
Η κινεζική ηγεμονία στον Ειρηνικό πιέζει τους Αμερικανούς...
Oι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αναμένεται να κατασκευάσουν νέους κινητήρες 6ης γενιάς, ωστόσο ελλείψει νέου αεροσκάφους αυτής της κλάσης, εξετάζουν να τους προσαρμόσουν σε παλαιότερα μαχητικά τους αεροσκάφη, όπως το προβληματικό F-35.
Ειδικότερα, οι κινητήρες που αναπτύσσονται από τις εταιρείες General Electric Aerospace και Pratt & Whitney στο πλαίσιο του προγράμματος Next-Generation Adaptive Propulsion πέρασαν επιτυχώς τις λεπτομερείς τεχνικές επιθεωρήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών, ένα καθοριστικό ορόσημο που επιτρέπει τη συνέχιση της εργασίας προς την κατασκευή των πρώτων πρωτοτύπων επίγειων δοκιμών.
Οι δύο εταιρείες αναπτύσσουν ανταγωνιστικούς κινητήρες, τους XA102 και XA103 αντίστοιχα, με σκοπό να εξοπλίσουν το μαχητικό έκτης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, γνωστό ως Next-Generation Air Dominance (NGAD).

Παρότι το μέλλον του προγράμματος του νέου μαχητικού παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο, λόγω των σοβαρών δημοσιονομικών περιορισμών της Πολεμικής Αεροπορίας, ακόμη και αν η ανάπτυξή του δεν προχωρήσει, οι νέοι κινητήρες αναμένεται να βρουν εφαρμογή τόσο στο αντίστοιχο πρόγραμμα έκτης γενιάς του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ όσο και στο F-35.
Αν και οι General Electric και Pratt & Whitney είχαν προηγουμένως σχεδιάσει κινητήρες νέας γενιάς για το F-35 στο πλαίσιο του προγράμματος Adaptive Engine Transition Program, το οποίο τερματίστηκε το 2023, η συνέχιση της χρήσης βελτιωμένων εκδόσεων του υφιστάμενου κινητήρα F135 θεωρείται μη βιώσιμη μακροπρόθεσμα, καθώς οι απαιτήσεις ισχύος του αεροσκάφους συνεχίζουν να αυξάνονται.

Γιατί Κίνα αφήνει τις ΗΠΑ πίσω στην τεχνολογία κατασκευής κινητήρων
Σημειωτέον, ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν αναπτύξει νέο κινητήρα μαχητικού εκ του μηδενός από τη δεκαετία του 1980, με τον F119 που εξόπλισε το πρώτο μαχητικό πέμπτης γενιάς της χώρας, το F-22, να πραγματοποιεί την πρώτη του «πτήση» το 1990.
»
Ο F135 του F-35 αποτελεί ουσιαστικά παραλλαγή του F119.
Παρότι η διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης εμπόδισε τη ρωσική αεροπορική βιομηχανία, η οποία κάποτε ηγούνταν παγκοσμίως στην ανάπτυξη κινητήρων μαχητικών, να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών, η Κίνα έχει καλύψει ραγδαία τη διαφορά.
Ο κινεζικός κινητήρας WS-15, που αναπτύχθηκε για το μαχητικό πέμπτης γενιάς J-20, εκτιμάται ότι θα διαθέτει αναλογία βάρους/ώθησης συγκρίσιμη ή και ανώτερη από εκείνη του F135.

Η κινεζική ηγεμονία στον Ειρηνικό πιέζει τους Αμερικανούς...
Η ανάγκη για πιο αποδοτικούς κινητήρες θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη στην περιοχή του Ειρηνικού, καθώς τα μαχητικά απαιτείται να επιχειρούν σε πολύ μεγάλες αποστάσεις.
Επιπλέον, η ενσωμάτωση νέων γενεών ηλεκτρονικών συστημάτων, και ενδεχομένως κατευθυνόμενων ενεργειακών όπλων, έχει αυξήσει σημαντικά τις απαιτήσεις ισχύος.

Με δεδομένο ότι οι XA102 και XA103 προέρχονται από την τεχνογνωσία του ακυρωμένου Adaptive Engine Transition Program, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα η κύρια χρήση τους να είναι η αναβάθμιση του F-35 με νέους κινητήρες από τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, οι κινητήρες που αναπτύσσονται από τις εταιρείες General Electric Aerospace και Pratt & Whitney στο πλαίσιο του προγράμματος Next-Generation Adaptive Propulsion πέρασαν επιτυχώς τις λεπτομερείς τεχνικές επιθεωρήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών, ένα καθοριστικό ορόσημο που επιτρέπει τη συνέχιση της εργασίας προς την κατασκευή των πρώτων πρωτοτύπων επίγειων δοκιμών.
Οι δύο εταιρείες αναπτύσσουν ανταγωνιστικούς κινητήρες, τους XA102 και XA103 αντίστοιχα, με σκοπό να εξοπλίσουν το μαχητικό έκτης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, γνωστό ως Next-Generation Air Dominance (NGAD).

Παρότι το μέλλον του προγράμματος του νέου μαχητικού παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο, λόγω των σοβαρών δημοσιονομικών περιορισμών της Πολεμικής Αεροπορίας, ακόμη και αν η ανάπτυξή του δεν προχωρήσει, οι νέοι κινητήρες αναμένεται να βρουν εφαρμογή τόσο στο αντίστοιχο πρόγραμμα έκτης γενιάς του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ όσο και στο F-35.
Αν και οι General Electric και Pratt & Whitney είχαν προηγουμένως σχεδιάσει κινητήρες νέας γενιάς για το F-35 στο πλαίσιο του προγράμματος Adaptive Engine Transition Program, το οποίο τερματίστηκε το 2023, η συνέχιση της χρήσης βελτιωμένων εκδόσεων του υφιστάμενου κινητήρα F135 θεωρείται μη βιώσιμη μακροπρόθεσμα, καθώς οι απαιτήσεις ισχύος του αεροσκάφους συνεχίζουν να αυξάνονται.

Γιατί Κίνα αφήνει τις ΗΠΑ πίσω στην τεχνολογία κατασκευής κινητήρων
Σημειωτέον, ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν αναπτύξει νέο κινητήρα μαχητικού εκ του μηδενός από τη δεκαετία του 1980, με τον F119 που εξόπλισε το πρώτο μαχητικό πέμπτης γενιάς της χώρας, το F-22, να πραγματοποιεί την πρώτη του «πτήση» το 1990.
»

Ο F135 του F-35 αποτελεί ουσιαστικά παραλλαγή του F119.
Παρότι η διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης εμπόδισε τη ρωσική αεροπορική βιομηχανία, η οποία κάποτε ηγούνταν παγκοσμίως στην ανάπτυξη κινητήρων μαχητικών, να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών, η Κίνα έχει καλύψει ραγδαία τη διαφορά.
Ο κινεζικός κινητήρας WS-15, που αναπτύχθηκε για το μαχητικό πέμπτης γενιάς J-20, εκτιμάται ότι θα διαθέτει αναλογία βάρους/ώθησης συγκρίσιμη ή και ανώτερη από εκείνη του F135.

Η κινεζική ηγεμονία στον Ειρηνικό πιέζει τους Αμερικανούς...
Η ανάγκη για πιο αποδοτικούς κινητήρες θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη στην περιοχή του Ειρηνικού, καθώς τα μαχητικά απαιτείται να επιχειρούν σε πολύ μεγάλες αποστάσεις.
Επιπλέον, η ενσωμάτωση νέων γενεών ηλεκτρονικών συστημάτων, και ενδεχομένως κατευθυνόμενων ενεργειακών όπλων, έχει αυξήσει σημαντικά τις απαιτήσεις ισχύος.

Με δεδομένο ότι οι XA102 και XA103 προέρχονται από την τεχνογνωσία του ακυρωμένου Adaptive Engine Transition Program, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα η κύρια χρήση τους να είναι η αναβάθμιση του F-35 με νέους κινητήρες από τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών