Τελευταία Νέα
Διεθνή

Μια απίθανη ιστορία: Μπορεί να αλληλοσκοτώνονται, αλλά η Ουκρανία συνέχισε να προμηθεύει με ανταλλακτικά αεροσκαφών τη Ρωσία

Μια απίθανη ιστορία: Μπορεί να αλληλοσκοτώνονται, αλλά η Ουκρανία συνέχισε να προμηθεύει με ανταλλακτικά αεροσκαφών τη Ρωσία
Όλες οι εισαγωγές ανήλθαν συνολικά σε 370 εκατομμύρια ρούβλια (4 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ)
Μια απίστευτη ιστορία με απανωτά ερωτηματικά να αιωρούνται, προκύπτει για τις σχέσεις που φαίνεται... να διατηρούν ακόμα Ουκρανία - Ρωσία, παρά τον μεταξύ τους πόλεμο...
Πιο αναλυτικά, παρά τις κυρώσεις στη ρωσική αμυντική βιομηχανία και την προσπάθεια της Ουκρανίας να αναπτύξει και να εμπορευματοποιήσει τη βάση κατασκευής όπλων της, οι αμυντικοί εμπορικοί δεσμοί μεταξύ των δύο χωρών συνεχίστηκαν απ' ότι φαίνεται κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Η Ρωσία έλαβε ανταλλακτικά και εξαρτήματα για το αεροσκάφος της ουκρανικής προέλευσης από Ουκρανούς προμηθευτές αξίας 4 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ κατά τη διάρκεια 12 μηνών του πολέμου, αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ ο ιστότοπος Eurasian Times.
Ειδικότερα, η έρευνα των Important Stories (IStories), είχε πρόσβαση σε τελωνειακά δεδομένα και πληροφορίες εγγραφών εταιρείας, ώστε να παρακολουθεί τις πωλήσεις εξαρτημάτων όπλων από Ουκρανούς κατασκευαστές σε θυγατρικές ρωσικές εταιρείες εμπορίου όπλων που είναι εγγεγραμμένες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και την Κιργιζία.
Τα εξαρτήματα αφορούσαν τα αεροσκάφη Antonov και συμπεριελάμβαναν κινητήρες Motor Sich που τροφοδοτούσαν τα αεροπλάνα.
Η Ρωσία διαθέτει έναν μικρό στόλο ουκρανικών αεροσκαφών στον στόλο της πολιτικής αεροπορίας που συνδέει τις απομακρυσμένες περιοχές της.
Δεν είναι σαφές εάν οι ουκρανικές αρχές έχουν λάβει επίσημα μέτρα κατά των εμπορικών συναλλαγών ή εάν η υποχρέωση τήρησης κυρώσεων σε ρωσικές εταιρείες ισχύει και για την Ουκρανία, δεδομένου ότι δεν αποτελεί μέρος του Οργανισμού Βορειοατλαντικής Συνθήκης (ΝΑΤΟ).

Ποιες είναι οι δύο εταιρείες 

Το Important Stories αναφέρεται σε δύο εταιρείες, τη ρωσική Avia FED Service, που προμηθεύτηκε ανταλλακτικά για την επισκευή του φορτηγού αεροσκάφους Antonov An-124, των σταθμών εντοπισμού ελικοπτέρων Kamov Ka-32 ενώ φέρεται να έλαβε και εξαρτήματα για την αποκατάσταση κινητήρων An-24 και An-12. Η κατασκευή έγινε στο Χάρκοβο και την FED Machine Building Plant, το Kyiv Radar Plant και τον Motor Sich, τον κορυφαίο ουκρανικό κατασκευαστή κινητήρων.
Άλλες εταιρείες της Ουκρανίας περιελάμβαναν στις συναλλαγές, το εργοστάσιο στο Kyiv Artem, το Kharkiv Aggregate Design Bureau και το Volchansk Aggregate Plant.
Όλες οι εισαγωγές ανήλθαν συνολικά σε 370 εκατομμύρια ρούβλια (4 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας και η Rostec στο... deal

Είναι άξιο μνείας πάντως, ότι στοιχεία κρατικών προμηθειών έδειξαν ότι στους πελάτες της Avia FED Service περιλαμβάνονται και το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας, αλλά και επιχειρήσεις της κρατικής εταιρείας Rostec όπως και η προεδρική Special Flying Squadron Rossiya.
Η Avia FED Service ιδρύθηκε αρχικά το 1993 ως αντιπροσωπευτικό γραφείο της FED του Kharkiv και, με τα χρόνια, εξελίχθηκε σε ξεχωριστή ρωσική εταιρεία.
Ωστόσο, διατήρησε «δεσμούς» με την «ανώτατη διοίκηση» της ουκρανικής εταιρείας.
Για παράδειγμα, ο σημερινός διευθυντής της Avia FED Service, Alexander Reshetnik, γεννήθηκε στο Λούγκανσκ.
«Σπούδασε στο Ινστιτούτο Αεροπορίας του Χάρκοβο», προστίθεται στην έκθεση.

Παράκαμψη κυρώσεων

Μετά τη σύγκρουση στην ανατολική Ουκρανία το 2014, το εργοστάσιο της FED με έδρα το Χάρκοβο διέκοψε όλες τις προμήθειες στη Ρωσία, ένα «σοβαρό πλήγμα» για την εταιρεία, καθώς οι συναλλαγές με τη Ρωσία αποτελούσαν το 70% των πωλήσεών της.
Το 2018 τέθηκε υπό διεθνείς κυρώσεις. Ήταν τέσσερα ολόκληρα χρόνια πριν τον πόλεμο. Ως εκ τούτου, το 2022–2023, αντί για απευθείας διαδρομή, προμήθευε τα ανταλλακτικά μέσω της Linker , μιας εταιρείας εγγεγραμμένης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ).
Το Linker έχει έναν ιστότοπο σε πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των ρωσικών. Όπως αναγράφει, ειδικεύεται στην προμήθεια εξαρτημάτων αεροσκαφών για ελικόπτερα Mi-8, Mi-17 και Ka-32 «οπουδήποτε στον κόσμο». Η Linker έχει μια άλλη «σχετική» εταιρεία, την Amis, η οποία ισχυρίζεται ότι είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος της Motor Sich στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και κατέχει «όλες τις απαραίτητες άδειες».
Τελωνειακά δεδομένα έδειξαν ότι η τελευταία απευθείας παράδοση της Linker στην υπηρεσία Avia FED Service ήταν τον Ιανουάριο του 2023.
Οι μεταγενέστερες παραδόσεις δρομολογήθηκαν μέσω μιας εταιρείας με έδρα το Κιργιστάν, την Bakaytorg1, η οποία καταχωρήθηκε τον Απρίλιο του 2023.
Η ίδρυση της Κιργιζικής εταιρείας ενδεχομένως έγινε για την αποφυγή κυρώσεων, καθώς οι συναλλαγές με μια εταιρεία που εδρεύει σε μια μεγάλη πόλη όπως το Ντουμπάι προσελκύουν γρήγορα την προσοχή.
Ένας αξιωματούχος της Avia με τον οποίο επικοινώνησε το I Stories είπε ότι τα προϊόντα από εργοστάσια της Ουκρανίας που έφτασαν στην εταιρεία το 2022-23 αφορούσε συμβόλαιο που είχε συνηφθεί 2020-21.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης