Τελευταία Νέα
Διεθνή

Οι Ουκρανοί ορκίστηκαν να καταστρέψουν γέφυρα – και τα κατάφεραν... στη Βαλτιμόρη - Νέος «μαύρος κύκνος» στη διεθνή οικονομία

Οι Ουκρανοί ορκίστηκαν να καταστρέψουν γέφυρα – και τα κατάφεραν... στη Βαλτιμόρη - Νέος «μαύρος κύκνος» στη διεθνή οικονομία
Σημειώνεται πως τόσο ο Λευκός Οίκος όσο και οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν επρόκειτο για τρομοκρατική επίθεση...
Σκηνές χάους εκτυλίχθηκαν τα ξημερώματα της Τρίτης 26 Μαρτίου στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ, όταν ένα φορτηγό πλοίο με σημαία Σιγκαπούρης προσέκρουσε πάνω σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott (Francis Scott Key Bridge), με αποτέλεσμα εκείνη να καταρρεύσει παρασύροντας στα νερά του ποταμού Πατάπσκο αυτοκίνητα και οδηγούς.
Η γέφυρα, μέρος της οποίας κατέρρευσε, είχε μήκος 2,6 χιλιόμετρα, τέσσερις λωρίδες για τα αυτοκίνητα και αποτελεί τμήμα της οδού Interstate 695, που κάνει τον γύρο της Βαλτιμόρης, ενώ το οδόστρωμά της βρισκόταν 56 μέτρα πάνω από τα νερά του ποταμού.
Όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για ένα σημαντικό άξονα και η συντριβή της αναμφίβολα θα έχει συνέπειες στη διεθνή οικονομία και τις αγορές, δεδομένου ότι οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αναμένεται να διαταραχθούν σφόδρα…
Η Maersk, μια δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία που ναύλωνε το πλοίο που έπεσε στη γέφυρα Francis Scott Key, είδε τη μετοχή της να πέφτει έως και 8%.
Το πλοίο, ονόματι Dali, έπεσε πάνω στη γέφυρα γύρω στη 1:30 τα ξημερώματα της Τρίτης, με αποτέλεσμα να θρυμματιστεί και να βυθιστεί.
«Είμαστε τρομοκρατημένοι από αυτό που συνέβη στη Βαλτιμόρη και οι σκέψεις μας είναι με όλους εκείνους που επηρεάστηκαν» ανέφερε σε δήλωσή της Maersk.
Η Consol Energy, μια εταιρεία εξόρυξης άνθρακα που χρησιμοποιεί το θαλάσσιο τερματικό σταθμό της Βαλτιμόρης για τη φόρτωση άνθρακα σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία, διολίσθησε έως και 10%.
Η CSX Transportation, η οποία εξυπηρετεί το τερματικό της Consol, υποχώρησε 3%.
Η Norfolk Southern, μια εταιρεία μεταφορών που συνδέεται με τον τερματικό σταθμό, υποχώρησε 1%.

Τρομοκρατική ενέργεια;

«Μπορούμε να πούμε ότι η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης ήταν μια τρομοκρατική επίθεση... και οπωσδήποτε δεν μπορούμε να το πούμε» είπε ο πρώην σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του προέδρου Trump (και απόστρατος αντιστράτηγος) Michael Flynn.
Μάλιστα, ο Flynn χαρακτήρισε το βυθισμένο -πλέον- πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έπληξε τη γέφυρα «μαύρο κύκνο».
Σημειώνεται πως τόσο ο Λευκός Οίκος όσο και οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν επρόκειτο για τρομοκρατική επίθεση.
Στο μεταξύ, η ναυτιλιακή εταιρεία εύρεσης εργασίας BalticShipping αποκάλυψε ότι ο καπετάνιος του φορτηγού πλοίου είναι Ουκρανός.
uk-490x295.jpg
Αντασφάλιση…

Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, οι αντασφαλιστές θα μπορούσαν να αντέξουν τις αξιώσεις κατάρρευσης της γέφυρας της Βαλτιμόρης…
Το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων από την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης στις 26 Μαρτίου πιθανότατα θα πέσει στους αντασφαλιστές.
Το πλοίο έχει αντασφαλιστική κάλυψη περίπου 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έναντι παρακράτησης 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Chubb αναφέρεται ότι είναι ο κύριος ασφαλιστής στην κάλυψη ιδιοκτησίας της γέφυρας, αλλά ενδέχεται να ανακτήσει τις ζημίες που καταβλήθηκαν.
Σημειώνουμε ότι είναι ακόμη νωρίς, και αυτό θα είναι μια περίπλοκη απώλεια.

Το Bloomberg, επίσης, αναφέρει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα διαταραχθεί.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Mazda Motor και η Mercedes Benz, η Subaru Αμερικής, η Mitsubishi Motors της Βόρειας Αμερικής και ο Όμιλος Volkswagen διατηρούν αποθήκες στο λιμάνι.

«Είναι ένα μεγάλο λιμάνι με πολλή ροή, επομένως η κατάρρευση θα έχει αντίκτυπο» δήλωσε την Τρίτη στο Bloomberg TV ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford Motor Co., προσθέτοντας:
«Θα εργαστούμε για να βρεθούν λύσεις.
Θα πρέπει να εκτρέψουμε δρομολόγια σε άλλα λιμάνια κατά μήκος της ανατολικής ακτής ή αλλού στη χώρα».
Ένα μεγάλο διυλιστήριο ζάχαρης που ανήκει στην American Sugar Refining Inc. προειδοποίησε ότι το διυλιστήριο Domino Sugar έχει μόνο έξι έως οκτώ εβδομάδες προμήθειες ακατέργαστης ζάχαρης, καθώς η κατάρρρευση επηρεάζει τα πλοία που κινούνται μέσα και έξω από το λιμάνι.

Μεγάλος τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων

Οι «κραυγές» της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν στείλει μεγάλες εταιρείες logistics στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ το απόγευμα της Τρίτης.

«Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να κάνουμε τους πελάτες να εκτρέψουν εμπορευματοκιβώτια που είχαν αρχικά δρομολογηθεί στη Βαλτιμόρη ώστε να εκφορτωθούν σε άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής» είπε στο CNBC ο Paul Brashier, αντιπρόεδρος draayage και intermodal για την ITS Logistics.
«Αυτοί οι εκτρεπόμενοι όγκοι θα επηρεάσουν τα λιμάνια της Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ, του Νόρφολκ και των νοτιοανατολικών ακτών και πρέπει να προετοιμάσουμε την ικανότητα μεταφοράς και μεταφόρτωσης για να φέρουμε αυτό το φορτίο στο προβλεπόμενο δίκτυο», είπε ο Brashier.
Ο Goetz Alebrand, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής των θαλάσσιων μεταφορών για την Αμερική στην DHL Global Forwarding, δήλωσε στο CNBC: «Ο άμεσος αντίκτυπος έχει να κάνει με το φορτίο επί του πλοίου και η προσβασιμότητά του.
Άλλες προγραμματισμένες αποστολές μέσω της Βαλτιμόρης πιθανότατα θα επαναδρομολογηθούν, αυξάνοντας τη ροή των φορτίων προς τη Νέα Υόρκη, το Νόρφολκ και τα κοντινά λιμάνια.
Οι μεταφορείς χύδην φορτίου και αυτοκινήτων που εξαρτώνται από τη Βαλτιμόρη πρέπει να αξιολογήσουν την κατάσταση, σε περίπτωση παρατεταμένου κλεισίματος».
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd's List είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, πραγματοποιώντας 207 port calls κατά μέσο όρο τον μήνα.
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης