Τελευταία Νέα
Διεθνή

Απόλυτη κυριαρχία της Κίνας στη βιομηχανία αυτοκινήτου – Παράγει το 40% των οχημάτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως

Απόλυτη κυριαρχία της Κίνας στη βιομηχανία αυτοκινήτου – Παράγει το 40% των οχημάτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως
Η ταχεία άνοδος τροφοδοτήθηκε από τις σημαντικές κρατικές επενδύσεις
Η Κίνα έχει μεταμορφωθεί από έναν μικρό παίκτη στη βιομηχανία αυτοκινήτου πριν από δύο δεκαετίες σε παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή και εξαγωγή οχημάτων, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα (EVs), σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.
Αλλά η επίδρασή της στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων αποτυπώνεται καλύτερα στο διάγραμμα, που δημοσιεύθηκε το Σαββατοκύριακο, το οποίο δείχνει πώς έφτασε να αντιπροσωπεύει από το 1% στο 39% της παγκόσμιας παραγωγής μέσα σε 20 χρόνια.
Η ταχεία άνοδος τροφοδοτήθηκε από τις σημαντικές κρατικές επενδύσεις, καθώς επίσης και εξελίξεις στην αυτοματοποίηση και την ανάπτυξη της εσωτερικής της αγοράς της, η οποία είναι τώρα η μεγαλύτερη στον κόσμο.


Το άρθρο των NYT ανέφερε ότι καθώς οι εγχώριες πωλήσεις έχουν επιβραδυνθεί λόγω οικονομικών αντιξοοτήτων, η Κίνα στρέφεται όλο και περισσότερο στις διεθνείς αγορές για να πουλήσει τα αυτοκίνητά της, ιδιαίτερα τα ηλεκτρικά οχήματα.
Κινέζικες μάρκες όπως η BYD έχουν κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση καθώς προσφέρουν προηγμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, εξάγοντας περισσότερα EVs από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Μάλιστα, κυκλοφορούν σε σημαντικές αγορές όπως η Ευρώπη, όπου τα συμπαγή μοντέλα είναι δημοφιλή, και τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου η προσιτότητα κινεί τη ζήτηση.
Η Κίνα κάποτε υστερούσε έναντι πολλών από τους παραδοσιακούς ιαπωνικούς ανταγωνιστές της.
Αλλά, σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων πωλήσεων και εγγραφών από το Bloomberg, από το 2019 έως το 2024, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπέστησαν τη μεγαλύτερη πτώση μεριδίου αγοράς στην Κίνα, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη, τη Μαλαισία και την Ινδονησία.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χάνουν έδαφος μόνο στις ασιατικές χώρες, αλλά και παγκοσμίως, όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.

Ακόμη και η Toyota, ο παγκόσμιος ηγέτης σε όγκο πωλήσεων, βλέπει τις πωλήσεις της να παραμένουν στάσιμες.
Στη Νοτιοανατολική Ασία, παραδοσιακή «κοιτίδα» για τις ιαπωνικές μάρκες, το μερίδιο αγοράς έχει μειωθεί σημαντικά.
Στην Ταϊλάνδη και τη Σιγκαπούρη, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ελέγχουν μόλις το 35% της αγοράς, από πάνω από 50% το 2019, ενώ οι δρόμοι που κάποτε κυριαρχούνταν από τις Nissan και Mazda γεμίζουν όλο και περισσότερο με κινεζικές μάρκες.

Η ηγεσία της Κίνας στα EVs είναι το αποτέλεσμα εστιασμένης κρατικής στήριξης που ξεπερνά τη δεκαετία, συμπεριλαμβανομένων επιδοτήσεων, φορολογικών ελαφρύνσεων, δανείων με χαμηλά επιτόκια και μεγάλης επένδυσης στην τεχνολογία μπαταριών.
Από το 2009, πάνω από 230 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν διοχετευτεί στους τομείς των EVs και των μπαταριών, ανέφεραν οι New York Times.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν επίσης σημαντικό πλεονέκτημα κόστους σε σχέση με τους παγκόσμιους ανταγωνιστές τους.
Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από κινεζικές εταιρείες κοστίζουν περίπου 30% λιγότερο για συναρμολόγηση, κυρίως λόγω του ελέγχου στην αλυσίδα προμήθειας μπαταριών, του χαμηλότερου κόστους εργασίας και πιο αποτελεσματικών διαδικασιών παραγωγής.
Ωστόσο, η κυριαρχία της Κίνας έχει προκαλέσει παγκόσμια ανησυχία.
Χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν επιβάλει δασμούς στα κινεζικά EVs, επικαλούμενες αθέμιτες επιδοτήσεις και την ενδεχόμενη απειλή για τις τοπικές βιομηχανίες.
Εντούτοις, παρά τα εμπόδια του εμπορίου, τα κινεζικά οχήματα παραμένουν ανταγωνιστικά λόγω των χαμηλότερων τιμών τους και της υψηλής ποιότητας.
Η μεγάλη επένδυση της Κίνας και το τεχνολογικό της πλεονέκτημα την τοποθετούν σε θέση να συνεχίσει να κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων.
Ακόμη και με αυξανόμενη διεθνή αντίσταση, η παραγωγική της ικανότητα, τα πλεονεκτήματα κόστους και η ηγεσία στην τεχνολογία EV υποδηλώνουν ότι η επιρροή της θα συνεχίσει να υπάρχει για πολλά χρόνια.
Θυμηθείτε εν προκειμένω ότι πριν η GM έχει χρέος άνω των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κλείνει εργοστάσια για να αντιμετωπίσει τη φθίνουσα πορεία της στην Κίνα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης