Ανώτερος αξιωματούχος της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας απέρριψε τη δωρεά της Αυστραλίας, χαρακτηρίζοντας τα F – 18 ως «ιπτάμενα σκουπίδια»
Μία σημαντική αποκάλυψη βλέπει το φως της δημοσιότητας, που αφορά την ουκρανική πολεμική αεροπορία και τον τρόπο με τον οποίο την αντιμετωπίζουν ΝΑΤΟ και Αγγλοσάξονες γενικότερα.
Η Αυστραλία τον Μάρτιο του 2023 είχε διατυπώσει για πρώτη φορά την ιδέα της δωρεάς 41 από τα παροπλισμένα μαχητικά αεροσκάφη F/A-18 Hornet 4ης γενιάς τα οποία διέθετε.
Η πρόταση ήλθε δύο μήνες πριν οι ΗΠΑ ανάψουν το πράσινο φως για την επανεξαγωγή των μαχητικών στην Ουκρανία.
Ενώ η Ουκρανία υποτίθεται ότι πρόκειται να ενισχυθεί με τα F- 16 από μία σειρά ευρωπαϊκών κρατών, το F-18 αντιπροσωπεύει μια πιο δαπανηρή κατηγορία μαχητικού μεσαίου βάρους.
Ανώτερος αξιωματούχος της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας απέρριψε τη δωρεά της Αυστραλίας, χαρακτηρίζοντας τα F – 18 ως «ιπτάμενα σκουπίδια» σύμφωνα με δημοσίευμα της Australian Financial Review.
«Αυτό ουσιαστικά σκότωσε τη συμφωνία των F/A-18.
Αν δεν το είχε κάνει θα πετούσαν πάνω από την Ουκρανία τώρα», επισήμανε το αυστραλιανό μέσο.
Αποσύρθηκε από το 2000
Ενώ απέρριψε το F-18, η Ουκρανία δέχθηκε σημαντικό αριθμό μαχητικών MiG-29 από όλη την Ανατολική Ευρώπη, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς στη μάχη και θεωρούνται το πλησιέστερο ισοδύναμο με το F-18 που παρήγαγε η Σοβιετική Ένωση και αργότερα η Ρωσία.
Τα αυστραλιανά F-18 και τα MiG-29 των ευρωπαϊκών κρατών είχαν εξίσου μεγάλη διάρκεια ζωής, αλλά τα MiG έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως ανώτερη αναλογία ώθησης/βάρους, ρυθμούς ανόδου, ταχύτητες και επιχειρησιακά υψόμετρα και αποτελεσματικούς πυραύλους R-73, επισημαίνει σε ανάλυσή του το Military Watch Magazine.
Τα MiG-29 και F-16 θεωρούνται και τα δύο σημαντικά πιο επιτυχημένα αεροσκάφη από τα F-18 και αμφότερα εξακολουθούν να παράγονται σε περιορισμένη κλίμακα για εξαγωγή σήμερα, ενώ τα F-18 παρά το ότι ήταν νεότερου σχεδιασμού σταδιακά αποσύρθηκαν από την παραγωγή πριν από 24 χρόνια το έτος 2000.
Το F-18 είναι κυρίως ένα παράγωγο του σχεδιασμού YF-17 το οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ απέρριψε το 1975 υπέρ του F-16
Τα Hornets που αποσύρθηκαν σταδιακά από το Ναυτικό των ΗΠΑ αντικαταστάθηκαν με F-16, αν και ένας μικρός αριθμός συνεχίζει να υπηρετεί στο Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ.
Το F-18 είναι κυρίως ένα παράγωγο του σχεδιασμού YF-17 το οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ απέρριψε το 1975 υπέρ του F-16, με το YF-17 να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο F-5 της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ το οποίο τέθηκε για πρώτη φορά σε υπηρεσία το 1961.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ υιοθέτησε αργότερα τον σχεδιασμό κυρίως επειδή η διαμόρφωση του διπλού κινητήρα του μείωσε τον κίνδυνο συντριβών, κάτι που ήταν κρίσιμο για τις επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα.
Το F-18 κατά τη διάρκεια της ιστορίας του αντιμετώπισε δύο κατηγορίες ξένων μαχητικών σε μάχες αέρος-αέρος, συγκεκριμένα το σοβιετικό MiG-21 και το MiG-25 που πετούσε η ιρακινή Πολεμική Αεροπορία.
Κέρδισε την εμπλοκή με το πρώτο, ηττήθηκε από το δεύτερο.
www.bankingnews.gr
Η Αυστραλία τον Μάρτιο του 2023 είχε διατυπώσει για πρώτη φορά την ιδέα της δωρεάς 41 από τα παροπλισμένα μαχητικά αεροσκάφη F/A-18 Hornet 4ης γενιάς τα οποία διέθετε.
Η πρόταση ήλθε δύο μήνες πριν οι ΗΠΑ ανάψουν το πράσινο φως για την επανεξαγωγή των μαχητικών στην Ουκρανία.
Ενώ η Ουκρανία υποτίθεται ότι πρόκειται να ενισχυθεί με τα F- 16 από μία σειρά ευρωπαϊκών κρατών, το F-18 αντιπροσωπεύει μια πιο δαπανηρή κατηγορία μαχητικού μεσαίου βάρους.
Ανώτερος αξιωματούχος της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας απέρριψε τη δωρεά της Αυστραλίας, χαρακτηρίζοντας τα F – 18 ως «ιπτάμενα σκουπίδια» σύμφωνα με δημοσίευμα της Australian Financial Review.
«Αυτό ουσιαστικά σκότωσε τη συμφωνία των F/A-18.
Αν δεν το είχε κάνει θα πετούσαν πάνω από την Ουκρανία τώρα», επισήμανε το αυστραλιανό μέσο.
Αποσύρθηκε από το 2000
Ενώ απέρριψε το F-18, η Ουκρανία δέχθηκε σημαντικό αριθμό μαχητικών MiG-29 από όλη την Ανατολική Ευρώπη, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς στη μάχη και θεωρούνται το πλησιέστερο ισοδύναμο με το F-18 που παρήγαγε η Σοβιετική Ένωση και αργότερα η Ρωσία.
Τα αυστραλιανά F-18 και τα MiG-29 των ευρωπαϊκών κρατών είχαν εξίσου μεγάλη διάρκεια ζωής, αλλά τα MiG έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως ανώτερη αναλογία ώθησης/βάρους, ρυθμούς ανόδου, ταχύτητες και επιχειρησιακά υψόμετρα και αποτελεσματικούς πυραύλους R-73, επισημαίνει σε ανάλυσή του το Military Watch Magazine.
Τα MiG-29 και F-16 θεωρούνται και τα δύο σημαντικά πιο επιτυχημένα αεροσκάφη από τα F-18 και αμφότερα εξακολουθούν να παράγονται σε περιορισμένη κλίμακα για εξαγωγή σήμερα, ενώ τα F-18 παρά το ότι ήταν νεότερου σχεδιασμού σταδιακά αποσύρθηκαν από την παραγωγή πριν από 24 χρόνια το έτος 2000.
Το F-18 είναι κυρίως ένα παράγωγο του σχεδιασμού YF-17 το οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ απέρριψε το 1975 υπέρ του F-16
Τα Hornets που αποσύρθηκαν σταδιακά από το Ναυτικό των ΗΠΑ αντικαταστάθηκαν με F-16, αν και ένας μικρός αριθμός συνεχίζει να υπηρετεί στο Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ.
Το F-18 είναι κυρίως ένα παράγωγο του σχεδιασμού YF-17 το οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ απέρριψε το 1975 υπέρ του F-16, με το YF-17 να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο F-5 της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ το οποίο τέθηκε για πρώτη φορά σε υπηρεσία το 1961.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ υιοθέτησε αργότερα τον σχεδιασμό κυρίως επειδή η διαμόρφωση του διπλού κινητήρα του μείωσε τον κίνδυνο συντριβών, κάτι που ήταν κρίσιμο για τις επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα.
Το F-18 κατά τη διάρκεια της ιστορίας του αντιμετώπισε δύο κατηγορίες ξένων μαχητικών σε μάχες αέρος-αέρος, συγκεκριμένα το σοβιετικό MiG-21 και το MiG-25 που πετούσε η ιρακινή Πολεμική Αεροπορία.
Κέρδισε την εμπλοκή με το πρώτο, ηττήθηκε από το δεύτερο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών