
Οι προσφορές ειρήνης της Ευρώπης στον Trump: Αέριο, αυτοκίνητα και όπλα.
Σε ειδική αποστολή βρέθηκε ο επικεφαλής εμπορίου της ΕΕ, Maroš Šefčovič, ο οποίος πέταξε στην Ουάσιγκτον με μια βαλίτσα γεμάτη δώρα που ελπίζει ότι μπορούν να αγοράσουν ειρήνη με τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Trump και να αποτρέψουν έναν σπειροειδή εμπορικό πόλεμο.
Υποσχόμενος ένα «πακέτο συνεργασίας» στη νέα κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τους δασμούς του Trump, ο Šefčovič αναμένεται να συναντηθεί με τον Υπουργό Εμπορίου Howard Lutnick, τον Εμπορικό Αντιπρόσωπο Jamieson Greer -και οι δύο δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί στις θέσεις τους- και τον Kevin Hassett, τον κορυφαίο οικονομικό σύμβουλο του Trump.
Η επίσκεψη έρχεται σε μια επικίνδυνη στιγμή για το μπλοκ, αφού ο Trump είπε ότι θα επαναφέρει τους δασμούς στον χάλυβα και το αλουμίνιο τον επόμενο μήνα, ακυρώνοντας ουσιαστικά μια προηγούμενη εκεχειρία.
Έκανε επίσης ένα βήμα προς την επιβολή αμοιβαίων δασμών που θα έβλαπταν τους ευρωπαίους εξαγωγείς — ιδιαίτερα την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ενώ οι Βρυξέλλες έχουν ξοδέψει τα τελευταία τέσσερα χρόνια ενισχύοντας τη εργαλειοθήκη τους για εμπορικά όπλα, θέλουν πρώτα να επιχειρήσουν μια συμφωνία με τον Trump.
Το POLITICO αναφέρει αναλυτικά τα «δώρα» που θα μπορούσαν να προσφέρουν οι Βρυξέλλες σε αναζήτηση ειρηνευτικής συμφωνίας:
Αύξηση των εισαγωγών φυσικού αερίου
Η εμμονή του Trump για το εμπορικό έλλειμμα των 198 δισεκατομμυρίων ευρώ της Αμερικής με την Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στο επίκεντρο των απειλών του να επιβάλει υψηλούς δασμούς που θα μπορούσαν να κοστίσουν δισεκατομμύρια στο μπλοκ.
Ωστόσο, η ταυτόχρονη δέσμευσή του για «drill, baby, drill» για περισσότερο ορυκτό αέριο έχει δημιουργήσει ελπίδες ότι οι ευρωπαϊκές χώρες μπορούν να αποτρέψουν την προοπτική ενός εμπορικού πολέμου αγοράζοντας περισσότερα καύσιμα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού – κάτι που θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει το μπλοκ να μειώσει τις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
«Γιατί να μην το αντικαταστήσουμε με αμερικανικό LNG, το οποίο είναι φθηνότερο για εμάς και μειώνει τις τιμές της ενέργειας μας;», αναρωτήθηκε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen τον περασμένο Νοέμβριο.
Στην πράξη, ωστόσο, χώρες της ΕΕ όπως η Γερμανία έχουν αναρωτηθεί πόσο περισσότερο αμερικανικό LNG μπορεί να αγοράσει το μπλοκ πέρα από τις υπάρχουσες ποσότητες.
Τουλάχιστον μία χώρα της ΕΕ προτείνει την ιδέα ενός συστήματος επιδοτήσεων για να καταστήσει τα αμερικανικά φορτία LNG πιο προσιτά στο όνομα της ενεργειακής ασφάλειας.
Αλλά η συγκέντρωση μετρητών για ορυκτά καύσιμα θα ήταν αμφιλεγόμενη.
Εν τω μεταξύ, οι φωνές της βιομηχανίας πιέζουν ώστε το πακέτο της ΕΕ να περιλαμβάνει δεσμεύσεις ότι δεν θα τιμωρούνται οι εισαγωγείς αμερικανικών καυσίμων για εκπομπές μεθανίου – δεδομένου ότι ο Trump είναι έτοιμος να μειώσει τα περιβαλλοντικά πρότυπα στο εσωτερικό και οι ενεργειακοί γίγαντες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα από τις ευρωπαϊκές χώρες εάν επωφεληθούν από τις αλλαγές των κανόνων.
Κάνοντας τα αμερικανικά αυτοκίνητα φθηνότερα
Οι καταγγελίες του Trump κατά της ΕΕ επικεντρώνονται στα αυτοκίνητα και στον φόρο εισαγωγών 10% του μπλοκ στα οχήματα.
Οι ΗΠΑ έχουν δασμούς 2,5%, αν και αυτό αυξάνεται απότομα στο 25% για τα ελαφρά φορτηγά.
Ο πρόεδρος υποσχέθηκε να θεσπίσει αμοιβαίους δασμούς για να ταιριάζουν με αυτούς των άλλων χωρών και να επιβάλει δασμούς για τα αυτοκίνητα - ενώ οι σύμβουλοί του έχουν την αμφιλεγόμενη άποψη ότι οι ευρωπαϊκοί φόροι προστιθέμενης αξίας αντιπροσωπεύουν ένα de facto δασμό που αξίζει αντίποινα από τις ΗΠΑ.
Αν και δεν είναι σαφές εάν ο ειδικός δασμός για τα αυτοκίνητα θα προστεθεί στους υφιστάμενους δασμούς, τυχόν νέα εμπορικά εμπόδια ενέχουν σημαντικό κίνδυνο για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, ειδικά τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας.
Η πιο προφανής απάντηση θα ήταν να μειωθούν οι δασμοί του μπλοκ ώστε να ταιριάζουν με αυτούς των ΗΠΑ, μια προσέγγιση που έχουν υποστηρίξει η αυτοκινητοβιομηχανία BMW και ο Bernd Lange, ο επικεφαλής της επιτροπής διεθνούς εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους κανόνες του παγκόσμιου εμπορίου, οποιαδήποτε μείωση των δασμών της ΕΕ θα πρέπει να ισχύει για όλους τους εμπορικούς εταίρους της.
Αυτό θα αντιπροσώπευε μια νίκη για την Κίνα, της οποίας οι κατεστημένοι φορείς ηλεκτρικών οχημάτων αναζητούν απεγνωσμένα νέες αγορές.
Μετά την έρευνά της κατά των επιδοτήσεων, η Επιτροπή επέβαλε νέους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα πέρυσι.
Επειδή θεσπίστηκαν ως μέρος μιας έρευνας κατά των επιδοτήσεων, αυτοί οι δασμοί θα παραμείνουν σε ισχύ ακόμη και αν η ΕΕ συμφωνεί με τους δασμούς οχημάτων 2,5% των ΗΠΑ, δήλωσε ο Sam Lowe, συνεργάτης της Flint Global.
Κόντρα στην Κίνα
Οι αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι ο Trump μπορεί να μην είναι το γεράκι της Κίνας που φαινόταν στην προεκλογική εκστρατεία.
Οι δασμοί 60% που υποσχέθηκε επανειλημμένα να επιβάλει σε αγαθά από την Κίνα γρήγορα μετατράπηκαν σε 10% (ενώ επέβαλε 25% στους συμμάχους ελεύθερου εμπορίου Καναδά και Μεξικό - πριν τους αναστείλει για ένα μήνα).
Ο Trump έχει επίσης καθυστερήσει την απαγόρευση της εφαρμογής TikTok της Κίνας.
Οι αρχικές ήπιες κινήσεις του Trump προς το Πεκίνο πυροδοτούν τον κώδωνα του κινδύνου σε ολόκληρη την ΕΕ, η οποία έχει ήδη λάβει μέτρα για να αντιμετωπίσει από κοινού τις πρακτικές αρπαγής της αγοράς της Κίνας, θεωρώντας ότι αυτό θα ευθυγραμμίσει καλύτερα τις Βρυξέλλες με την Ουάσιγκτον.
Ο Šefčovič έχει ήδη προτείνει την ενίσχυση της εστίασης της ΕΕ στην οικονομική ασφάλεια, για παράδειγμα στην επίβλεψη εξερχόμενων επενδύσεων σε βασικές τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, οι ημιαγωγοί ή η κβαντική τεχνολογία.
Είναι ένα βήμα που έχει ήδη κάνει η Ουάσιγκτον.
Σε μια άλλη κίνηση που θα απηχούσε την πρώτη θητεία του Trump, οι Βρυξέλλες θέλουν να συνεργαστούν με τις ΗΠΑ για την αντιμετώπιση των λεγόμενων μη εμπορικών πρακτικών της Κίνας, όπως η άφθονη επιδοτήσεις σε εταιρείες ή ο αποκλεισμός δυτικών εταιρειών από τους δημόσιους διαγωνισμούς.
Το 2023, η Ουάσιγκτον και οι Βρυξέλλες προσπάθησαν, αλλά απέτυχαν, να δημιουργήσουν μια «πράσινη» λέσχη μετάλλων που θα επέβαλλε δασμούς στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου από οικονομίες εκτός αγοράς, όπως η Κίνα.
Εάν οι δύο πλευρές καταφέρουν να συμφωνήσουν για τον Παγκόσμιο Διακανονισμό για τον Αειφόρο Χάλυβα και το Αλουμίνιο, αυτό θα μπορούσε να σταματήσει τη διαμάχη τους για τους δασμούς που χρονολογείται από την πρώτη θητεία του Trump.
Αγοράζοντας όπλα
Το να πείσουμε τις ευρωπαϊκές χώρες να αγοράσουν περισσότερα αμερικανικά όπλα θα είχε το πρόσθετο πλεονέκτημα να πείσει τον Trump ότι το μπλοκ είναι σοβαρό για τη δική του ασφάλεια, καθώς η κυβέρνησή του φλερτάρει με την ιδέα να αποσύρει στρατεύματα από την Ευρώπη και έχει επανειλημμένα καλέσει τις χώρες της ΕΕ να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες.
Η προσέγγιση έχει κερδίσει έλξη στη Γερμανία και την Ιταλία και παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο από την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) Christine Lagarde, η οποία είπε ότι οι χώρες της ΕΕ θα μπορούσαν, με μια «συνεκτική» προσέγγιση, να αγοράσουν οπλικά συστήματα που δεν μπορούν να κατασκευάσουν μόνες τους.
Αυτή η ιδέα, ωστόσο, πιθανότατα θα αντιμετωπίσει αντίσταση στη χώρα καταγωγής της Lagarde, τη Γαλλία, όπου ο Πρόεδρος Emmanuel Macron είναι ο πιο ένθερμος υποστηρικτής της «στρατηγικής αυτονομίας» της ΕΕ και ισχυρός υποστηρικτής υπερασπιστών εθνικής άμυνας όπως ο Dassault.
Εν τω μεταξύ, η Ουάσιγκτον υποσχέθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας να επιταχύνει τις αποστολές όπλων στην Ευρώπη, ενεργώντας μετά από χρόνια απογοήτευση μεταξύ των συμμάχων της σχετικά με την αργή διαδικασία αγοράς όπλων αμερικανικής κατασκευής.
Και τι δεν θα προσφέρει η ΕΕ
Παρά τις προειδοποιήσεις από την Ουάσιγκτον, η ΕΕ δεν σκοπεύει να παρεκκλίνει από την πορεία της όσον αφορά τη ρύθμιση μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας, οι περισσότερες από τις οποίες είναι αμερικανικές, και δεν θα είναι ανοιχτή σε διαπραγματεύσεις για την τεχνολογική της νομοθεσία.
Η επιβολή των τριών κύριων εγχειριδίων κανόνων του μπλοκ που διέπουν τους αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες όπως η X και η Amazon - ο νόμος AI, ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες και ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές - δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κατευνάσει την Ουάσιγκτον σε μια εμπορική σύγκρουση.
Ο Brando Benifei, πρόεδρος της αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι «δεν μπορούμε να δεχτούμε αυτήν την προσέγγιση, γιατί δεν πιστεύουμε ότι η νομοθεσία μας αποτελεί μέρος μιας διαπραγμάτευσης».
www.bankingnews.gr
Υποσχόμενος ένα «πακέτο συνεργασίας» στη νέα κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τους δασμούς του Trump, ο Šefčovič αναμένεται να συναντηθεί με τον Υπουργό Εμπορίου Howard Lutnick, τον Εμπορικό Αντιπρόσωπο Jamieson Greer -και οι δύο δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί στις θέσεις τους- και τον Kevin Hassett, τον κορυφαίο οικονομικό σύμβουλο του Trump.
Η επίσκεψη έρχεται σε μια επικίνδυνη στιγμή για το μπλοκ, αφού ο Trump είπε ότι θα επαναφέρει τους δασμούς στον χάλυβα και το αλουμίνιο τον επόμενο μήνα, ακυρώνοντας ουσιαστικά μια προηγούμενη εκεχειρία.
Έκανε επίσης ένα βήμα προς την επιβολή αμοιβαίων δασμών που θα έβλαπταν τους ευρωπαίους εξαγωγείς — ιδιαίτερα την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ενώ οι Βρυξέλλες έχουν ξοδέψει τα τελευταία τέσσερα χρόνια ενισχύοντας τη εργαλειοθήκη τους για εμπορικά όπλα, θέλουν πρώτα να επιχειρήσουν μια συμφωνία με τον Trump.
Το POLITICO αναφέρει αναλυτικά τα «δώρα» που θα μπορούσαν να προσφέρουν οι Βρυξέλλες σε αναζήτηση ειρηνευτικής συμφωνίας:
Αύξηση των εισαγωγών φυσικού αερίου
Η εμμονή του Trump για το εμπορικό έλλειμμα των 198 δισεκατομμυρίων ευρώ της Αμερικής με την Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στο επίκεντρο των απειλών του να επιβάλει υψηλούς δασμούς που θα μπορούσαν να κοστίσουν δισεκατομμύρια στο μπλοκ.
Ωστόσο, η ταυτόχρονη δέσμευσή του για «drill, baby, drill» για περισσότερο ορυκτό αέριο έχει δημιουργήσει ελπίδες ότι οι ευρωπαϊκές χώρες μπορούν να αποτρέψουν την προοπτική ενός εμπορικού πολέμου αγοράζοντας περισσότερα καύσιμα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού – κάτι που θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει το μπλοκ να μειώσει τις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
«Γιατί να μην το αντικαταστήσουμε με αμερικανικό LNG, το οποίο είναι φθηνότερο για εμάς και μειώνει τις τιμές της ενέργειας μας;», αναρωτήθηκε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen τον περασμένο Νοέμβριο.
Στην πράξη, ωστόσο, χώρες της ΕΕ όπως η Γερμανία έχουν αναρωτηθεί πόσο περισσότερο αμερικανικό LNG μπορεί να αγοράσει το μπλοκ πέρα από τις υπάρχουσες ποσότητες.
Τουλάχιστον μία χώρα της ΕΕ προτείνει την ιδέα ενός συστήματος επιδοτήσεων για να καταστήσει τα αμερικανικά φορτία LNG πιο προσιτά στο όνομα της ενεργειακής ασφάλειας.
Αλλά η συγκέντρωση μετρητών για ορυκτά καύσιμα θα ήταν αμφιλεγόμενη.
Εν τω μεταξύ, οι φωνές της βιομηχανίας πιέζουν ώστε το πακέτο της ΕΕ να περιλαμβάνει δεσμεύσεις ότι δεν θα τιμωρούνται οι εισαγωγείς αμερικανικών καυσίμων για εκπομπές μεθανίου – δεδομένου ότι ο Trump είναι έτοιμος να μειώσει τα περιβαλλοντικά πρότυπα στο εσωτερικό και οι ενεργειακοί γίγαντες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα από τις ευρωπαϊκές χώρες εάν επωφεληθούν από τις αλλαγές των κανόνων.
Κάνοντας τα αμερικανικά αυτοκίνητα φθηνότερα
Οι καταγγελίες του Trump κατά της ΕΕ επικεντρώνονται στα αυτοκίνητα και στον φόρο εισαγωγών 10% του μπλοκ στα οχήματα.
Οι ΗΠΑ έχουν δασμούς 2,5%, αν και αυτό αυξάνεται απότομα στο 25% για τα ελαφρά φορτηγά.
Ο πρόεδρος υποσχέθηκε να θεσπίσει αμοιβαίους δασμούς για να ταιριάζουν με αυτούς των άλλων χωρών και να επιβάλει δασμούς για τα αυτοκίνητα - ενώ οι σύμβουλοί του έχουν την αμφιλεγόμενη άποψη ότι οι ευρωπαϊκοί φόροι προστιθέμενης αξίας αντιπροσωπεύουν ένα de facto δασμό που αξίζει αντίποινα από τις ΗΠΑ.
Αν και δεν είναι σαφές εάν ο ειδικός δασμός για τα αυτοκίνητα θα προστεθεί στους υφιστάμενους δασμούς, τυχόν νέα εμπορικά εμπόδια ενέχουν σημαντικό κίνδυνο για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, ειδικά τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας.
Η πιο προφανής απάντηση θα ήταν να μειωθούν οι δασμοί του μπλοκ ώστε να ταιριάζουν με αυτούς των ΗΠΑ, μια προσέγγιση που έχουν υποστηρίξει η αυτοκινητοβιομηχανία BMW και ο Bernd Lange, ο επικεφαλής της επιτροπής διεθνούς εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους κανόνες του παγκόσμιου εμπορίου, οποιαδήποτε μείωση των δασμών της ΕΕ θα πρέπει να ισχύει για όλους τους εμπορικούς εταίρους της.
Αυτό θα αντιπροσώπευε μια νίκη για την Κίνα, της οποίας οι κατεστημένοι φορείς ηλεκτρικών οχημάτων αναζητούν απεγνωσμένα νέες αγορές.
Μετά την έρευνά της κατά των επιδοτήσεων, η Επιτροπή επέβαλε νέους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα πέρυσι.
Επειδή θεσπίστηκαν ως μέρος μιας έρευνας κατά των επιδοτήσεων, αυτοί οι δασμοί θα παραμείνουν σε ισχύ ακόμη και αν η ΕΕ συμφωνεί με τους δασμούς οχημάτων 2,5% των ΗΠΑ, δήλωσε ο Sam Lowe, συνεργάτης της Flint Global.
Κόντρα στην Κίνα
Οι αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι ο Trump μπορεί να μην είναι το γεράκι της Κίνας που φαινόταν στην προεκλογική εκστρατεία.
Οι δασμοί 60% που υποσχέθηκε επανειλημμένα να επιβάλει σε αγαθά από την Κίνα γρήγορα μετατράπηκαν σε 10% (ενώ επέβαλε 25% στους συμμάχους ελεύθερου εμπορίου Καναδά και Μεξικό - πριν τους αναστείλει για ένα μήνα).
Ο Trump έχει επίσης καθυστερήσει την απαγόρευση της εφαρμογής TikTok της Κίνας.
Οι αρχικές ήπιες κινήσεις του Trump προς το Πεκίνο πυροδοτούν τον κώδωνα του κινδύνου σε ολόκληρη την ΕΕ, η οποία έχει ήδη λάβει μέτρα για να αντιμετωπίσει από κοινού τις πρακτικές αρπαγής της αγοράς της Κίνας, θεωρώντας ότι αυτό θα ευθυγραμμίσει καλύτερα τις Βρυξέλλες με την Ουάσιγκτον.
Ο Šefčovič έχει ήδη προτείνει την ενίσχυση της εστίασης της ΕΕ στην οικονομική ασφάλεια, για παράδειγμα στην επίβλεψη εξερχόμενων επενδύσεων σε βασικές τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, οι ημιαγωγοί ή η κβαντική τεχνολογία.
Είναι ένα βήμα που έχει ήδη κάνει η Ουάσιγκτον.
Σε μια άλλη κίνηση που θα απηχούσε την πρώτη θητεία του Trump, οι Βρυξέλλες θέλουν να συνεργαστούν με τις ΗΠΑ για την αντιμετώπιση των λεγόμενων μη εμπορικών πρακτικών της Κίνας, όπως η άφθονη επιδοτήσεις σε εταιρείες ή ο αποκλεισμός δυτικών εταιρειών από τους δημόσιους διαγωνισμούς.
Το 2023, η Ουάσιγκτον και οι Βρυξέλλες προσπάθησαν, αλλά απέτυχαν, να δημιουργήσουν μια «πράσινη» λέσχη μετάλλων που θα επέβαλλε δασμούς στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου από οικονομίες εκτός αγοράς, όπως η Κίνα.
Εάν οι δύο πλευρές καταφέρουν να συμφωνήσουν για τον Παγκόσμιο Διακανονισμό για τον Αειφόρο Χάλυβα και το Αλουμίνιο, αυτό θα μπορούσε να σταματήσει τη διαμάχη τους για τους δασμούς που χρονολογείται από την πρώτη θητεία του Trump.
Αγοράζοντας όπλα
Το να πείσουμε τις ευρωπαϊκές χώρες να αγοράσουν περισσότερα αμερικανικά όπλα θα είχε το πρόσθετο πλεονέκτημα να πείσει τον Trump ότι το μπλοκ είναι σοβαρό για τη δική του ασφάλεια, καθώς η κυβέρνησή του φλερτάρει με την ιδέα να αποσύρει στρατεύματα από την Ευρώπη και έχει επανειλημμένα καλέσει τις χώρες της ΕΕ να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες.
Η προσέγγιση έχει κερδίσει έλξη στη Γερμανία και την Ιταλία και παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο από την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) Christine Lagarde, η οποία είπε ότι οι χώρες της ΕΕ θα μπορούσαν, με μια «συνεκτική» προσέγγιση, να αγοράσουν οπλικά συστήματα που δεν μπορούν να κατασκευάσουν μόνες τους.
Αυτή η ιδέα, ωστόσο, πιθανότατα θα αντιμετωπίσει αντίσταση στη χώρα καταγωγής της Lagarde, τη Γαλλία, όπου ο Πρόεδρος Emmanuel Macron είναι ο πιο ένθερμος υποστηρικτής της «στρατηγικής αυτονομίας» της ΕΕ και ισχυρός υποστηρικτής υπερασπιστών εθνικής άμυνας όπως ο Dassault.
Εν τω μεταξύ, η Ουάσιγκτον υποσχέθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας να επιταχύνει τις αποστολές όπλων στην Ευρώπη, ενεργώντας μετά από χρόνια απογοήτευση μεταξύ των συμμάχων της σχετικά με την αργή διαδικασία αγοράς όπλων αμερικανικής κατασκευής.
Και τι δεν θα προσφέρει η ΕΕ
Παρά τις προειδοποιήσεις από την Ουάσιγκτον, η ΕΕ δεν σκοπεύει να παρεκκλίνει από την πορεία της όσον αφορά τη ρύθμιση μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας, οι περισσότερες από τις οποίες είναι αμερικανικές, και δεν θα είναι ανοιχτή σε διαπραγματεύσεις για την τεχνολογική της νομοθεσία.
Η επιβολή των τριών κύριων εγχειριδίων κανόνων του μπλοκ που διέπουν τους αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες όπως η X και η Amazon - ο νόμος AI, ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες και ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές - δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κατευνάσει την Ουάσιγκτον σε μια εμπορική σύγκρουση.
Ο Brando Benifei, πρόεδρος της αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι «δεν μπορούμε να δεχτούμε αυτήν την προσέγγιση, γιατί δεν πιστεύουμε ότι η νομοθεσία μας αποτελεί μέρος μιας διαπραγμάτευσης».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών