Τελευταία Νέα
Διεθνή

Άρχισε η κατάρρευση της αγοράς των φυσικών διαμαντιών – Η νέα τάση στις ΗΠΑ με τα διαμάντια… εργαστηρίου

Άρχισε η κατάρρευση της αγοράς των φυσικών διαμαντιών – Η νέα τάση στις ΗΠΑ με τα διαμάντια… εργαστηρίου
Τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο έχουν ουσιαστικά τις ίδιες χημικές, οπτικές και φυσικές ιδιότητες και κρυσταλλική δομή με τα φυσικά διαμάντια
Ποιο είναι το πιο ισχυρό και επιτυχημένο βιομηχανικό καρτέλ του σύγχρονου κόσμου;
Ίσως η φαρμακευτική αγορά, αλλά υπάρχουν πάρα πολλοί ανταγωνιστές στον τομέα της παραγωγής φαρμάκων για να χαρακτηριστούν ως καρτέλ.
Μέχρι αρκετά πρόσφατα, υπήρχε μια οντότητα που πληρούσε τις προϋποθέσεις: τα διαμάντια όπως παράγονται και διανέμονταν κυρίως από την DeBeers Consolidated Mines στη Νότια Αφρική.
Για το μεγαλύτερο μέρος του 20ου αιώνα, αυτή η μία εταιρεία ήλεγχε το 90% ή περισσότερο της παγκόσμιας αγοράς διαμαντιών.
Μαζί με αυτό υπήρξαν εκπληκτικές ποσότητες διαφθοράς, δωροδοκίας, ακόμη και πολέμου για τη διατήρηση του ελέγχου.
Αυτός ο έλεγχος άρχισε να αντιμετωπίζει πραγματικό στρες τον 21ο αιώνα, καθώς η εταιρεία είχε αποτύχει να ευθυγραμμίσει διάφορα δίκτυα διανομής στον Καναδά, τις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού, εν μέρει λόγω της πίεσης από το διαδικτυακό εμπόριο και την αδιάκοπη τάση της αγοράς να καταρρεύσει ακόμη και τα πιο ισχυρά βιομηχανικά μονοπώλια.
Νωρίτερα πέρυσι, η αγορά διαμαντιών αντιμετώπισε μια αξιοσημείωτη πτώση εν μέσω ενός τρομερού παγκόσμιου πληθωρισμού, σε σημείο που οι τιμές έφτασαν σε χαμηλό 14 ετών.
Αυτό ώθησε την DeBeers να εμπλακεί σε έναν σκόπιμο περιορισμό της προσφοράς με σκοπό τη σταθεροποίηση της αγοράς.
Αυτό φαινόταν να λειτουργεί και τώρα η παραγωγή επανέρχεται ξανά.
Κι όμως αυτό δεν πρόκειται να διαρκέσει.

Τα διαμάντια… εργαστηρίου

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η αγορά θα αλλάξει τα επόμενα 5 χρόνια.
Θα δούμε μια εκπληκτική πτώση των τιμών.
Υπάρχει ένας σημαντικός λόγος: τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο.
Ήδη στην αλυσίδα του Macy's πωλούνται τα διαμάντια εργαστηρίου.
Ισάξιας ομορφιάς.
Οι πωλήσεις επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτά τα προϊόντα από τα παραδοσιακά διαμάντια.
Και η τιμή;
Προς το παρόν σε καταστήματα λιανικής, είναι 40% φθηνότερα από τα κανονικά διαμάντια.
Αλλά μπορεί να είναι 60% χαμηλότερα ή ακόμα και έως και 90% χαμηλότερα.
Και αυτό συμβαίνει με την αγορά μόλις τώρα να αρχίζει να ωριμάζει.
Φαίνεται ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής.

Συνθετικά ή εργαστηριακά διαμάντια

Το Γεμολογικό Ινστιτούτο της Αμερικής σταμάτησε να τα αποκαλεί «συνθετικά» το 2019 γιατί αυτό δεν είναι ακριβές.
Σύμφωνα με το GIA, «τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο έχουν ουσιαστικά τις ίδιες χημικές, οπτικές και φυσικές ιδιότητες και κρυσταλλική δομή με τα φυσικά διαμάντια.
Όπως τα φυσικά διαμάντια, είναι κατασκευασμένα από σφιχτά συνδεδεμένα άτομα άνθρακα.
Ανταποκρίνονται στο φως με τον ίδιο τρόπο και είναι εξίσου σκληρά με τα φυσικά διαμάντια.
Οι κύριες διαφορές μεταξύ των διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο και των φυσικών διαμαντιών έγκεινται στην προέλευσή τους.
Τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο είναι σαν πάγος από το ψυγείο, ενώ τα φυσικά διαμάντια είναι σαν πάγος από παγετώνα.
Αν και οι ιστορίες σχηματισμού τους και η ηλικία του καθενός είναι πολύ διαφορετικές».
Η πτώση αυτής της μικρής λέξης φαίνεται να έχει καθιερώσει τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο ως αυθεντικά είδη πολυτελείας.
Υπάρχει ακόμη και μια πολιτική ανατροπή εδώ: ο θρύλος στο δρόμο είναι ότι είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα φυσικά καλλιεργούμενα.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου είπε επίσης ότι αυτά τα προϊόντα πρέπει να θεωρούνται διαμάντια με κάθε τρόπο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτός ο όρος.
Αυτή η αναγνώριση έχει προκαλέσει μια τεράστια αλλαγή στον κλάδο.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο αυξήθηκαν στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, αυξημένες κατά 38% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ενδιαφέρον λιανεμπόρων

Το CBC News αναφέρει ότι «η ταχεία ανάπτυξη έχει προσελκύσει την προσοχή των κυρίαρχων κολοσσών του κοσμήματος όπως η Pandora και η Swarovski, οι οποίοι έχουν λανσάρει τις δικές τους σειρές διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο.
Οι μάρκες πολυτελείας αρχίζουν να αγκαλιάζουν τις δημιουργημένες πέτρες, με την Prada να τις εισάγει στην τελευταία της συλλογή εκλεκτών κοσμημάτων.
Τα πετράδια εμφανίζονται επίσης στα κόκκινα χαλιά, λάμποντας όταν φοριούνται από διασημότητες όπως η Τέιλορ Σουίφτ, η Τζένιφερ Λόπεζ και η Πάμελα Άντερσον».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης