Τελευταία Νέα
Διεθνή

O κινεζικός κολοσσός Shein απειλεί την παντοκρατορία Zara και H&M στην ένδυση

tags :
O κινεζικός κολοσσός Shein απειλεί την παντοκρατορία Zara και H&M στην ένδυση
Για την Inditex και την H&M, ο ηλεκτρονικός έμπορος που ιδρύθηκε στην Κίνα έχει αναδειχθεί σε σημαντική απειλή στην αγορά φθηνών ρούχων και αξεσουάρ
Σχετικά Άρθρα
Ένα είναι το ερώτημα που απασχολεί τους επενδυτές με φόντο τα οικονομικά αποτελέσματα των Zara και H&M: Πώς ανταποκρίνονται οι δύο πρωτοπόροι της γρήγορης μόδας στον σημερινό ηγέτη της αγοράς, τη Shein;
Η Shein έχει τεράστια αποτίμηση και είναι έτοιμη για δημόσια εγγραφή στη Wall Street, σημειώνει το Reuters.
Με πωλήσεις σχεδόν εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο, ο λιανοπωλητής απέφερε περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια έσοδα το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Coresight.
Η Shein αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας το 2022, ξεπερνώντας τη Zara και την H&M.
Οι χαμηλές τιμές της Shein - μπλουζάκια των 5 δολαρίων και πουλόβερ των 10 δολαρίων - προσελκύουν επίσης αγοραστές που διαφορετικά θα μπορούσαν να ψωνίσουν σε καταστήματα με έκπτωση ρούχων.
"Η πραγματική δύναμη της Shein είναι ότι αναγνωρίζει ότι δεν έχει ιδέα τι θέλετε να φορέσετε", δήλωσε ο Rui Ma, αναλυτής και ιδρυτής του ενημερωτικού δελτίου Tech Buzz China.
"Αυτό στο οποίο έχουν εμπιστοσύνη είναι η ικανότητά τους να αυξάνουν την παραγωγή πολύ γρήγορα".

Η απειλή έρχεται από την Κίνα

Για την Inditex και την H&M, ο ηλεκτρονικός έμπορος που ιδρύθηκε στην Κίνα έχει αναδειχθεί σε σημαντική απειλή στην αγορά φθηνών ρούχων και αξεσουάρ.
Στις 6 Δεκεμβρίου, ο αναλυτής της Deutsche Bank, Adam Cochrane, υποβάθμισε την Inditex και την H&M σε αξιολόγηση "sell", επικαλούμενος προκλήσεις, όπως ο αποπληθωρισμός των τιμών στον τομέα της ένδυσης και η πίεση από τη Shein και τον ταχέως αναπτυσσόμενο ανταγωνιστή της, την Temu που ανήκει στην PDD.
Σίγουρα, η Shein έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη Zara και την H&M, οι οποίες συχνά πιστώνονται με την πρωτοπορία στην έννοια της αντιγραφής της πασαρέλας.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Mια μελέτη του 2022 διαπίστωσε ότι η Shein συνήθως λαμβάνει τις παραγγελίες μέσα σε πέντε έως επτά ημέρες και στη συνέχεια μπορεί να στείλει τα προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές μέσω αεροπορικών μεταφορών.
Η αποστολή μπορεί ακόμα να διαρκέσει έως και δύο εβδομάδες, ανάλογα με το προϊόν και την τοποθεσία του αγοραστή.
Ωστόσο, το μοντέλο direct-to-consumer δίνει στη Shein ένα πλεονέκτημα έναντι των καταστημάτων λιανικής πώλησης, τα οποία πρέπει να διανέμουν τα ενδύματα σε ένα παγκόσμιο δίκτυο καταστημάτων και να διατηρούν αυτά τα σημεία εφοδιασμένα, σύμφωνα με τον Sheng Lu, καθηγητή μόδας και μελετών ένδυσης στο Πανεπιστήμιο του Delaware.
Η Patricia Cifuentes, ανώτερη αναλύτρια στο τμήμα κινητών αξιών της Bestinver, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex, δήλωσε ότι η ταχύτητα παράδοσης αποτελεί θεμελιώδες πλεονέκτημα για τη Zara σε σύγκριση με την H&M και ακόμη και τη Shein.

Αύξηση πωλήσεων για την Inditex

Ο ιδιοκτήτης της Zara, η Inditex σημείωσε ισχυρές πωλήσεις κατά την περίοδο των διακοπών, με τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 14% κατά τις έξι εβδομάδες έως τις 11 Δεκεμβρίου, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη, καθώς ανακοίνωσε κέρδη σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών και αύξησε τις προβλέψεις της για το περιθώριο κέρδους για το έτος.
Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 4,1 δισ. ευρώ για την εννεάμηνη περίοδο έως το τέλος Οκτωβρίου, ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα και στο διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 11%, από την αύξηση 19% ένα χρόνο νωρίτερα.
Η εταιρεία πίσω από τη Zara και άλλες μάρκες μειώνει τον αριθμό των καταστημάτων και επενδύει σε μεγαλύτερα, πιο ελκυστικά καταστήματα, καθώς και στη βελτίωση των logistics της για να παραδίδει τις online παραγγελίες ταχύτερα από τους ανταγωνιστές της.
Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, η Inditex βλέπει τώρα το περιθώριο κέρδους της για το 2023 να κερδίζει 75 μονάδες βάσης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης