπερασμένα ηλεκτρονικά εξαρτήματα και η αρχιτεκτονική λογισμικού και επικοινωνιών που αρχικά ήταν προσαρμοσμένη αποκλειστικά για διασύνδεση με άλλα F-22 έχουν επιδεινώσει τις προκλήσεις στην αναβάθμιση του Raptor.
Μία από τις πιο πιεστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είναι η ιστορία της παραγωγής F-22. Η παραγωγή αυτού του προηγμένου αεροσκάφους μειώθηκε επανειλημμένα και τελικά τερματίστηκε το 2011, με αποτέλεσμα ένα πενιχρό σύνολο μόλις 187 αεροσκαφών να έχουν παραχθεί.
Αυτό άφησε την Πολεμική Αεροπορία με έναν μαχητικό στόλο περίπου 120 F-22, μια σημαντικά μικρή και εξειδικευμένη δύναμη σύμφωνα με τα πρότυπα των ΗΠΑ.
Το μειωμένο μέγεθος του στόλου έχει συνέπειες, κυρίως διαβρώνει τις οικονομίες κλίμακας και καθιστά όλο και πιο δύσκολο τον εξορθολογισμό των συνεχιζόμενων επενδύσεων παρά την αδιαμφισβήτητη μαχητική ικανότητα του F-22.
Περίπου το ένα τρίτο αυτών των προηγμένων αεροσκαφών διατίθεται για εκπαίδευση, που περιλαμβάνει 37 αεροπλάνα Block 20 χωρίς σημαντικές αναβαθμίσεις. Τα υπόλοιπα F-22 ανήκουν στην κατηγορία Block 30/35, εκλεπτυσμένα και προσαρμοσμένα για ρόλους μάχης.
www.bankingnews.gr
Από τότε που μπήκε στην ενεργό υπηρεσία, το F-22 Raptor διατήρησε επίσης τη θέση του ως το πιο τρομερό μαχητικό αεροπορίας στον κόσμο.
Ενσωματώνει άψογα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά απόδοσης πτήσης που αποτιμώνται σε αεροσκάφη που δεν είναι Stealth, ενώ παρουσιάζει ένα πιο μικρό ραντάρ από ό,τι παλαιότερα και σημερινά πολεμικά αεροσκάφη stealth.
Ωστόσο, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σχεδιάζει να μειώσει το απόθεμά της σε μαχητικά αεροσκάφη F-22. Παρά τις εξαιρετικές του ιδιότητες, το F-22 δεν ευθυγραμμίζεται με την προβλεπόμενη τροχιά της USAF για τους μελλοντικούς στόλους τακτικών μαχητικών.
Στο πλαίσιο της πρότασης για τον προϋπολογισμό του 2024, η Πολεμική Αεροπορία ζήτησε επίσημα τη σταδιακή κατάργηση πολλών F-22 Block 20.
Το σκεπτικό πίσω από αυτό το αίτημα είναι να ανακατευθυνθούν τα δισεκατομμύρια δολάρια που εξοικονομήθηκαν από τη συντήρησή τους προς κρίσιμα προγράμματα όπως η ανάπτυξη υπερηχητικών πυραύλων και η εξέλιξη του μαχητικού Next Generation Air Dominance (NGAD).
Η Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να αποθέσει 32 από τα 185 F-22 της, παρόλο που αυτά τα τζετ δεν είναι ακόμη 30 ετών. Το ετήσιο λειτουργικό κόστος των αεροπλάνων είναι 485 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, που μεταφράζεται σε περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ανά τζετ ετησίως.
Επιπλέον, αυτά τα τζετ ανήκουν στα πρώιμα μοντέλα παραγωγής, που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν είναι ικανά για μάχη.
Παράλληλα, χρειάζεται υψηλά λειτουργικά κόστη και προκλήσεις συντήρησης, συγκριτικά με τα άλλα μαχητικά αεροσκάφη, σημείωσε ο Bronk.
Επιπλέον, τα ξεπερασμένα ηλεκτρονικά εξαρτήματα και η αρχιτεκτονική λογισμικού και επικοινωνιών που αρχικά ήταν προσαρμοσμένη αποκλειστικά για διασύνδεση με άλλα F-22 έχουν επιδεινώσει τις προκλήσεις στην αναβάθμιση του Raptor.
Μία από τις πιο πιεστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είναι η ιστορία της παραγωγής F-22. Η παραγωγή αυτού του προηγμένου αεροσκάφους μειώθηκε επανειλημμένα και τελικά τερματίστηκε το 2011, με αποτέλεσμα ένα πενιχρό σύνολο μόλις 187 αεροσκαφών να έχουν παραχθεί.
Αυτό άφησε την Πολεμική Αεροπορία με έναν μαχητικό στόλο περίπου 120 F-22, μια σημαντικά μικρή και εξειδικευμένη δύναμη σύμφωνα με τα πρότυπα των ΗΠΑ.
Το μειωμένο μέγεθος του στόλου έχει συνέπειες, κυρίως διαβρώνει τις οικονομίες κλίμακας και καθιστά όλο και πιο δύσκολο τον εξορθολογισμό των συνεχιζόμενων επενδύσεων παρά την αδιαμφισβήτητη μαχητική ικανότητα του F-22.
Περίπου το ένα τρίτο αυτών των προηγμένων αεροσκαφών διατίθεται για εκπαίδευση, που περιλαμβάνει 37 αεροπλάνα Block 20 χωρίς σημαντικές αναβαθμίσεις. Τα υπόλοιπα F-22 ανήκουν στην κατηγορία Block 30/35, εκλεπτυσμένα και προσαρμοσμένα για ρόλους μάχης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών