
Ο Φιλιππινέζος πιλότος απέστειλε μέσω ασυρμάτου μια προειδοποίηση προς το ελικόπτερο του κινεζικού ναυτικού, δηλώνοντας ότι πετούσε πολύ κοντά και έθετε σε κίνδυνο τη ζωή του πληρώματος και των επιβατών
Σε μια ακόμη «κατάφωρη» επίδειξη κινεζικής στρατιωτικής επιθετικότητας, ένα ελικόπτερο Z-9 του Πολεμικού Ναυτικού του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLA) πέταξε επικίνδυνα κοντά —σε απόσταση 3 μέτρων (10 πόδια)— από ένα αεροσκάφος του Φιλιππινικού Γραφείου Αλιείας και Υδάτινων Πόρων (BFAR) πάνω από τα χωρικά ύδατα του Σόκαρο Σοκάρ (ShocarloS).
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ακτοφυλακής των Φιλιππίνων (PCG) δήλωσε ότι το πρωί της 18ης Φεβρουαρίου, ένα αεροσκάφος στροβιλοκινητήρα BFAR Cessna, με δημοσιογράφους και αξιωματικούς της Ακτοφυλακής των Φιλιππίνων ( PCG), εκτελούσε πτήση ευαισθητοποίησης στον τομέα της θάλασσας (MDA) στην περιοχή.
Ωστόσο, περίπου 90 λεπτά μετά την πτήση, ένα ελικόπτερο του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού του Ναυτικού (PLAN) εμφανίστηκε στον ορίζοντα, πλησιάζοντας στο αεροσκάφος BFAR.
Η Tarriela πρόσθεσε, «Γύρω στις 08.39, ένα ελικόπτερο του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού του Ναυτικού (PLA-Navy), που αναγνωρίστηκε με τον αριθμό ουράς 68, πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς πτήσης προς το αεροσκάφος BFAR».
Ο Φιλιππινέζος πιλότος απέστειλε μέσω ασυρμάτου μια προειδοποίηση προς το ελικόπτερο του κινεζικού ναυτικού, δηλώνοντας ότι πετούσε πολύ κοντά και έθετε σε κίνδυνο τη ζωή του πληρώματος και των επιβατών.
«Μείνετε μακριά και αποστασιοποιήστε το αεροσκάφος σας από εμάς, παραβιάζετε τα πρότυπα ασφαλείας που έχουν οριστεί από την FAA και τον ICAO», προέτρεψε ο πιλότος. Ο εκπρόσωπος τόνισε ότι αυτός ο απρόσεκτος ελιγμός έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια τόσο των πιλότων όσο και των επιβατών κατά τη διάρκεια της πτήσης MDA.
Το ελικόπτερο εκτιμήθηκε ότι πλησίασε σε απόσταση περίπου 10 ποδιών από την πλευρά του λιμανιού του αεροσκάφους, ακριβώς πάνω από το φτερό.
Το περιστατικό εγείρει «σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τη σαφή παραβίαση του Πολεμικού Ναυτικού και την κατάφωρη περιφρόνηση των διεθνών αεροπορικών κανονισμών του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
Ξένοι δημοσιογράφοι στο αεροπλάνο έγιναν μάρτυρες της τεταμένης σύγκρουσης 30 λεπτών καθώς το αεροσκάφος των Φιλιππίνων διατηρούσε την περιπολία του σε χαμηλό ύψος πάνω από το Scarborough Shoal, έναν σχηματισμό υφάλων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Το αεροσκάφος των Φιλιππίνων δεν έδειξε καμία ένδειξη παρέκκλισης από την προγραμματισμένη διαδρομή ή το υψόμετρο για να αποτρέψει μια σύγκρουση.
Ενώ επέβαινε στο αεροσκάφος των Φιλιππίνων, ένας φωτογράφος από το Agence France-Presse κατέγραψε τη συνάντηση καταγράφοντας πλάνα ενός κινεζικού μέλους πληρώματος ελικοπτέρου να κατευθύνει μια κάμερα στο BFAR Cessna.
Αυτό το στιγμιότυπο, που λήφθηκε από πλάνα που κατέγραψε ένας φωτογράφος του Agence France-Presse στο αεροσκάφος των Φιλιππίνων, δείχνει ένα κινεζικό μέλος του πληρώματος ελικοπτέρου να στοχεύει μια κάμερα στο BFAR Cessna.
Αυτό το περιστατικό συνέβη λίγες μέρες αφότου η Αυστραλία καταδίκασε το Πεκίνο για «ανασφαλείς» στρατιωτικές ενέργειες, υποστηρίζοντας ότι ένα κινεζικό μαχητικό αεροσκάφος Shenyang J-16 ανέπτυξε φωτοβολίδες σε απόσταση 30 μέτρων από ένα αυστραλιανό αεροσκάφος παρακολούθησης Poseidon που πραγματοποιούσε περιπολίες πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Εν τω μεταξύ, ως απάντηση στην τελευταία εναέρια συνάντηση, η κινεζική πρεσβεία στη Μανίλα κατηγόρησε το αεροσκάφος των Φιλιππίνων για παράνομη είσοδο σε αυτό που περιέγραψε ως «εναέριο χώρο της Κίνας» χωρίς άδεια.
Επιβεβαίωσε ότι ο στρατός της Κίνας ανέπτυξε ναυτικά και αεροπορικά μέσα για να παρακολουθεί, να παρακολουθεί και να «διώχνει» το αεροπλάνο των Φιλιππίνων.
Ο εκπρόσωπος του κινεζικού στρατού Tian Junli, όπως ανέφερε το Xinhua, το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας, επανέλαβε ότι το αεροσκάφος των Φιλιππίνων εισήλθε στον κινεζικό εναέριο χώρο χωρίς έγκριση, χαρακτηρίζοντας το περιστατικό ως μη εξουσιοδοτημένη εισβολή.
Ο πρεσβευτής των Ηνωμένων Πολιτειών, σύμμαχος αμυντικής συνθήκης των Φιλιππίνων, κατέκρουσε τους «επικίνδυνους» ελιγμούς του κινεζικού ελικοπτέρου. Σε ανάρτησή της στο X, η Πρέσβης MaryKay Carlson κάλεσε επίσης την Κίνα «να απόσχει από καταναγκαστικές ενέργειες και να διευθετήσει τις διαφορές της ειρηνικά σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο».
Κινεζικό ελικόπτερο Harbin Z-9
Το Harbin Z-9, γνωστό και με το όνομα αναφοράς του ΝΑΤΟ "Haitun", είναι ένα κινεζικό στρατιωτικό ελικόπτερο που παράγεται από την Harbin Aircraft Manufacturing Corporation.
Βασίζεται στο γαλλικό Eurocopter AS365 Dauphin, με προσαρμογές που γίνονται για διάφορους ρόλους, όπως μεταφορά, αεροπορική υποστήριξη, αναγνώριση, ασφάλεια, ασθενοφόρο, ανθυποβρυχιακός πόλεμος, έρευνα και διάσωση και άλλα. Κάθε πλευρά της ατράκτου του έχει έναν πυλώνα που έχει σχεδιαστεί για τη στερέωση ενός μόνο λοβού ή ράφι πυραύλων.
Η πρώτη πτήση του Z-9 πραγματοποιήθηκε το 1981. Κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από την Aérospatiale ως μέρος μιας συμφωνίας άδειας παραγωγής που υπογράφηκε στις 15 Οκτωβρίου 1980.
Μέχρι τον Ιανουάριο του 1992, η εγχώρια παραλλαγή Z-9B, που ενσωματώνει το 70% τοπικά παραγόμενα εξαρτήματα, πέταξε με επιτυχία. Βγήκε στην παραγωγή το 1993 και άρχισε να λειτουργεί με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό (PLA) μέχρι το 1994.
www.bankingnews.gr
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ακτοφυλακής των Φιλιππίνων (PCG) δήλωσε ότι το πρωί της 18ης Φεβρουαρίου, ένα αεροσκάφος στροβιλοκινητήρα BFAR Cessna, με δημοσιογράφους και αξιωματικούς της Ακτοφυλακής των Φιλιππίνων ( PCG), εκτελούσε πτήση ευαισθητοποίησης στον τομέα της θάλασσας (MDA) στην περιοχή.
Ωστόσο, περίπου 90 λεπτά μετά την πτήση, ένα ελικόπτερο του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού του Ναυτικού (PLAN) εμφανίστηκε στον ορίζοντα, πλησιάζοντας στο αεροσκάφος BFAR.
Η Tarriela πρόσθεσε, «Γύρω στις 08.39, ένα ελικόπτερο του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού του Ναυτικού (PLA-Navy), που αναγνωρίστηκε με τον αριθμό ουράς 68, πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς πτήσης προς το αεροσκάφος BFAR».
Ο Φιλιππινέζος πιλότος απέστειλε μέσω ασυρμάτου μια προειδοποίηση προς το ελικόπτερο του κινεζικού ναυτικού, δηλώνοντας ότι πετούσε πολύ κοντά και έθετε σε κίνδυνο τη ζωή του πληρώματος και των επιβατών.
«Μείνετε μακριά και αποστασιοποιήστε το αεροσκάφος σας από εμάς, παραβιάζετε τα πρότυπα ασφαλείας που έχουν οριστεί από την FAA και τον ICAO», προέτρεψε ο πιλότος. Ο εκπρόσωπος τόνισε ότι αυτός ο απρόσεκτος ελιγμός έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια τόσο των πιλότων όσο και των επιβατών κατά τη διάρκεια της πτήσης MDA.
Το ελικόπτερο εκτιμήθηκε ότι πλησίασε σε απόσταση περίπου 10 ποδιών από την πλευρά του λιμανιού του αεροσκάφους, ακριβώς πάνω από το φτερό.
Το περιστατικό εγείρει «σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τη σαφή παραβίαση του Πολεμικού Ναυτικού και την κατάφωρη περιφρόνηση των διεθνών αεροπορικών κανονισμών του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
Ξένοι δημοσιογράφοι στο αεροπλάνο έγιναν μάρτυρες της τεταμένης σύγκρουσης 30 λεπτών καθώς το αεροσκάφος των Φιλιππίνων διατηρούσε την περιπολία του σε χαμηλό ύψος πάνω από το Scarborough Shoal, έναν σχηματισμό υφάλων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Το αεροσκάφος των Φιλιππίνων δεν έδειξε καμία ένδειξη παρέκκλισης από την προγραμματισμένη διαδρομή ή το υψόμετρο για να αποτρέψει μια σύγκρουση.
Ενώ επέβαινε στο αεροσκάφος των Φιλιππίνων, ένας φωτογράφος από το Agence France-Presse κατέγραψε τη συνάντηση καταγράφοντας πλάνα ενός κινεζικού μέλους πληρώματος ελικοπτέρου να κατευθύνει μια κάμερα στο BFAR Cessna.
Αυτό το στιγμιότυπο, που λήφθηκε από πλάνα που κατέγραψε ένας φωτογράφος του Agence France-Presse στο αεροσκάφος των Φιλιππίνων, δείχνει ένα κινεζικό μέλος του πληρώματος ελικοπτέρου να στοχεύει μια κάμερα στο BFAR Cessna.
Αυτό το περιστατικό συνέβη λίγες μέρες αφότου η Αυστραλία καταδίκασε το Πεκίνο για «ανασφαλείς» στρατιωτικές ενέργειες, υποστηρίζοντας ότι ένα κινεζικό μαχητικό αεροσκάφος Shenyang J-16 ανέπτυξε φωτοβολίδες σε απόσταση 30 μέτρων από ένα αυστραλιανό αεροσκάφος παρακολούθησης Poseidon που πραγματοποιούσε περιπολίες πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Εν τω μεταξύ, ως απάντηση στην τελευταία εναέρια συνάντηση, η κινεζική πρεσβεία στη Μανίλα κατηγόρησε το αεροσκάφος των Φιλιππίνων για παράνομη είσοδο σε αυτό που περιέγραψε ως «εναέριο χώρο της Κίνας» χωρίς άδεια.
Επιβεβαίωσε ότι ο στρατός της Κίνας ανέπτυξε ναυτικά και αεροπορικά μέσα για να παρακολουθεί, να παρακολουθεί και να «διώχνει» το αεροπλάνο των Φιλιππίνων.
Ο εκπρόσωπος του κινεζικού στρατού Tian Junli, όπως ανέφερε το Xinhua, το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας, επανέλαβε ότι το αεροσκάφος των Φιλιππίνων εισήλθε στον κινεζικό εναέριο χώρο χωρίς έγκριση, χαρακτηρίζοντας το περιστατικό ως μη εξουσιοδοτημένη εισβολή.
Ο πρεσβευτής των Ηνωμένων Πολιτειών, σύμμαχος αμυντικής συνθήκης των Φιλιππίνων, κατέκρουσε τους «επικίνδυνους» ελιγμούς του κινεζικού ελικοπτέρου. Σε ανάρτησή της στο X, η Πρέσβης MaryKay Carlson κάλεσε επίσης την Κίνα «να απόσχει από καταναγκαστικές ενέργειες και να διευθετήσει τις διαφορές της ειρηνικά σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο».
Κινεζικό ελικόπτερο Harbin Z-9
Το Harbin Z-9, γνωστό και με το όνομα αναφοράς του ΝΑΤΟ "Haitun", είναι ένα κινεζικό στρατιωτικό ελικόπτερο που παράγεται από την Harbin Aircraft Manufacturing Corporation.
Βασίζεται στο γαλλικό Eurocopter AS365 Dauphin, με προσαρμογές που γίνονται για διάφορους ρόλους, όπως μεταφορά, αεροπορική υποστήριξη, αναγνώριση, ασφάλεια, ασθενοφόρο, ανθυποβρυχιακός πόλεμος, έρευνα και διάσωση και άλλα. Κάθε πλευρά της ατράκτου του έχει έναν πυλώνα που έχει σχεδιαστεί για τη στερέωση ενός μόνο λοβού ή ράφι πυραύλων.
Η πρώτη πτήση του Z-9 πραγματοποιήθηκε το 1981. Κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από την Aérospatiale ως μέρος μιας συμφωνίας άδειας παραγωγής που υπογράφηκε στις 15 Οκτωβρίου 1980.
Μέχρι τον Ιανουάριο του 1992, η εγχώρια παραλλαγή Z-9B, που ενσωματώνει το 70% τοπικά παραγόμενα εξαρτήματα, πέταξε με επιτυχία. Βγήκε στην παραγωγή το 1993 και άρχισε να λειτουργεί με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό (PLA) μέχρι το 1994.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών