Οι παρευρισκόμενοι έμειναν με το στόμα ανοιχτό...
Με το στόμα ανοιχτό έμειναν οι παρευρισκόμενοι στο λιμάνι Bandar Abbas του Ιράν… καθώς εντελώς ξαφνικά η φρεγάτα του ιρανικού Ναυτικού, IRIS Sahand, ανατράπηκε και βυθίστηκε.
Το πλοίο, μόλις 12 ετών, είναι από τα πιο σύγχρονα μαχητικά επιφανείας του Ιρανικού Ναυτικού.
Η φρεγάτα, όπως αναφέρθηκε, βυθίστηκε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης στις 7 Ιουλίου 2024.
Εθεάθη να βυθίζεται στο λιμάνι της, με την πλώρη της ψηλότερα από την πρύμνη.
Μόνο η πλευρά του κύτους και ο θόλος του σόναρ εμφανίζονται πάνω από το νερό.
Το ιρανικό ναυτικό επιρρεπές σε σοβαρά ατυχήματα
Οι αρχικές αναφορές υποδηλώνουν ότι η βύθιση οφείλεται σε «τεχνική βλάβη».
Ωστόσο, η αιτία δεν είναι ακόμη γνωστή.
Η κακή συντήρηση ή ένα ατύχημα αποτελεί ενδεχόμενο.
Επίσης δεν μπορεί να αποκλειστεί κάποιου είδους σαμποτάζ.
Να σημειωθεί πως οι ιρανικές φρεγάτες πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα και βοηθούν τους Χούτι να επιτεθούν σε εμπορικά πλοία.
Η Sahand έχει κατά καιρούς επιχειρήσει στην περιοχή.
Το Ιρανικό Ναυτικό (IRIN: Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν Ναυτικό) είχε μια σειρά από σοβαρές ατυχίες τα τελευταία χρόνια.
Μεταξύ άλλων, το πλοίο Damavand ανατράπηκε και βυθίστηκε αφού προσάραξε στις 10 Ιανουαρίου 2018, στις 2 Ιουνίου 2021 το δεύτερο μεγαλύτερο τότε πολεμικό πλοίο του Ιράν, το Kharg, έπιασε φωτιά και βυθίστηκε στον Κόλπο του Ομάν.
Ένα άλλο πλοίο, το Talayieh, ανέβηκε σε μια αποβάθρα στο Badar Abbas στις 6 Δεκεμβρίου 2021.
Άλλα αξιοσημείωτα ατυχήματα περιλαμβάνουν το πλοίο υποστήριξης Konarak που χτυπήθηκε από πύραυλο στις 11 Μαΐου 2020.
Αυτό το ατύχημα ήταν από φίλια πυρά.
Κατασκευάστηκε από την Shahid Harvishi Marine Industries στην πόλη Badar Abbas Αμπάς και αποτέλεσε το τρίτο πλοίο της κλάσης Moudge.
Τα πρώτα δύο σκάφη ονομάζονται Jamaran και Damavand.
Βασίζεται δε στο βρετανικό σχέδιο Vosper Mark 5.
Τα νεότερα πλοία της κατηγορίας Moudge, συμπεριλαμβανομένου της Sahand, είναι βελτιώσεις.
Το Sahand είχε χαρακτηριστικές κεκλιμένες πλευρές.
Από την κατασκευή, το πλοίο είχε αναβαθμιστεί για να συμπεριλάβει ένα νέο ραντάρ AESA, 4-8 πυραύλους αεράμυνας μεσαίου βεληνεκούς και διπλάσιο αριθμό αντιπλοίων.
Αυτό μπορεί να ανέβασε το κέντρο βάρους της.
www.bankingnews.gr
Το πλοίο, μόλις 12 ετών, είναι από τα πιο σύγχρονα μαχητικά επιφανείας του Ιρανικού Ναυτικού.
Η φρεγάτα, όπως αναφέρθηκε, βυθίστηκε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης στις 7 Ιουλίου 2024.
Εθεάθη να βυθίζεται στο λιμάνι της, με την πλώρη της ψηλότερα από την πρύμνη.
Μόνο η πλευρά του κύτους και ο θόλος του σόναρ εμφανίζονται πάνω από το νερό.
Το ιρανικό ναυτικό επιρρεπές σε σοβαρά ατυχήματα
Οι αρχικές αναφορές υποδηλώνουν ότι η βύθιση οφείλεται σε «τεχνική βλάβη».
Ωστόσο, η αιτία δεν είναι ακόμη γνωστή.
Η κακή συντήρηση ή ένα ατύχημα αποτελεί ενδεχόμενο.
Επίσης δεν μπορεί να αποκλειστεί κάποιου είδους σαμποτάζ.
Να σημειωθεί πως οι ιρανικές φρεγάτες πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα και βοηθούν τους Χούτι να επιτεθούν σε εμπορικά πλοία.
Η Sahand έχει κατά καιρούς επιχειρήσει στην περιοχή.
Το Ιρανικό Ναυτικό (IRIN: Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν Ναυτικό) είχε μια σειρά από σοβαρές ατυχίες τα τελευταία χρόνια.
Μεταξύ άλλων, το πλοίο Damavand ανατράπηκε και βυθίστηκε αφού προσάραξε στις 10 Ιανουαρίου 2018, στις 2 Ιουνίου 2021 το δεύτερο μεγαλύτερο τότε πολεμικό πλοίο του Ιράν, το Kharg, έπιασε φωτιά και βυθίστηκε στον Κόλπο του Ομάν.
Ένα άλλο πλοίο, το Talayieh, ανέβηκε σε μια αποβάθρα στο Badar Abbas στις 6 Δεκεμβρίου 2021.
Άλλα αξιοσημείωτα ατυχήματα περιλαμβάνουν το πλοίο υποστήριξης Konarak που χτυπήθηκε από πύραυλο στις 11 Μαΐου 2020.
Αυτό το ατύχημα ήταν από φίλια πυρά.
Η απώλεια του πλοίου είναι πολύ σοβαρή για τις ιρανικές ναυτικές δυνάμεις μιας και αποτελεί σχετικά νέα προσθήκη στον στόλο του πολεμικού ναυτικού της Τεχεράνης.Some images have been posted by local media in Hormozgan province showing the light frigate IRIS Sahand capsized in the port of Bandar Abbas
— Aᴍɪʀ (@AmirIGM) July 7, 2024
Sahand had received new weapons and sensors in recent years pic.twitter.com/q3QyCLfH7M
Κατασκευάστηκε από την Shahid Harvishi Marine Industries στην πόλη Badar Abbas Αμπάς και αποτέλεσε το τρίτο πλοίο της κλάσης Moudge.
Τα πρώτα δύο σκάφη ονομάζονται Jamaran και Damavand.
Βασίζεται δε στο βρετανικό σχέδιο Vosper Mark 5.
Τα νεότερα πλοία της κατηγορίας Moudge, συμπεριλαμβανομένου της Sahand, είναι βελτιώσεις.
Το Sahand είχε χαρακτηριστικές κεκλιμένες πλευρές.
Από την κατασκευή, το πλοίο είχε αναβαθμιστεί για να συμπεριλάβει ένα νέο ραντάρ AESA, 4-8 πυραύλους αεράμυνας μεσαίου βεληνεκούς και διπλάσιο αριθμό αντιπλοίων.
Αυτό μπορεί να ανέβασε το κέντρο βάρους της.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών