Το R6000, ένα tiltrotor drone 6 μετρικών τόνων που παράγεται από το κινεζικό OEM United Aircraft Wuhu Aviation Industrial Park στην ανατολική επαρχία Anhui της Κίνας, συγκεντρώνει όλες τις προηγμένες εξελίξεις της Κίνας στον τομέα της αεροδιαστημικής.
Σχεδιασμένο για μη στρατιωτικές αποστολές (αν και είναι ασαφές το σχέδιο του), όπως η μεταφορά φορτίου και επιβατών, το R6000 υπογραμμίζει τις αυξανόμενες φιλοδοξίες της Κίνας στην τεχνολογία της αεροπορίας και τη στρατηγική ώθησή της προς την πολιτικοστρατιωτική ολοκλήρωση.
Το Lanying R6000, ή το Lanthanum Shadow, έχει σχεδιαστεί με μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 13.000 λίβρες και μέγιστο φορτίο έως 4.400 λίβρες, λέει η έκθεση. Εναλλακτικά, μπορεί να μεταφέρει έως και 10 επιβάτες τη φορά, ανέφερε το Wuhu News.
Η United Aircraft σκοπεύει το drone να πετά με ταχύτητα έως και 340 μίλια την ώρα, με μέγιστη εμβέλεια 2.400 μίλια και ύψος πτήσης έως και 25.000 πόδια. Αυτό που είναι νέο για το Lanying R6000 είναι ότι είναι ένα drone που προορίζεται για κάθετη απογείωση και προσγείωση, ή VTOL, αλλά με πολύ υψηλότερες ταχύτητες από τα ελικόπτερα - μια ικανότητα μεταξύ των σύγχρονων στρατιωτικών αεροσκαφών των ΗΠΑ, όπως το Bell Boeing V-22 Osprey.
Η χωρητικότητα μεταφοράς του drone, ωστόσο, είναι πολύ μικρότερη από αυτή του Osprey, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 24 επιβάτες ή να μεταφέρει φορτία έως και 20.000 λιβρών.
Η United Aircraft είχε συζητήσει προηγουμένως τις προδιαγραφές της για το Lanying R6000 στην Αεροπορική Έκθεση της Σιγκαπούρης τον Φεβρουάριο, χωρίς ωστόσο να δώσει στη δημοσιότητα κάποια εικόνα, μόνο γραφικά. Αυτή τη φορά, ωστόσο, μια φωτογραφία δείχνει το ολοκληρωμένο αεροσκάφος, με την ομάδα της United Aircraft να κρατά μια πινακίδα που δηλώνει ότι το πρώτο τους Lanying R6000 είναι άρτι αφιχθέν από τη γραμμή συναρμολόγησης.
Τι είναι η τεχνολογία Tiltrotor;
Ένα tiltrotor drone συνδυάζει τεχνολογία ελικοπτέρου και αεροπλάνου. Είναι ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV) που μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα σαν ελικόπτερο αλλά και να πετάει μπροστά σαν αεροπλάνο.
Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται διάδρομο για να απογειωθεί ή να προσγειωθεί, ωστόσο μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Συχνά αποκαλείται «υβριδικό drone VTOL» επειδή αλλάζει μεταξύ κάθετης και μπροστινής πτήσης προσαρμόζοντας τη θέση των ρότορα του.
Για στρατιωτικούς σκοπούς;
Δεν είναι σαφές εάν το drone έχει σχεδιαστεί για στρατιωτικούς σκοπούς. Η United Aircraft είπε στους δημοσιογράφους στην αεροπορική έκθεση της Σιγκαπούρης ότι προετοίμαζε το αεροσκάφος για μη στρατιωτικές εργασίες, όπως μεταφορά φορτίων ή επιβατών. Ωστόσο, στην έκθεση του Σαββάτου, το Wuhu News έγραψε επίσης ότι το drone θα «ενίσχυε δυναμικά πολλαπλά πεδία» στην αεροπορία, συμπεριλαμβανομένης της αντίδρασης έκτακτης ανάγκης και της εθνικής άμυνας. Σύμφωνα με τον ιστότοπο της United Aircraft, η ιδιωτική εταιρεία UAV υποβάλλει προσφορές για κινεζικές στρατιωτικές συμβάσεις από το 2014 με προϊόντα όπως το μη επανδρωμένο ελικόπτερο μήκους 7 ποδιών. Ένα διαφημιστικό φυλλάδιο στον ιστότοπό του λέει ότι ο ιδρυτής του, Tian Gangyin, «οδήγησε την ομάδα του στο δρόμο της στρατιωτικής-πολιτικής ολοκλήρωσης για να ενισχύσει τις ένοπλες δυνάμεις με τεχνολογία και να υπηρετήσει το έθνος μέσω της αεροπορίας».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών