Το Su-57M είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αρχίσει να ενισχύει τις ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις από το 2025 και μετά
Το Su-57M, το οποίο αναφέρθηκε τον Οκτώβριο του 2022 ότι ξεκίνησε δοκιμαστικές πτήσεις έχει έναν νέο κινητήρα, που ονομάζεται AL-51F .
Το Su-57M είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αρχίσει να ενισχύει τις ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις από το 2025 και μετά, γράφει το Military Watch Magazine.
Αν και πολλά σχετικά με τις δυνατότητες που θα προσφέρει ο νέος κινητήρας στο Su-57 παραμένουν άγνωστα, πρόσφατες αναφορές από ρωσικές πηγές αναφέρουν ότι ο AL-51F θα επιτρέψει στο μαχητικό να πετά χωρίς τη χρήση μετακαυστήρων όχι μόνο σε υπερηχητικές ταχύτητες - μια ικανότητα γνωστή ως supercruise αλλά να το κάνει με ταχύτητες 2 Mach ή και περισσότερες.
Το μόνο μαχητικό αεροσκάφος ικανό επί του παρόντος για ταχύτητες Mach 2+ είναι το MiG-31 Foxhound, αν και απαιτεί μετακαυστήρες για να το επιτύχει.
Χωρίς μετακαυστήρες
Η χρήση μετακαυστήρων καίει το καύσιμο πολύ πιο γρήγορα και έτσι καθιστά την υπερηχητική πτήση μη βιώσιμη για μεγάλο χρονικό διάστημα για τη μεγάλη πλειονότητα των μαχητικών αεροσκαφών, ενώ μειώνει σημαντικά την εμβέλειά τους.
Το Su – 57 τα επιτυγχάνει όλα αυτά χωρίς τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα αεροσκάφη με χρήση μετακαυστήρων.
Επί του παρόντος, το μόνο μαχητικό 5ης γενιάς στην παραγωγή με δυνατότητα είναι το κινεζικό J-20, αν και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε χαμηλές υπερηχητικές ταχύτητες λίγο πάνω από 1 Mach.
Να σημειωθεί ότι το αμερικανικό F-35 δεν μπορεί να πετάξει υπερηχητικά χωρίς να χρησιμοποιήσει τους μετακαυστήρες του.
Γνωστός στα στάδια ανάπτυξής του ως Saturn 30, από το όνομα της εταιρείας που είναι η κύρια υπεύθυνη για το πρόγραμμα UEC Saturn, ο κινητήρας AL-51F αντιπροσωπεύει τη δεύτερη προσπάθεια της Ρωσίας για σχεδιασμό 5ης γενιάς μετά το πολλά υποσχόμενο AL-41F.
Ο...«κακούργος» που είναι ο μόνιμος εφιάλτης του ΝΑΤΟ
Ο κινητήρας του AL-51F αναφέρεται επίσης ότι έχει χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και παραγωγής.
Ο νέος κινητήρας είναι βελτιστοποιημένος για stealth και επωφελείται από συγκλίνοντα-αποκλίνοντα ακροφύσια με οδοντωτά πτερύγια για μείωση της διατομής του ραντάρ.
Η ώθησή του εκτιμάται ότι είναι περίπου 8% υψηλότερη από αυτή του πλησιέστερου Αμερικανού αντιπάλου του, του F-22, αν και το κύριο πλεονέκτημά του αναμένεται να είναι οι πολύ χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης και η βελτιωμένη ικανότητα ελιγμών.
Αν και το βεληνεκές του Su-57 είναι ήδη διπλάσιο από του F-35 και F-22, το AL-51F θα βελτιώσει περαιτέρω την εμβέλεια του μαχητικού κατά σχεδόν 10%.
Γενικότερα το Su -57 αποτελεί την αιχμή του δόρατος των ρωσικών αεροδιαστημικών δυνάμεων και ένας μόνιμος εφιάλτης για το ΝΑΤΟ.
Δεν είναι τυχαίο ότι έδωσε στο ρωσικό αεροσκάφος 5ης γενιάς το όνομα Felon που σημαίνει «κακούργος αποδεικνύοντας τους μύχιους φόβους του.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών