
Το πλοίο βρισκόταν καθ' οδόν, από το Jebel Ali του Ντουμπάι προς τη διώρυγα του Σουέζ, με τελικό προορισμό την Άκαμπα της Ιορδανίας
Το πλήρωμα του κινεζικού ASL Bauhinia με σημαία Χονγκ Κονγκ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το εμπορικό πλοίο λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε στο εωτερικό του, ενώ έπλεε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όπως αποκάλυψαν την Τρίτης 29/1 ναυτιλιακές πηγές.
Οι συνθήκες που περιβάλλουν το περιστατικό, με εστίαση, ιδίως την αιτία της πυρκαγιάς αλλά και στην έκρηξη, παραμένουν ασαφείς και ερευνώνται.
Το ASL Bauhinia, ένα σχετικά καινούργιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.930 TEU που κατασκευάστηκε το 2022, ανήκει στην Asean Seas Line με έδρα τη Σαγκάη.
Κατά τη στιγμή του συμβάντος, το πλοίο βρισκόταν καθ' οδόν, από το Jebel Ali του Ντουμπάι προς τη διώρυγα του Σουέζ, με τελικό προορισμό την Άκαμπα της Ιορδανίας.
Το πλοίο ήταν προγραμματισμένο να προσεγγίσει το λιμάνι της Τζέντα στις 29 Ιανουαρίου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εν λόγω διαδρομής για το περιφερειακό εμπόριο.
Το ASL Bauhinia παραμένει ακυβέρνητο σε ανοιχτά ύδατα
Το σήμα κινδύνου από το ASL Bauhinia εστάλη περίπου 226 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Hudaydah της Υεμένης, η οποία χαρακτηρίζεται για το πολύπλοκο γεωπολιτικό περιβάλλον της.

Μετά το περιστατικό, η Diaplous Maritime Services εξέδωσε προειδοποιήσεις σχετικά με το παρασυρόμενο πλοίο, αναφέροντας ότι αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα άλλων πλοίων στην περιοχή.
Επιπλέον, η Ambrey, μια συμβουλευτική εταιρεία ναυτιλιακών πληροφοριών, εξέφρασε ανησυχίες ότι η πυρκαγιά θα μπορούσε να έχει προκληθεί από επικίνδυνο φορτίο επί του πλοίου, καθώς αναφέρθηκε ότι πυκνός καπνός βγήκε από το μπροστινό τμήμα του πλοίου.
Καθώς το ASL Bauhinia παραμένει ακυβέρνητο σε ανοιχτά ύδατα, οι έρευνες συνεχίζονται για να προσδιοριστούν οι λεπτομέρειες του περιστατικού και τυχόν παραλείψεις στα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Το ενδεχόμενο το περιστατικό να συνδέεται με επιθέσεις των στρατιωτικών δυνάμεων της Υεμένης έχει αποκλειστεί, ιδίως υπό το πρίσμα της παύσης των στρατιωτικών επιχειρήσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, η οποία ευθυγραμμίζεται με την πρόσφατη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα.
Ωστόσο, παρατηρητές σημειώνουν ότι οι ΗΠΑ και το Ισραήλ ενδέχεται να συνεχίσουν να παρουσιάζουν τα ύδατα της Υεμένης ως μη ασφαλή, ενδεχομένως για να δικαιολογήσουν στρατιωτικές ενέργειες κατά της Υεμένης ή για να νομιμοποιήσουν τον χαρακτηρισμό των Houthis ως τρομοκρατικής οντότητας.
Το περιστατικό αυτό δεν αντανακλά μόνο τους κινδύνους που ενέχει η εμπορική ναυτιλία, αλλά αναδεικνύει επίσης τις γεωπολιτικές πολυπλοκότητες που επηρεάζουν τις θαλάσσιες επιχειρήσεις στην περιοχή.
www.bankingnews.gr
Οι συνθήκες που περιβάλλουν το περιστατικό, με εστίαση, ιδίως την αιτία της πυρκαγιάς αλλά και στην έκρηξη, παραμένουν ασαφείς και ερευνώνται.
Το ASL Bauhinia, ένα σχετικά καινούργιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.930 TEU που κατασκευάστηκε το 2022, ανήκει στην Asean Seas Line με έδρα τη Σαγκάη.
Κατά τη στιγμή του συμβάντος, το πλοίο βρισκόταν καθ' οδόν, από το Jebel Ali του Ντουμπάι προς τη διώρυγα του Σουέζ, με τελικό προορισμό την Άκαμπα της Ιορδανίας.
Το πλοίο ήταν προγραμματισμένο να προσεγγίσει το λιμάνι της Τζέντα στις 29 Ιανουαρίου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εν λόγω διαδρομής για το περιφερειακό εμπόριο.
Το ASL Bauhinia παραμένει ακυβέρνητο σε ανοιχτά ύδατα
Το σήμα κινδύνου από το ASL Bauhinia εστάλη περίπου 226 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Hudaydah της Υεμένης, η οποία χαρακτηρίζεται για το πολύπλοκο γεωπολιτικό περιβάλλον της.
Μετά το περιστατικό, η Diaplous Maritime Services εξέδωσε προειδοποιήσεις σχετικά με το παρασυρόμενο πλοίο, αναφέροντας ότι αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα άλλων πλοίων στην περιοχή.
Επιπλέον, η Ambrey, μια συμβουλευτική εταιρεία ναυτιλιακών πληροφοριών, εξέφρασε ανησυχίες ότι η πυρκαγιά θα μπορούσε να έχει προκληθεί από επικίνδυνο φορτίο επί του πλοίου, καθώς αναφέρθηκε ότι πυκνός καπνός βγήκε από το μπροστινό τμήμα του πλοίου.
Καθώς το ASL Bauhinia παραμένει ακυβέρνητο σε ανοιχτά ύδατα, οι έρευνες συνεχίζονται για να προσδιοριστούν οι λεπτομέρειες του περιστατικού και τυχόν παραλείψεις στα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Το ενδεχόμενο το περιστατικό να συνδέεται με επιθέσεις των στρατιωτικών δυνάμεων της Υεμένης έχει αποκλειστεί, ιδίως υπό το πρίσμα της παύσης των στρατιωτικών επιχειρήσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, η οποία ευθυγραμμίζεται με την πρόσφατη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα.
Ωστόσο, παρατηρητές σημειώνουν ότι οι ΗΠΑ και το Ισραήλ ενδέχεται να συνεχίσουν να παρουσιάζουν τα ύδατα της Υεμένης ως μη ασφαλή, ενδεχομένως για να δικαιολογήσουν στρατιωτικές ενέργειες κατά της Υεμένης ή για να νομιμοποιήσουν τον χαρακτηρισμό των Houthis ως τρομοκρατικής οντότητας.
Το περιστατικό αυτό δεν αντανακλά μόνο τους κινδύνους που ενέχει η εμπορική ναυτιλία, αλλά αναδεικνύει επίσης τις γεωπολιτικές πολυπλοκότητες που επηρεάζουν τις θαλάσσιες επιχειρήσεις στην περιοχή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών